VOLVO F16 470 pk Zwaar Transporttrekker 8x6/4 met Goldhofer Smalbed Dieplader met Interdolly (5x3 )

Hallo allemaal,


Even weer aan het knippen en plakken geweest.

De wielkasten van het achterdek uit dik papier geknipt en op een hoeklijnje geplakt, om te kijken hoe het staat en hoelang het achterdek wordt.
De wielbasis 120mm, misschien moet ik dit terugberngen naar 110mm, want het achterdek is nu 74cm lang is in de 1:1 = 10,95 meter, wat dus een gigantische lengte is.
Zie de foto's uit div. hoeken gemaakt.

HPIM5810.jpg


HPIM5809.jpg


HPIM5808.jpg



HPIM5811.jpg


HPIM5814.jpg


HPIM5813.jpg


HPIM5812.jpg




HPIM5818.jpg


Zie de 6 gestuurde assen

HPIM5821.jpg


HPIM5820.jpg


HPIM5819.jpg


Ik ben zelf wel tevreden over het resultaat, ik hoor wel wat jullie ervan vinden.

Als de dieplader straks klaar is kan ik er zelf opzitten en over de baan rijden.
 
Laatst bewerkt:
hallo piet
de wielbasis veranderen kan dat wel ivm het sturen??!!
en wat voor wielbasis heeft de 1:1 dan???!!
mvg markioo
 
Hoi Piet,

Ziet er goed uit maar, als u 1:1 gaat werken zou ik die maten nemen.
Maar zoals ik al gelezen en gezien heb tussen u en Wil zijn er heel veel verschillende maten en uitvoeringen van een dieplader.
Dus ik zou zeggen maak eerst de hele ophanging met stuur assen en hydro er bij in zodat je zeker weet of je voldoende ruimte hebt.
Kijk anders eens wat Wil kwijt is aan ruimte van zijn achterdek en of u met die maten alles kwijt kan.
Suc6 en ben benieuwd wat het word.
 
Hallo Piet;

Ziet er goed uit.
Maar het wordt een zeer lange dieplader.
Zal deze op de parkoers de bochten kunnen nemen?:rolleyes:
K' wil dat wel nog eens zien rijden hoor.:o

Groeten Johan:p:p:p
 
hallo piet,

word de totale combinatie niet een beetje erg lang?
ik denk dat u ook wel een dieplader met een asje minder kunt maken. de cat 385 kan dan tog ook wel mee?
een 4-assige jeep-dolly zie je eerder bij bv. de wind mill transporter van nooteboom. ik zou persoonlijk (ondanks de ruimere bochten die nodig zijn) dan kiezen voor een module trailer, of een 3-as inter-dolly met een smal-bed en 5-asstel achter.

let wel, dit is persoonlijk hoor! ik denk absoluut wel dat het een mooie combinatie zal worden, maar een beetje over kill.

m.v.g. jordi
 
hallo piet,

word de totale combinatie niet een beetje erg lang?
ik denk dat u ook wel een dieplader met een asje minder kunt maken. de cat 385 kan dan tog ook wel mee?
een 4-assige jeep-dolly zie je eerder bij bv. de wind mill transporter van nooteboom. ik zou persoonlijk (ondanks de ruimere bochten die nodig zijn) dan kiezen voor een module trailer, of een 3-as inter-dolly met een smal-bed en 5-asstel achter.

let wel, dit is persoonlijk hoor! ik denk absoluut wel dat het een mooie combinatie zal worden, maar een beetje over kill.

m.v.g. jordi


Hallo Jordi,

Bedankt voor het meedenken, dit stel ik op prijs.

Een 3 assige interdolly is geen optie, dit wringt veel te veel op de baan !!
Het wordt geen 4 assige jeepdolly hoor, het wordt een 3 assige jeepdolly,
kijk maar eens naar de foto's.

Wat de lengte betreft valt het nogal mee hoor, want het wordt geen uitschuifbare smalbed dieplader.
Het smalbed wordt 60 cm is in de 1:1 = 9 meter lang.
Als je een uitschuifbaar smalbed hebt, kan deze 6 meter worden uitgeschoven, dan wordt het smalbed 15 meter lang.

