RC Buggy Suggesties

  • Topicstarter Topicstarter iikoe
  • Startdatum Startdatum
Ik ken iemand die in een B4.1 een 6.5T motor had gezet. Het ding was niet te controleren maar bleef wel heel:D.

Mooie buggy trouwens zo een B4.1..

Ik zou echt voor een AE gaan voor de kwaliteit alleen al ;)
 
de b4.1 is wel 2WD en de bandit vxl 4WD. edit: sorry ook 2WD

Ik hou van scheuren door het bos , wat zouden jullie dan aanraden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja dat is waar. Moeilijk te beoordelen vanaf een foto natuurlijk, maar zo ziet het er niet uit.
Het doet me het meest denken aan de ansmann en dat is iig geen goed voorteken.

@m pinkster.

De e-rings vind ik nog niet eens het grootste probleem. Al lijkt het me niet erg handig om mee te sleutelen.
Het ziet er vooral op deze foto gewoon heel erg goedkoop uit.
Maar zoals cooper al aangeeft is het belangrijker of het sterk genoeg is en niet hoe het er uit ziet.
Hoop voor team c dat ze dat beter voor elkaar hebben dan ansmann :d

ik zag overigens wel op de website dat er genoeg hop-ups verkrijgbaar zijn die er gelijk wel een stuk beter uitzien!



Moeilijk adviseren tussen de lrp en deze.
De lrp heb ik zien rijden en qua prijs/prestatie verhouding is die goed.
Voor snelheid moet je er wel een brushless combo bij rekenen maar de ezrun setjes zijn ook de kosten niet.

Het meest aantrekkelijk van de team c is dan toch dat hij al met brushless uitgevoerd is en er flink wat hop ups voor te krijgen zijn.
Alleen ben ik niet echt op de hoogte hoe het dealernetwerk is.

Zou zelf ook de b4.1 rtr in de vergelijking opnemen. Die is wat duurder maar heeft wel weer een 2.4ghz zender.
En natuurlijk de kwaliteit van ae.
team c = annsman!!!
 
Ik heb mn asso b4.1 weer verkocht zodat ik een midmotor van ansmann kon nemen.. Onderdelen van asso passen nieuw uit de verpakking nauwelijks op de auto (is sinds de 4.1) en de kwaliteit van het plastic velen malen slechter dan van ansmann (of teamC tis maar net van welke naam je gelukkig word). In verhouding met andere merken rijden asso's bij de indoor in haarlem veruit de meeste schade.. De auto word alleen maar opgehemeld door het verleden, maar de kwaliteit is niet meer hetzelfde als eerst.. Ik denk dat het merk ansmann en teamC vaak word veroordeeld voor slecht omdat het niet tussen de GROTE namen staat.. Maar ze hebben echt een goed product neergezet.

Daarbij gezegd, de rijders over wie ik praat zijn geen beginnende rijders,maar serieuze (snelle) wedstrijdrijders..

Hier een filmpje van een ansmann midmotor in haarlem..

mach-indoor-haarlem-op-naar-de-vierde-wedstrijd-op-30-januari
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je gaat scheuren in het bos, dat komt neer op bashen, koop dan een traxxas.
Koop em bij een winkel die dealer is dan kun je daar ook altijd terecht voor onderdelen.
Het heeft weinig zin om met een Asso B4 of Annsman of team C buggy te gaan crossen in de bossen, ze zijn zo stuk, ze zijn gemaakt voor een circuit.
Trouwens de Bandit is een 2wd!!
 
Ik heb mn asso b4.1 weer verkocht zodat ik een midmotor van ansmann kon nemen.. Onderdelen van asso passen nieuw uit de verpakking nauwelijks op de auto (is sinds de 4.1) en de kwaliteit van het plastic velen malen slechter dan van ansmann (of teamC tis maar net van welke naam je gelukkig word). In verhouding met andere merken rijden asso's bij de indoor in haarlem veruit de meeste schade.. De auto word alleen maar opgehemeld door het verleden, maar de kwaliteit is niet meer hetzelfde als eerst.. Ik denk dat het merk ansmann en teamC vaak word veroordeeld voor slecht omdat het niet tussen de GROTE namen staat.. Maar ze hebben echt een goed product neergezet.

Daarbij gezegd, de rijders over wie ik praat zijn geen beginnende rijders,maar serieuze (snelle) wedstrijdrijders..
http://www.modelbouwforum.nl/forums...p-naar-de-vierde-wedstrijd-op-30-januari.html

Dan moet er toch iets veranderd zijn bij Ansmann (als Team C hetzelfde product is) als ik jou zo hoor.
Alle Ansmanns die ik tot nu toe bij ons op de vereniging gezien heb gingen binnen de kortste keren stuk om vervangen te worden door een A-merk.

Ik heb de B4.1 overigens nog niet gezien maar als de kwaliteit hetzelfde is als de B44.1 kan ik me haast niet voorstellen dat wat jij zegt klopt.

Het heeft weinig zin om met een Asso B4 of Annsman of team C buggy te gaan crossen in de bossen, ze zijn zo stuk, ze zijn gemaakt voor een circuit.

