HK450 goede vervanging voor Walkera HM36?

Beste forumleden,

Ik vlieg al 2 jaar met een Walkera HM36 maar ik ben eigenlijk niet echt tevreden over de bouwkwaliteit van de verschillende onderdelen. Tevens vind ik hem door z'n geringe gewicht (580 gr incl lipo) aan de lichte kant, waardoor hij al snel last van de wind heeft en de manier hoe je de lipo ophangt vind ik echt waardeloos bij de walkera.

Ik kan al prima hoveren en een beetje heen en weer vliegen maar ik wil nu inmiddels toch wel wat meer (en iets stabieler/groter).

Ik heb mijn oog nu, vanwege de prijs, laten vallen op de HK450. Is dit echt een upgrade tegenover de Walkera HM36 en dus het geld waard...? Of blijft dit uiteindelijk 'chinese troep' wat nooit echt heel behoorlijk zal vliegen? Of vliegt de HK450 echt vele malen beter dan de Walkera HM36?

Ik heb naar de volgende modellen gekeken:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10902
Wat is nou precies het voordeel van het Torque-Tube systeem t.o.v. Belt-drive?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Groeten,

Maarten
 
Het is chinese troep wat leuk vliegt :)

Sleutelen kun je er niet aan, want de boutjes en schroefjes lijken van boter te zijn gemaakt. Bij een crash moet je dus heel veel vervangen omdat je geen schroefje loskrijgt zonder hem dol te draaien.

In jouw geval zou ik dus voor een T-rex of Copter X gaan en in NL. bestellen.
De HK 450 kan natuurlijk ook, maar bestel er dan meteen 2.

succes !
 
TT is directe aandrijving van de tailrotor dus eigenlijk een "cardan"

belt: moet je soms aanpassen naar gelang de buitentemp, zet uit en krimpt (warm-koud)
TT: directere aandrijving, kan "niet" slippen, steeds zelfde spanning (minder uitzetting) nadeel TT: duurder bij crash. (maar als je geen budget hebt vr spares, dan moet je e andere hobby zoeken ;-) )

bij ons in de club vliegen er 450 gewoon 3D...
het is en blijft natuurlijk e kleine heli...
500 vind ik persoonlijk beter qua size... (maar dat is andere discussie)

kga trouwens NOOIT nog een HK heli bestellen, is brol, maar je kan er wel mee vliegen, nadat je 1/3 veranderd hebt door origineel... zoals Rhelie zegt, slechte vijsjes, etc...
 
Als het weinig kosten moet maar je wilt toch minimaal acceptabele kwaliteit, haal dan een KDS 450 in de variant van jouw keuze (de SV bevalt mij érg goed).

Het is nog steeds geen Align hoor, als ze naast elkaar hooveren dan hoor je al direkt dat bij Align de boel veel mooier en strakker loopt, maar KDS is zeker geen slecht spul voor een goede prijs.
Align blijft echter de "Chinese Vario" ofwel gewoon perfect.

(ik weet dat ik vroeger anders beweerd heb, maar een mens moet zijn fouten kunnen toegeven....)

Groet, Bert
 
Hartelijk bedankt voor jullie antwoorden. Het is me wel duidelijk dat ik dus gewoon even moet doorsparen voor een (tweedehands?) Align T-rex en dan maar de spektrum dx6 moet kopen ipv de 8;-)

Met m'n walkera is het zo dat het meer sleutelen, vervangen en afstellen is dan lekker vliegen en daar word je na een tijdje toch wel gek van. Vooral als het afstellen maar niet wil door haperende servo's/ontvangers/gyro's etc:-) Oftewel: rotzooi elektronica.

Dan geef ik liever wat meer uit voor kwaliteit. Ik had gehoopt dat de HK heli's echt kwalitatief stukken beter waren....en dan zou je kwa prijs/kwaliteit natuurlijk wel een hele leuke heli hebben.

Wat zijn de interessante modellen van de T-rex om gewoon een beetje mee rond te vliegen (3D heb ik nog geen interesse in)? En wat is jullie mening wat betreft tweedehands kopen?
 
Als je wilt gaan voor beetje rond vliegen kun je de standaard versie van de 450 pakken, de sport.

Nog even over HK, hier zit per heli veel verschil in. De ene HK450gt is kei goed, en de volgende is verschrikkelijk (let wel op, 7/10 zijn dan verschrikkelijk). De HK 450 TT blijkt wel veel beter qua kwaliteit uit de kast te komen dan de 450, en dit moet een groot verschil zijn.
 
de copterX clonen zijn wel wat beter als de HK. kijk ff op ehirobo.com voor een kit. Kosten vanaf zon 45 euro
 
Ik ben momenteel een HK 450TT PRO aan het opbouwen en het gebruikte materiaal is erg goed. Alles past mooi in elkaar.
De schroefjes zijn prima, alleen zo klein dat ik ze lastig vast kan houden met mijn grote klauwen. :rolling:

ik heb nog geen schroefje dolgedraaid en dat is voor mij iets nieuws. Met mijn savage draaide ik continu schroeven dol..

Dus al is het een cloon, troep kan ik het zeker niet noemen..
 
Ik was niet zo blij met de gewone HK450, de HK450GT (niet pro) die ik nu heb is van een stuk betere kwaliteit. En alle onderdelen zijn universeel en dus uitwisselbaar met bijna alle andere 450 heli's en onderdelen op e-bay. Dat schijnt bij de GT Pro niet zo te zijn.