Maar ik ga de assen nog wat dichter bij elkaar zetten, zodat het achterdek iets korter wordt 5 cm is in de 1:1 = 75 cm.
een modulaire trailer is ook geen optie, want dan heb ik geen gieksleuf om de lange boom en stick in te leggen.

De totale lengte wordt 240 cm is in de 1:1 =35,5 meter.

Dt soort lengtes rijden regelmatig op de Nederlandse wegen, uiteraard wel met vergunning.

Dus Jordi, het valt allemaal nog wel mee met de overkil, ik bouw vast niet iets wat niet realistich is !

De CAT 385CL-RE met extra lange boom en stick met een extra ballastblok/contra-gewicht weegt 101 ton !!!
Dez kraan wil ik in z'n geheel kunnen vervoeren, zonder demontage, dus heb deze configuratie echt wel nodig i.v.m. de aslastverdeling, 13 assen totaal bij de Volvo F16 en bij de MB Actros 14 assen !!
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik heb de wielbasis van de assen onder het achterdek met 10mm in gekort, waardoor het achterdek 5 cm korter wordt ,wat bekent dat het in de 1:1 75 cm korter wordt !

Persoonlijk vind ik het minder mooi staan, maar ik hoor het wel wat jullie ervan vinden !

Weer div. foto's gemaakt uit verschillende hoeken.

HPIM5826.jpg


HPIM5823.jpg


HPIM5824.jpg


HPIM5825.jpg




HPIM5827.jpg


HPIM5828.jpg


HPIM5832.jpg


HPIM5831.jpg








HPIM5837.jpg


HPIM5835.jpg


HPIM5836.jpg


Ik hoor vhet wel wat jullie ervan vinden.
 
Hoi Piet,

Je schrijft dat het smalbed 60 cm lang word.
Word het achterdek ook 60 cm lang.

Want dan zit je volgens mij aardig in de richting.
Met een asafstand van 1500mm maal 5 ( voor 6 assen ) en een achteroverbouw van 750 en een stukje ervoor, laten we voor het gemak even 750mm nemen, kom je op een totaallengte van 9000mm ( 9 meter ) gedeeld door 14,8 is afgerond 60 cm.

Dan is je totale dieplader zonder de zwanehals 1,20 meter.
Is groot, dat geef ik toe, maar volgens mij geheel binnen de schaal.

Ga er maar eens naast staan in het echt ( zal je vast wel gedaan hebben ) dan schrik je ervan hoe groot deze combinaties eigenlijk zijn.

Ik kan als advies op de opmerkingen van Jordi alleen zeggen dat je rekening blijft houden dat de pendelassen straks voldoende kunnen draaien, met andere woorden, krimp de assen niet teveel op elkaar, want dan krijg je straks problemen om het goed werkend te krijgen.
 
hallo piet
als u de kortere wb niet mooi vind moet u het bij de oude wb houden,
het is tot slot van rekening UW model,
u ziet het model elke dag thuis,
best om trots op te wezen maar moet het wel naar uw zin zijn
mvg markioo
 
Laatst bewerkt:
Hoi Piet,

Ik heb us even over het internet lopen zoeken en ik kom toch vrij veel diepladers tegen met maar 5 assen.
Is dit geen optie dan word hij niet al te groot en toch nog groot zat.
Dan kan u toch de wielbasis laten zoals het eerste plan wat u mooi vond en toch iets korter.
Ik zal me er verder niet mee bemoeien want zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van.
Persoonlijk zou ik rekening houden met het rijgemak zodat je ook lekker over de baan heen kan rijden zonder alle Scania's een kopje kleiner te maken :D
suc6
 
hallo piet
je kan toch een losse asdeel er aan koppelen in t echt??!!
heb ik wel eens gezien,of is dat voor ander type dieplader bedoeld soms??!
mvg markioo
 
Hallo volvo,

Is het niet zo dat in het echt de machine gedemonteert wordt?
Bij de gewone 385c l wordt namenlijk de stick gedemonteert.
Is dat bij de grote versie dan ook niet zo? En het extra contra zal er toch ook wel af gaan? Want als je zoon grote combinatie nodig heb zal het toch ook de nodige centen kosten. Plus dat er niet veel rondrijden van dit formaat volgens mij.

