Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
volgens google (krijg de meeste hits) op 385 C LRE
dus de laatste 3 letters aan elkaarook op bouwmachineforum houden ze c LRE aan.
Hoi Piet,
Ik heb us even over het internet lopen zoeken en ik kom toch vrij veel diepladers tegen met maar 5 assen.
Is dit geen optie dan word hij niet al te groot en toch nog groot zat.
Dan kan u toch de wielbasis laten zoals het eerste plan wat u mooi vond en toch iets korter.
Ik zal me er verder niet mee bemoeien want zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van.
Persoonlijk zou ik rekening houden met het rijgemak zodat je ook lekker over de baan heen kan rijden zonder alle Scania's een kopje kleiner te maken
suc6
Hoi Piet,
Je schrijft dat het smalbed 60 cm lang word.
Word het achterdek ook 60 cm lang.
Want dan zit je volgens mij aardig in de richting.
Met een asafstand van 1500mm maal 5 ( voor 6 assen ) en een achteroverbouw van 750 en een stukje ervoor, laten we voor het gemak even 750mm nemen, kom je op een totaallengte van 9000mm ( 9 meter ) gedeeld door 14,8 is afgerond 60 cm.
Dan is je totale dieplader zonder de zwanehals 1,20 meter.
Is groot, dat geef ik toe, maar volgens mij geheel binnen de schaal.
Ga er maar eens naast staan in het echt ( zal je vast wel gedaan hebben ) dan schrik je ervan hoe groot deze combinaties eigenlijk zijn.
Ik kan als advies op de opmerkingen van Jordi alleen zeggen dat je rekening blijft houden dat de pendelassen straks voldoende kunnen draaien, met andere woorden, krimp de assen niet teveel op elkaar, want dan krijg je straks problemen om het goed werkend te krijgen.
De asafstand die ik heb aangehouden is van de Goldhofer modules die door Westdijk worden gebruikt, wellicht dat hier wat verschil in zit, want die hebben een asafstand van 1500 mm.Met een asafstand van 1500mm maal 5 ( voor 6 assen ) en een achteroverbouw van 750 en een stukje ervoor, laten we voor het gemak even 750mm nemen, kom je op een totaallengte van 9000mm ( 9 meter ) gedeeld door 14,8 is afgerond 60 cm.
een CAT 385 heeft naar mijn weten niet aan de A2 gedraait. teminste niet op de A2-HOMA (holendrecht-maarssen).
er heeft wel een CAT 365 van boskalis en van B.C van der vis gedraait.
heb er met me trekker regelmatig naast gestaan/gereden.dit zijn ook al hele grote machines!!
piet, een 6-asser, is dat dan geen module-trailer?
naar mijn weten zijn er tot max 5-assen diepladers met gieksleuf alles met meer assen word samen gesteld uit modules.
verbeter me als ik mis zit!
het neemt natuurlijk niet weg dat je gewoon een 6-asser moet/kan gaan maken! het is tenslotte modelbouw.
bovengeschreven is puur om nou eens te weten te komen hoe groot diepladers er eigenlijk wel niet zijn! (buiten de modulaire systemen om dan)
wat ga je eigenlijk eerst bouwen?? de kraan of de surfplank?
m.v.g. jordi
een CAT 385 heeft naar mijn weten niet aan de A2 gedraait. teminste niet op de A2-HOMA (holendrecht-maarssen).
er heeft wel een CAT 365 van boskalis en van B.C van der vis gedraait.
heb er met me trekker regelmatig naast gestaan/gereden.dit zijn ook al hele grote machines!!
piet, een 6-asser, is dat dan geen module-trailer?
naar mijn weten zijn er tot max 5-assen diepladers met gieksleuf alles met meer assen word samen gesteld uit modules.
verbeter me als ik mis zit!
het neemt natuurlijk niet weg dat je gewoon een 6-asser moet/kan gaan maken! het is tenslotte modelbouw.
bovengeschreven is puur om nou eens te weten te komen hoe groot diepladers er eigenlijk wel niet zijn! (buiten de modulaire systemen om dan)
wat ga je eigenlijk eerst bouwen?? de kraan of de surfplank?
m.v.g. jordi
Hoi Piet,
Deze ziet er goed uit ik zou het bij 5 assen houden.
suc6
Bestaat een 6-assige dieplader eigenlijk wel?
Heb even op wat sites zitten kijken, en ben eigenlijk nog niet verder gekomen dan 5-assers