Hugo
 
Ik was niet zo blij met de gewone HK450, de HK450GT (niet pro) die ik nu heb is van een stuk betere kwaliteit. En alle onderdelen zijn universeel en dus uitwisselbaar met bijna alle andere 450 heli's en onderdelen op e-bay. Dat schijnt bij de GT Pro niet zo te zijn.

Hugo

Dus dat gaat om deze:

HobbyKing Online R/C Hobby Store : HK-450GT CCPM 3D Full Alloy Helicopter Kit Align T-Rex Compat. (DE Warehouse) ?

Natuurlijk erg prettig als het allemaal gewoon op elkaar past....maar wat ik me dan afvraag: is de barebone kit gewoon allemaal in orde...of moet ik vervolgens toch weer veel dingen vervangen door bijv. align onderdelen voordat de heli een beetje wil vliegen?
 
Meestal is het punt met die schroeven dat ze na een tijd niet los willen...
En dan draai je alles snel kapot
 
Je mag niet alle HK450's over één kam scheren.

De HK450GT is wel degelijk van goede kwaliteit.
En dit is niet van horen zeggen, ik spreek uit ervaring.
En voor die prijs kun je toch moeilijk sukkelen... die is volgens mij onklopbaar!
 
Je zou gewoon die plastic HK kunnen nemen van 10 dollar, om mee te beginnen.
Voor dat geld kan het niet slecht zijn.
Daarmee vlieg ik zelf ook.
Als het bevalt kun je altijd een aluminium rotorkop eropzetten voor 30 dollar.
Dan ben je alsnog kompleet, en mischien nog beter af, de tail wil ik zelf niet in alu hebben.
Edit : Ook vervang je de plastik deeltjes in de alu kop, voor degene uit de plastic kop, is ander materiaal waar de schroefjes niet uitkomen.

Gevaho zegt die CopterX kit is beter, alleen die elektronika daaro is minder, en ik vind de verzendkosten heel hoog daar als je iets kleins wilt.
Als je tog genoeg geld hebt, geef Ehirobo ook een kans, is ook een goede winkel.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties. Ik had inderdaad ook al hier en daar gelezen dat de nieuwere HK heli's stukken beter zijn qua kwaliteit. Toch denk ik dat ik wat meer ga uitgeven voor een Align heli.

Ik zag de volgende advertenties op marktplaats:


Wat denken jullie hiervan? En welke van de twee heli's is stabieler en beter om het 'perfect' rond vliegen/afstellen e.d. onder de knie te krijgen? (nog geen interesse in 3D).

Groeten,

Maarten
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik had inderdaad ook al hier en daar gelezen dat de nieuwere HK heli's stukken beter zijn qua kwaliteit. Toch denk ik dat ik wat meer ga uitgeven voor een Align heli.

Ik zag de volgende advertenties op marktplaats:


Wat denken jullie hiervan? En welke van de twee heli's is stabieler en beter om het 'perfect' rond vliegen/afstellen e.d. onder de knie te krijgen? (nog geen interesse in 3D).

Groeten,

Maarten

Je moet afstappen van het idee dat de ene heli "beter" is als de andere om te leren. Beide heli's zijn gelijk geschikt voor jou.
Het is aan jou of je de complete heli koopt of de heli waar je nog een zender bij moet zoeken.....

Pas als heli's volledig van upgrades zijn voorzien, kun je gaan denken dat dat mogelijk minder verstandig is, Reparaties na eencrash worden dan nl ook duurder.

De gewone standaard Align heli's vliegen allemaal goed genoeg om mee te kunnen leren vliegen.

Groet, Bert
 
De gewone standaard Align heli's vliegen allemaal goed genoeg om mee te kunnen leren vliegen.

Groet, Bert

He Bert,

bedankt voor je input. Vind het geen probleem om zelf bijv. een dx6 erbij te moeten kopen (m'n max budget ligt zo rond de 600 euro).

Wat is nou het grootste verschil tussen de sport en de v2?

Ik nijg er zelf naar om gewoon voor de sport te gaan (dit is volgens mij gewoon de standaardkit van de sport (frame + servo's/gyro/esc/motor) die ik zelf altijd nog zou kunnen upgraden met het een en ander....).
 
Als je maar zorgt dat je niet bespaard op electronica.
Dat bepaalt voor mij nog het meest hoe een heli vliegt..
Je hebt een PM Maarten..
 
HWat is nou het grootste verschil tussen de sport en de v2?
Het frame, rotor diameter en iets andere rotorkop, andere staart behuizing, flybar ratio, slechts twee verstelbare links op de rotorkop, en misschien nog een paar dingen waarvan ik het zo niet weet ;)
Ik nijg er zelf naar om gewoon voor de sport te gaan (dit is volgens mij gewoon de standaardkit van de sport (frame + servo's/gyro/esc/motor) die ik zelf altijd nog zou kunnen upgraden met het een en ander....).
Ik denk dat je met de standaard kit echt wel een goede heli hebt en dat helpt bij het leren vliegen. Bij sponsor hobbymaniac zie ik 'm nu voor 350,-dan wil je toch geen matige kloon meer.. De turnigy lipo's zijn wel een aanrader, velen die daar naar tevredenheid mee vliegen.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top