parkzone corsair gekocht, nu wat vraagjes

ik heb dus de parkzone corsair gekocht :p, het is mijn eerste echte vliegtuig en ik ben nog wel even aan het oefenen op de SIM voordat de 'Maiden' zal plaatsvinden. geen paniek

ik kon het echter niet laten het hele ding uit te pakken en ben al even aan het testen geweest, hierbij kwamen enige onzekerheden en vragen naar voren die ik hier zou willen stellen. bij voorbaat dank voor de hulp.


eerst een vraagje over de bijgeleverde lipo lader:

bij het laden heb ik alle instructies gevolgd maar na het starten van een laadgang (met 1.5 amp) knippert het rode ledje slechts een paar keer waarop een korte piep volgt waarna de groene en rode LED afwisselend knipperen. dit lijkt een error als ik het opschrift van de lader mag geloven.

Als ik met lagere ampere laadt (0.3 amp) kan ik wel even een paar minuten laden voordat dit gebeurt. Is dit echt een error of is dit de balancer waardoor de groene led mee knippert? heb uiteindelijk maar even een andere lader genomen maar wil deze eigenlijk ook gebruiken.

dan een vraag over de ontvanger of esc:
hoort deze de hele tijd met een lange doorgaande toon te piepen als de accu is aangesloten en zender is ingeschakeld? Het is best een vervelend geluid dus ik kan het me niet voorstellen. alle stuur functies en gas doen het wel verder. maar durf zo niet echt op te stijgen, is dit okay?, wat kan er aan de hand zijn?

dan nog een vraagje over de aileron servo's, die maken een overstuurd geluid bij volle stuur uitslag, bij inschakeling van de beperkte uitslag functie op de zender zijn ze wel stil als ik de stick tot het einde doordruk. is dit wel ok?


verder ben ik een beetje teleurgesteld over de afwerking en verpakking van het model, er zitten al enkele kale plekken op de romp waar deze tegen de verpakking zat, de pasvorm van de cockpit en ook de die van de vleugel op de romp zijn een beetje scheef en met kieren, de stickers zijn bobbelig geplakt en het spuitwerk is helaas ook niet zo super. :confused:

eenmaal in de lucht zal het wel meevallen, maar mijn plan om hem in de woning aan het plafond te hangen is wel uit de deur sind is de kist van dichtbij heb gezien
 
Helaas, zeer ernstig ongeschikt om mee te leren vliegen, 5 seconden hoogstens, en dan heb je een handvol versnipperd kunsstof. Je zult hem (voorlopig) aan het plafond moeten laten hangen. Lees even de laatste discussies in het beginners- en elektro-subforum, dan krijg je idee van wat je wel moet doen.
 
De parkzone corsair is prima geschikt om mee te leren vliegen ondanks zijn corsair uiterlijk.
Het is het makkelijkst vliegend toestel van de parkzone familie.
Vooropgesteld natuurlijk dat je wat hulp hebt om je op weg te helpen.
Bij ons wordt het vliegtuig regelmatig in gezet als beginners vliegtuig.
Ben.
 
Heb ook andere ervaringne over de parkzone corsiar. Goedmoedig, maar als eerste kist, was een ezstar/ en consorten beter geweest denk ik.

Wel denk ik da tje met een goede sim, wel ver komt, en het best wel goed kan aflopen...
Zeker als je hem even laat trimmen door een ervarender piloot.
 
De parkzone corsair is prima geschikt om mee te leren vliegen ondanks zijn corsair uiterlijk.

Zoals Ron al schreef , de eerste 5 seconden .

Met 110 cm span en 850 gr gewicht kan je alleen bij weinig wind vliegen .
En zeker als beginner.

Als je 3 sec de knuppels loslaat heb je sneeuw :D

Mvg Johan
 
VanNelle draaien en opsteken kan makkelijk met een goeie trainer .

Met een 3D model word het moeilijk .;)

En met een corcair helemaal niet mogelijk.

Mvg Johan
 
eerst een vraagje over de bijgeleverde lipo lader:

bij het laden heb ik alle instructies gevolgd maar na het starten van een laadgang (met 1.5 amp) knippert het rode ledje slechts een paar keer waarop een korte piep volgt waarna de groene en rode LED afwisselend knipperen. dit lijkt een error als ik het opschrift van de lader mag geloven.

Meet de lipo eens door eerder deze week was er ook iemand hier op het forum met hetzelfde probleem ook van parkzone maar dan een heli, daar bleek een cel zo leeg te zijn dat ie kapot was.

Over je andere problemen ga eens naar een vliegclub toe die kunnen je wel helpen, zij kunnen je helpen anders heb je waarschijnlijk een duur stukje schuim in de kliko liggen na 3 tot 10 sec!!!

Het lijkt allemaal zo makkelijk als iemand anders het doet en de sim kun je niet vergelijken met vliegen je leert de basis sturen maar landen en opstijgen is toch anders en in werkelijkheid veel moeilijker.
Zoek hier maar eens op het forum zijn genoeg topics en filmpje over te vinden.

VanNelle draaien en opsteken kan makkelijk met een goeie trainer .

Met een 3D model word het moeilijk .;)

En met een corcair helemaal niet mogelijk.

Mvg Johan
dat wil ik wel eens zien Johan :)
 
Laatst bewerkt:
Haha, da`s waar Johan, maar die 3 seconden lukt met zo`n Corsair ook nog wel.
Maar of je zo snel een Van Nelle kan draaien? ;-)

Feit is wel dat deze serie kisten minder geschikt zijn als eerste model.

Bedoel in de handen van een ervaren vlieger kan je met zo`n Habu EDF ook wel 3 seconden de knuppel loslaten.
Echter een onervaren vlieger crasht in 1 seconde.........


