vraagje over T-rex 700E F3C

ik ben me aan het oreinteren voor een 700 size heli

dan kom je al gouw op de T-rex 700E F3C
ik ben geen 3d vlieger dus vandaar ben ik op zoek naar een stabiele rustige heli

mijn vragen :

-kan deze flybarless gemaakt worden voordelen/nadelen
-bij flybarless kan je dan de zelfde bladen blijven gebruiken


of mischien sugesties voor een andere heli (wil wel graag elec +fbl)

alvast bedankt ..john
 
beste john,

het heeft geen zin om een T-rex 700 F3C te kopen en hem dan om te bouwen naar FBL.
Het KAN wel natuurlijk, maar dan zou er een 3g (of ander systeem) en een komplete kop bij moeten kopen, dat is het paard achter de wagen spannen lijkt mij.

De F3C bladen zijn in principe wel te gebruiken op een FBL kop. F3C bladen zijn als het goed is flink zwaarder dan 3D bladen en het gewicht zit meer richting de tip. Er zijn nu steeds meer FBL bladen te koop en die gaan qua eigenschappen richting F3C bladen.

Koop beter gelijk de 700E3G super combo als je graag FBL wilt, dan heb je in principe dezelfde heli maar alles kant-en-klaar met FBL kop en electronica. daar HOEF je niet hard en wild mee te vliegen, je kunt die heel goed rustig afstellen. Ik heb zelf een 700N 3G dus ik heb er wel wat ervaring mee.

Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt,

groeten,
Rob
 
allemaal bedankt voor het antwoord

ben zelf niet zo,n 3g type en ga liever voor de beastx dus als ik zo naar de prijzen gekeken heb scheelt het verschil niet zo het enige is een andere kop als ik de 3g combo zou kopen en de 3g weer verkoop net als mijn vorige krijg ik hier niks voor terug (als je hem al verkocht krijgt)

iedergeval iedereen bedankt voor het antwoord

het ging mij er meer om hoe veel beter de ene trex tegenover de andere zou zijn linkjes,frame,motor enz.

gr.john
 
ben zelf niet zo,n 3g type en ga liever voor de beastx dus als ik zo naar de prijzen gekeken heb scheelt het verschil niet zo het enige is een andere kop als ik de 3g combo zou kopen en de 3g weer verkoop net als mijn vorige krijg ik hier niks voor terug (als je hem al verkocht krijgt)

Ik ben benieuwd waar je dat op baseert.
Ik vlieg zelf 3G en Vstabi, maar ieder vliegt op zijn eigen manier gewoon lekker als het eenmaal goed afgesteld is.

Heb zelfs even met twijfel gezeten of ik 3G wilde vervangen voor Vstabi, gewoon omdat het eigenlijk wel goed vloog.
 
Waarschijnlijk iemand die heeft van horen zeggen dat t 3G ruk is..... dacht ik eerst ook, totdat ik het voor de lol in een 250 bouwde.....
 
Waarschijnlijk iemand die heeft van horen zeggen dat t 3G ruk is..... dacht ik eerst ook, totdat ik het voor de lol in een 250 bouwde.....

he anko beetje voor je beurt praten he

heb een trex 600 esp waar ik een complete set bij gekocht heb 3g+kop
3 maanden mee bezig geweest en niet naar mijn zin gekregen

beastx gekocht ingestelt en meteen naar mijn zin zeg niet dat de 3g slecht is maar heb meer met de beastx

iedereen heeft zo zijn voorkeuren wat betreft electronica,accus enz

gr.john
 
ik heb de 3g geprobeerd op de 500 en niet goed gekregen. dan maar eens opnieuw begonnen en op de 600 geplaats en hij vleigt zalig. Het probleem met de 3G is volgens mij de afstelling. Maar wat ik juist of fout heb gedaan ben ik nog niet achter gekomen.
 