Maar het is jou combinatie en je moet bouwen wat je wil en wat je mooi vind. En die 5 cm maakt denk ik ook niet echt uit. Of je tafel waar die op moet komen te staan is 5cm te klein:p

Hier trouwens de link naar zijn kleine broertje:
Machinefreakz.nl - Scania V8 met dieplader plus Cat 385C

Sucses met de bouw en veel oefenen met sturen want dat meot je wel kunnen met zoon combinatie.

En achteruit rijden maar met de handbesturing?
Anders heb je heel veel ruimte nodig :banana:

Groetjes en nog fijne dagen.
 
Hallo volvo,

Is het niet zo dat in het echt de machine gedemonteert wordt?
Bij de gewone 385c l wordt namenlijk de stick gedemonteert.
Is dat bij de grote versie dan ook niet zo? En het extra contra zal er toch ook wel af gaan? Want als je zoon grote combinatie nodig heb zal het toch ook de nodige centen kosten. Plus dat er niet veel rondrijden van dit formaat volgens mij.

Maar het is jou combinatie en je moet bouwen wat je wil en wat je mooi vind. En die 5 cm maakt denk ik ook niet echt uit. Of je tafel waar die op moet komen te staan is 5cm te klein:p

Hier trouwens de link naar zijn kleine broertje:
Machinefreakz.nl - Scania V8 met dieplader plus Cat 385C

Sucses met de bouw en veel oefenen met sturen want dat meot je wel kunnen met zoon combinatie.

En achteruit rijden maar met de handbesturing?
Anders heb je heel veel ruimte nodig :banana:

Groetjes en nog fijne dagen.


Hallo Kraanbouwer,

Ik zal straks een foto plaatsen waarbij de RE stick nog gemonteerd zit aan de rupskraan, deze ligt plat in de gieksleuf van de dieplader.

Er komt op de 6 assige dieplader ook een handbesturing, want anders zijn sommige bochten niet te nemen !!

Ik weet geen Speciaal zwaartransportbedrijf in Nederland die een 6 assige smalbed dieplader heeft, misschien van der Vlist ???
Maar Felbermayr in Duitsland heeft div. smalbed diepladers met 6 aslijnen, sommige die zelfs 3 meter breed zijn !!

zie foto :

1119251713_6_ZyVX.jpeg
 
Laatst bewerkt:
file.php


337_762.JPG


hier nog zonder de andere delen en dan is het al een behoorlijk gevaarte.
hier wel met de verhoogde cabine

hier een waar die in zijn geheel er op staat:
1119251713_6_ZyVX.jpeg
 
Laatst bewerkt:
hier nog zonder de andere delen en dan is het al een behoorlijk gevaarte.
hier wel met de verhoogde cabine

hier een waar die in zijn geheel er op staat:


Hallo Alwin,

Maar een CAT 385 CL-RE is ook een hele grote rupskraan !!
Sommige mensen denk, hmmmmmmmm, het valt wel mee, maar ga er maar eens naast staan, dan merk je wel hoe groot deze rupskraan werkelijk is !!


Hmmmmm, toevallig dezelfde foto geplaatst, ik zal even een ander plaatsen met de RE stick op deen dieplader voor Kraanbouwer !!
 
Laatst bewerkt:
hallo piet,

ik ken de machine zie ze zo nu en dan wel is staan langs de A2. rij hier bijna dagelijks overheen.

nog wel een vraag jij hebt het de hele tijd over de 385 CL-RE. als ik ga zoeken vind ik het alleen op 385 C LRE. is hier verschil tussen of?
 
hallo piet,

ik ken de machine zie ze zo nu en dan wel is staan langs de A2. rij hier bijna dagelijks overheen.

nog wel een vraag jij hebt het de hele tijd over de 385 CL-RE. als ik ga zoeken vind ik het alleen op 385 C LRE. is hier verschil tussen of?

Hallo Alwin,

Er is geen verschil, het is hoe je het schrijft !!!

Volgens mij is het : 385 CL RE zonder streepje, maar nu breng je mij aan het twijfelen, ik zal even in het CAT CL RE handboek kijken !

Tekst toegevoegd :

Alwin, ik heb even gekeken, je hebt gelijk het is : CAT 385C LRE

Zo ook weer rechtgezet, hahahaha !
 
Laatst bewerkt:
Back
Top