Een Radian zou bijvoorbeeld een betere keuze zijn geweest :yes:

Ik ken die laders van Parkzone niet heel goed, heb ze wel regelmatig in handen maar niet als gebruiker nog gehad.

Anders even terug naar de winkelier en vragen hoe of wat?
 
Blijkbaar is het toestel niet zeer ernstig ongeschikt maar gewoon ongeschikt. Hoe hebben ze voor elkaar gekregen? Alle massa zo laag mogelijk in de de romp?
 
Bij ons op de club zijn er inmiddels enkele mensen begonnen met als eerste kist een Parkzone laagdekkertje (Corsair, P40). Ondanks dat het grootste deel van de ouwelui zal beweren dat ze niet geschikt zijn blijkt dit alles mee te vallen. veel oefenen op de simulator helpt natuurlijk al veel.
 
Beetje raar dat er gereageerd wordt door mensen die niet eens met dit toestel gevlogen hebben en dan toch melden dat ie ongeschikt is.
Er zijn bij ons al 3 beginners die er mee vliegen en die het toestel als "makkelijk vliegend" karakteriseren.
De tweede vliegleider bij ons heeft 3 beginners aan de kabel gehad die, na gesimd te hebben, er zo mee weg vlogen zonder een ingreep.
Zelfs de landing is simpel.

Hulde dus voor de ontwerpers.
Ben.
 
Zelfs, zoals in post hier boven reeds geschreven, ongeschikt is ie niet.
Stellige meningen zijn prima maar dan wel gestoeld op eigen ervaring.
Ben.
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste vliegtuig was en is nog steeds een parkzone Trojan T-28D
Dit is ook een zeer geweldig vliegtuig om mee te beginnen moet ik zeggen.
Moet je het wel op de meest rustige manier opzetten en niet op de meest aggresieve.

Maar ook ik heb met een vriend zijn corsair al gevlogen en moet zeggen dat dat nog net iets makkelijker was dan de trojan.
De corsair heeft namelijk een 3 delige propeller die meer stabiliteit levert dan mijn 2 delige propeller op de trojan vond ik.

Maar ja je moet het zelf ondervinden eigenlijk om te kunnen weten of een vliegtuig beginner vriendelijk is of gemaakt kan worden.
 
Ik heb nog nooit vliegtuig gevlogen, dus ook deze niet. Mijn eerste 'zeer ernstig ongeschikt' was gebaseerd op de geometrie, laagdekker. Ben blij dat TS geen kat-in-de-zak heeft gekocht.
De vraag is nu: heeft topicstarter ervaren hulp?

Voor topicstarter, in het algemeen geldt, zeker voor grotere toestellen: laagdekker/snel niet geschikt om mee te leren vliegen.
 
Laatst bewerkt:
Ranger,

1- Ga eens naar een club en laat 'm na kijken.
2- Hij is prima te vliegen met wat hulp van een ervaren piloot.
3- Veel simmen helpt echt.
Succes er mee.
Ben
 
Daarom is hij ook niet meer te repareren .:D

[131054] onboard-cam-loopings-en-een-grote-crash-op-het-einde

Hoe kan je nu iemand een raad geven als je zelf nog niet in staat bent een model heel te houden.:confused:

Mvg Johan

Dat was dan ook een zeer domme noob fout van mij :)
Was ik eventjes niet vergeten dat als je op de kop gaat de besturing ook andersom is (lol ja dom van mij) dan had ik hem nog heel netjes geland daarna ook.
Concentratie is ten alle tijde nodig.......dus niet eventjes afgeleid worden want dan vergeet je wel al iets.

De vorige vluchten in dat zelfde filmpje waren allemaal zeer mooi en zonder brokken :)

En daarom ook dat ik 2 vliegtuigen heb voor het geval dat er eentje total loss zou gaan.

PS: Ik geef geen raad btw .......ik geef enkel mijn mening (die van een newb welliswaar maar alle meningen mogen toch gezegd worden of niet).
Of is het de bedoeling dat enkel de super ervaren top gun piloten zoals uzelf die een heel pakje tabak rollen terwijl ze vliegen commentaar mogen leveren ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zelfs, zoals in post hier boven reeds geschreven, ongeschikt is ie niet.
Stellige meningen zijn prima maar dan wel gestoeld op eigen ervaring.
Ben.

Ik denk dat er bedoelt word ga niet vliegen zonder hulp met deze kist hij word ook verkocht als start kist door de winkels zelf tenminste dat werd mij verteld toen ik om een kistje ging kijken een aantal maanden terug.

Dat was dan ook een zeer domme noob fout van mij :)
Was ik eventjes niet vergeten dat als je op de kop gaat de besturing ook andersom is (lol ja dom van mij) dan had ik hem nog heel netjes geland daarna ook.
Concentratie is ten alle tijde nodig.......dus niet eventjes afgeleid worden want dan vergeet je wel al iets.

De vorige vluchten in dat zelfde filmpje waren allemaal zeer mooi en zonder brokken :)

En daarom ook dat ik 2 vliegtuigen heb voor het geval dat er eentje total loss zou gaan.

PS: Ik geef geen raad btw .......ik geef enkel mijn mening (die van een newb welliswaar maar alle meningen mogen toch gezegd worden of niet).
Of is het de bedoeling dat enkel de super ervaren top gun piloten zoals uzelf die een heel pakje tabak rollen terwijl ze vliegen commentaar mogen leveren ?

En toch is het al de 2de keer dat je 'm crashed helaas deze keer was et dan helemaal aan gort duur grapje, ik zou er niet om kunnen lachen
 
Laatst bewerkt:
Back
Top