Even terug naar het begin.
Je wil een staboele heli en die ombouwen naar FBL
De F3C versie is niet FBL te krijgen omdat FBL nog niet is toegestaan in F3C.

Een normale of F3C versie kopen en ombouwen naar F3C is duurder dan de 700E 3G kopen en de 3G weg gooien.
Je wilt hem stabiel, dat kun je met ieder FBL systeem instellen.
Ik zou de 3G kopen en zware bladen zoals de F3C van Align of de Radix FBL.
De BeastX kost ook geen drol dus als je de 3G voor 50 of 75 euro verkoopt dan kost de BeastX nog maar een beetje extra.

Of je test de 3G met de "upgrade" modificatie door de sensors met hot glue vast te zetten. Video's hiervoor zie je op YouTube genoeg. Het schijnt veel te schelen.
 
Hot glue?

Haha dat klinkt als de JR G770 Gyro die ik van Tjerk had overgenomen. Het hele binnenwerk kon bewegen in het huis. Klem gezet en daarna superstrak!

Steven.
 
even een kleine berekening gemaakt wat betreft de beide heli's
prijzen zijn van een webwinkel waar ik mijn trex esp ook vandaan heb in het verre oosten (deze rekenen geen verzendkosten
douane komt er natuurlijk wel bij:confused:

trex 700 3g

aankoop €912 compleet bladen,electronica enz
beastx €150
lectronica enz
totaal €1062
-----------------------
verkoop 3g €65
totaal €1000

trex 700 f3c

aankoop €890 compleet
fbl kop € 78
beastx €150
totaal €1118
--------------------------
verkoop kop ??????? goede vraag geen referenties maar daar er nog niet veel aangeboden word voor deze heli ben ik niet zo bang om dit niet kwijt te raken

dan voor en nadelen van bijde heli's

voordeel van de 700e
verkoop van de heli ????

vooerdeel 700 f3c
bladen die ik al wil
schuine vertanding (had ik ook op mijn raptor was ik erg tevrede over)
even lullig doen (hij is 1.5 cm langer):banana:
en verder ben ik het draadje van roak aan het volgen om te kijken of er nog meer voordelen,enz bij zitten wat mijn beslissing makkelijker zal maken

zelf denk ik dat uiteindelijk de prijs niet zo veel zal gaan schelen
ik weet dat iedereen roept maar je mag geen fbl vliegen bij f3c maar ga dan ook geen f3c vliegen:p

gr.john
 
Laatst bewerkt:
Als je een kant en klare T700E FBL koopt heb je gewoon hetzelfde model.
Hoef je niets te verkopen/kopen.
De verschillen zitten voornamelijk in de geometrie van de Flybar kop.
Een FBL Align 700 heeft zeker de juiste rockers erop zitten en de geometrie is al volledig aangepast voor FBL.
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ;)
Dat carbon stangetje voor de staart aansturing kan je zelf later ook monteren (hoewel het niets veranderd t.o.v. de prima werking van de normale stuurstang)
De andere skids kosten ook geen vermogen.
etc.etc.
De veranderingen zijn marginaal en dragen totaal niet bij om de heli stabieler te maken, zeker niet als je hem zelf FBL gaat maken.
Gewoon de normale E FBL kopen en die 3G laten vervangen door een BeastX mocht je dat willen.
 
zelf denk ik dat uiteindelijk de prijs niet zo veel zal gaan schelen
ik weet dat iedereen roept maar je mag geen fbl vliegen bij f3c maar ga dan ook geen f3c vliegen:p

Dus waarom dan de F3C versie..