Spreek je uit ervaring Gies of is dit weer 'de echte shortcourse piloot' aan het woord?
 
@Carno> ga maar es bashen met een Annsman buggy of een B4, dit zijn echt circuitautos.
Traxxas maakt meer "speelgoed" achtige autos die het bashen beter af kunnen + de onderdelen zijn een stuk beter te verkrijgen.
En ja ik heb ook gebashed tussen de bomen met een Slash-Rustler-Slash 4wd, spreek dus uit ervaring.
 
Ik heb zelf een TRF201, een B4 van Tamiya, en die heeft genoeg -onbedoeld- bashwerk gezien.
Je doet nu voorkomen of circuitauto's fragiele wagentjes zijn die niet tegen een stootje kunnen.
Heb jij eigenlijk wel eens met een 'circuitauto' gereden?
 
Buggy

Bij deze wil ik ook nog een duit in het zakje doen.

Ik ben zelf ook in het bezit van een ansmann buggy, en heb J eichhorn meerdere malen zien rijden in Haarlem.
Het klopt wat hij zegt, asso's gaan relatief vaak stuk.
Ondanks dat J. Eichhorn een veel betere rijder is als dat ik ben, had hij vaker schade door kleine botsingen, terwijl ik door gebrek aan stuurmanskunst nog al eens flinke klappers maak. Gelukkig heb ik weinig schade.
Ook wil ik Gies bevestigen, dat een traxxas echt onverwoestbaar is.
Als je geen circuit aspiraties hebt, koop een traxxas.
Heb je wel circuit aspiraties, dan heeft een ansmann meer mogelijkheden, maar is dan toch kwetsbaarder dan een traxxas.
Prijs / kwaliteit van een Bandit vxl is zonder meer goed.
 
Ik heb zelf een TRF201, een B4 van Tamiya, en die heeft genoeg -onbedoeld- bashwerk gezien.
Je doet nu voorkomen of circuitauto's fragiele wagentjes zijn die niet tegen een stootje kunnen.
Heb jij eigenlijk wel eens met een 'circuitauto' gereden?
Ja, ik heb wel es een circuitauto gesloopt, erg frustrerend als je geen reserveondedelen bij hebt.
 
De nieuwe onderdelen van de B4(.1) worden in China gemaakt (tja wat niet eigenlijk), het plastic is wat zachter dan de vorige. Is niet perse slecht maar het slijt wat eerder in. Of je wat kapot rijdt, tja.. dat gebeurt bij elke auto. De Asso heeft heel wat meer gewonnen dan TeamC/Ansmann en dat heeft zeker wel een reden. :D

Ik zou geen 1:10 wedstrijd buggy kopen om te bashen, dan kan je beter iets van Traxxas pakken.
 

voor de rest vind ik deze discussie echt typisch modelbouwforum niveau :)
2 groepen mensen die elke de juiste auto voor hun doel hebben en tegen elkaar zitten te kwebbelen dat de andere zijn automerk niet goed is. :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ Cooper, dank je maar ik zeg niet dat een Asso of Annsmann/Team C slechte autos zijn.
En ik zeg niet dat ik een Traxxas zo geweldig vindt.
Ze hebben alleen allebei hun eigen hun voor-en nadelen.
Een asso kan je goed ombouwen dat ie heel erg bashbaar wordt, en van een Traxxas Bandit kan je ook een redelijk goede circuitauto maken.
Alleen dan ben je wel wat investeringen en tijd verder, snappie.
 

voor de rest vind ik deze discussie echt typisch modelbouwforum niveau :)
2 groepen mensen die elke de juiste auto voor hun doel hebben en tegen elkaar zitten te kwebbelen dat de andere zijn automerk niet goed is. :D
Precies ;) Valt me ook al op, wat maakt het nu uit lol.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
+1 Cooper ;


Had eerlijk gezegt niet geweten dat de B4.1 dan zo een mindere wagen is.. Heb zelf een aantal AE's gehad zonder brokken te maken bij HUGE jumps..

Elk merk zal wel een minder model hebben ?;)

En lijkt trouwens een Ansmann Mad Rat niet op de B4.1 ?
 
voor de rest vind ik deze discussie echt typisch modelbouwforum niveau :)
2 groepen mensen die elke de juiste auto voor hun doel hebben en tegen elkaar zitten te kwebbelen dat de andere zijn automerk niet goed is. :D

daar doe je zelf net zo goed aan mee met 4000+ berichten ;)
 
de b4.1 is wel 2WD en de bandit vxl 4WD.

de bandit is ook 2wd, maar het is een goede wagen en krachtig genoeg.
als je wat meer wilt rijden in het bos is misschien de rustler vxl iets beter door zijn wat bredere banden. de bandit is wat meer voor de weg.
de rustler en de bandit verschillen wel heel weinig van elkaar, dus je kan nog altijd ombouwen naar de ander. want de onderdelen krijg je wel in bijne elke modelbouwshop.

EDIT: ik had de eerste blz. niet gelezen, dus zag alleen de tweede en de derde.
 
Back
Top