Hulp gezocht

Beste mensen,

Ik heb wat hulp nodig. Ik heb 2 helicopters, een coaxiaal en een kds 450. De laatste heb ik al een tijd geleden gekocht omdat ik wat meer met een echte heli wilde leren vliegen. Dat ging een paar keer goed totdat je de onvermijdelijke crash krijgt en je het een en ander moet vervangen.

Nu heb ik sinds die crash een probleem. De KDS blijft maar rond zijn as draaien tegen de klok in en ik kan maar niet ontdekken waar het aan ligt. Heb inmiddels het rotor gedeelte vervangen (dus ook de mechaniek) maar dat biedt geen soelaas. De gyro werkt naar mijn mening goed, als ik hem aanzet en beweeg, beweegt de rotor gewoon mee.

Is er iemand die goede tips heeft (behalve dan ga naar een club, want die discussie heb ik al eens hier gevoerd en ik heb daar geen tijd voor met 2 bedrijven) hoe ik dit kan onderzoeken. Het liefst zou ik eens op een avond naar iemand toe willen gaan die even een half uurtje heeft (een expert ziet het waarschijnlijk zo) om er naar te kijken, ik woon omgeving Amsterdam.

Alvast bedankt iedereen!
 
als je de rotorkop met de hand de goede kant op draait, welke kant draait de staart dan op ?
Staan de staartblaadjes goed ? (niet verkeerd om gemonteerd ?
werkt de gyro goed ? (niet reversed o.i.d. ?)

Om daar maar eens mee te beginnen ;)
 
Hoi,

Als ik aan de hoofbladen draait gaan de rotor bladen de juiste kant op. De "looprichting" gaat goed, en de dikke kant van de bladen snijd door de wind zeg maar. Ik heb al de knop geprobeerd reverse op zowel de AB als op de kds800 gyro zelf zonder resultaat.

Maar zoals ik al melde, ik heb dat ding anderhalf jaar geleden gekocht en toen was hij al af, heb hem dus zelf niet gebouwd dus misschien heb ik nu teveel lopen kloten en is hij helemaal de afstelling kwijt :(

Bedankt voor de tips in ieder geval maar naar mijn eer en geweten staat alles goed en heb ik dit al geprobeerd. Neemt niet weg dat ik het misschien toch fout doe dat geef ik eerlijk toe.

Michiel
 
ok, dan is de kans groot dat je servo niet op de juiste plek staat!

als hij tegen de klok in draait moet je je staartservo eens een stukje meer richting de heli schuiven en dan weer vastzetten, (als hij HEEL snel ronddraait mag dit wel meteen een halve cm, anders 2 of 3mm), nu nog eens optoeren en kijken wat er gebeurt. draait hij nu minder snel tegen de klok in heb je het probleem, dan moet je hem steeds een klein beetje meer naar de heli toe schuiven totdat het bijna weg is. Draait de heli ineens de andere kant op dan moet je je servo weer een stukje verder van de heli afzetten.

Succes!
 
Michael,

Bedankt voor de reactie. Gisteravond mee aan de slag gegaan en heb wat lopen schuiven met de servo. Geen verschil helaas, tenminste wel verschil maar hij blijft rond zijn as draaien ook al zit hij dicht bij de helicopter.

Heb wat heen en weer zitten schuiven maar niet echt iets van een verschil te merken :(. Bedankt voor de tip.

Michiel
 
Hmm dus hij gaat daardoor niet sneller of langzamer draaien ?
Kun je mischien eens wat detailfoto's maken ? van de staart-verbindingen-servo e.d. ?
 
Hoi,

Heb de staartrotor en de aandrijfriem helemaal vervangen. Zover ik het kan zien slipt het niet door. Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken en dan zal ik die posten.

Michiel
 
Klinkt toch alsof je gyro de verkeerde kant op corrigeerd. Bij een quark kan je volgens mij niet zomaar het kanaal reversen, weet niet of dit bij andere ook zo is, maar volgens mij moet je dit echt op je gyro instellen.
 
Als je headhold aan hebt op je gyro, en je duwt je staart van je af, moet het schuifje naar je toekomen. trek je de staart naar je toe moet het schuifje van je af gaan. kijk daar maar eens naar.
 
Hoi,

Sorry maar zoals gezegd qua techniek ben ik een newby. Wat is een headhold (is dat de schakelaar op je ab dat je wel alles kunt bedienen maar je motor niet draait?) en welk schuivje bedoel je. Ik gok op de servo dat je die bedoelt. Als dit klopt ga ik even kijken.

Michiel
 
Er is al over draai richting gesproken maar ik heb nog niet het juiste antwoord gelezen.

Als de de hoofdrotor van boven af met de klok mee draaid moet de staart rotor ook draaien..

EN WEL TEGEN DE KLOK IN......

Dus het staart blad wat het dichts bij de hoofd rotor zit draait omhoog...
Klinkt al een gevalletje belt vervangen maar beltslag verkeerd om..

Verder is het misschien mogelijk een filmpje op youtube er van te maken..
Dan zien de kenners binnen 1 minuut wat er verkeerd zou kunnen gaan..

Wel eerst de bewegingen van servo's en stick input duidelijk laten zien voor een vlieg test...


Benno
 
Er is al over draai richting gesproken maar ik heb nog niet het juiste antwoord gelezen.

Als de de hoofdrotor van boven af met de klok mee draaid moet de staart rotor ook draaien..

EN WEL TEGEN DE KLOK IN......

Dus het staart blad wat het dichts bij de hoofd rotor zit draait omhoog...
Klinkt al een gevalletje belt vervangen maar beltslag verkeerd om..

Verder is het misschien mogelijk een filmpje op youtube er van te maken..
Dan zien de kenners binnen 1 minuut wat er verkeerd zou kunnen gaan..

Wel eerst de bewegingen van servo's en stick input duidelijk laten zien voor een vlieg test...


Benno

Daarom ben ik ook gaan pmen, en idd de gyro richting stond gereversed :p
 
Heren,

Inderdaad de gyro stond op reverse, dus mijn inschatting dat die werkt was goed wist alleen niet dat hij tegendraads moest sturen. Tja een newbie he met een CP.

In ieder geval hartelijk bedankt voor de goed response. Heb er veel aan gehad en ook weer veel van geleerd. Nog steeds zou ik het zeer op prijs stellen als iemand eens een keertje tijd heeft om mij wat te laten zien, en het ding na de zware crash eens goed af te stellen. Ik kan veel zelf leren, maar altijd handig om wat tips ed. te krijgen van mensen die het echt weten.

Voor nu bedankt iedereen!
 
Back
Top