Het enige verschil tussen de 3g en de f3c is dat de f3c versie een aangepaste stabielere kop dan de gewone 700E heeft, en dat dingen als de servo houders alu zijn, en een schuine vertanding.. je haalt het eerste(wat m f3c maakt) al weg... ;)
 
En dan zijn er ook nog spullen van aluminium bijgekomen, die ik persoonlijk nooit in aluminium zou willen hebben.
Voor de werking van alles ronduit onnodig, en niet praktisch.
Dat kunststof elevator servo bakje kan je zelf heel makkelijk op maat maken om met ieder type servo een mooie straight shot op je aansturing te maken, kosten ook geen drol.
Het enige voordeel van schuine vertanding is minder geluid van de gears, verder weinig tot geen voordelen.
Een pijlvertanding heeft voordelen (Mikado), maar kost ook heel wat meer en is vrij kritisch met afstellen.
 
zoals jullie zelf al aangeven is er niet zoveel verschil op de kop na

even de verschillen die ik nu zie

schuine vertanding
alu servo bakjes (leuk bling bling spul)
andere bladen (minder toeren dus minder vermogen langer vliegen)

als ik het goed zie hebben deze meer draagvermogen dus minder toeren nodig

ik heb alles berekent naar een voledige kit dus +elec+bladen

dus bij de 3d kit zou ik ook nog andere bladen moeten halen

+dat ik denk dat de f3c kop 2e hands meer oplevert als de 3g unit die ik pas met veel moeite voor een habekrats verkocht heb

ps erik
je zegt dat al die dingen niks kosten maar alles bij elkaar +verzendkosten enz ...heb het niet opgezocht maar denk dat het toch nog wel wat kost

gr.john

helaas zijn bijde op dit moment uitverkocht bij de internetwinkel waar ik ze wil halen dus nog maar effe wachten ;)
 
Ik weet natuurlijk niet waar je je spullen besteld...
Maar het gaat mij erom dat ik niet zeker weet of dat de spullen die bij de F3C versie zitten wel zo goed geschikt zijn voor een FBL kop.
Ik ga op mijn T700N alle geometrie delen vervangen door delen van de T700FBL.
Dus de Hub, de rockers, de as, de elevator A-arm.
Dit alles om het lekkerder te laten lopen op mijn BeastX.
Hij vliegt prima hoor!, maar de geometrie is nog niet ideaal.
Ik zit op mijn servo's met een hartafstand van 8,5 mm.
Dit veroorzaakt 0,7 mm verschil in de pushpull afstand van de stuurstangen (wringt een beetje).
Bij de FBL versie van de 700 is alles vanaf de servos geoptimaliseert voor FBL aansturing.
Ik vrees dat je straks toch gewoon meer kwijt bent...
Je kan toch ook kits kopen zonder bladen trouwens??
In mijn kit zaten geen bladen destijds.
 
hoi erik

volledige kits bestel ik meestal hier heb erg goede ervaringen met deze shop+prijs is meestal erg gunstig en gratis verzending (dus alleen douane nog)

daar ik zelf ook nog niet helemaal overtuigd ben of alles wel zo makkelijk zal gaan op de f3c ben ik verschillende draadjes aan het volgen

voor zover ik nu heb kunnen zien zou dit geen probleem moeten zijn maar ben pas rond maart vanplan om een nieuwe heli aan te schaffen ben nu alleen nog maar info aan het vergaren

gr.john
 
helaas zijn bijde op dit moment uitverkocht bij de internetwinkel waar ik ze wil halen dus nog maar effe wachten ;)

Waarom kopen bij een internetwinkel uit verweggiestan waar ook weer extra kosten van de douane bijkomen terwijl de kits ook hier in Nederland voor een mooie prijs te koop is?

Verder ben ik wel eens met de opmerkingen om direct maar de FBL uitvoering te kopen. Je denkt zelf meer terug te krijgen voor een F3C kop dan de 3G controller, ik denk dat er maar heel weinig mensen een losse F3C kop zullen kopen.Ik bouw zelf een de F3C uitvoering omdat mijn doel de FAI F3C klasse is, anders had ik waarschijnlijk ook een FBL heli gekocht.

In de F3C klasse is de stabiliteit van de heli hoofdzakelijk voor de hover figuren van belang en volgens verschillende expert F3C piloten is een heli met paddle stang absoluut stabieler dan een FBL.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top