Nine Eagles Bravo III

Bedankt @Indoorvlieger voor de tip van de subtrim! Je bent beter dan de manual want daar kon ik het niet in vinden :-) En nu nog het leukste, hij hangt stabiel(er)! Eindelijk eens het helicoptertje een batterijlading in de lucht kunnen houden zonder noodlandingen.

Mode 1 was geen succes, mode 2 heeft al 2 van de aangeleerde 3 kanalen juist.

Nu oefenen en oefenen.

Ow, er waren maar 2 reserve bladen, en nog iets anders van vorm ook bijgeleverd. Ik neem aan dat dit niet juist is?
 
Bedankt @Indoorvlieger voor de tip van de subtrim! Je bent beter dan de manual want daar kon ik het niet in vinden :-) En nu nog het leukste, hij hangt stabiel(er)! Eindelijk eens het helicoptertje een batterijlading in de lucht kunnen houden zonder noodlandingen.

Mode 1 was geen succes, mode 2 heeft al 2 van de aangeleerde 3 kanalen juist.

Nu oefenen en oefenen.

Ow, er waren maar 2 reserve bladen, en nog iets anders van vorm ook bijgeleverd. Ik neem aan dat dit niet juist is?

Graag gedaan. De handleiding is helaas erg summier, zoals wel bij meer producten het geval is. De rest moet je zelf maar uitvinden, waarbij forums gelukkig een fijne bron van informatie vormen.

Ik weet niet wat er bij je heli meegeleverd zou moeten worden aan reserve-onderdelen. Bij de Solo Pro wordt bij de kofferuitvoering een set rotorbladen meegeleverd, maar bijvoorbeeld geen extra staartrotor. Misschien heb je van zowel de boven- als onderrotor 1 blad gekregen?
 
Omdat deze Nine Eagles Bravo III wel een heel summier draadje heeft t.o.v. andere micro-helicopertjes, hierbij mijn nieuwe Bravo III :D

full


Als deze in het roze was had iedere dame deze in haar handtasje :cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Graag gedaan. De handleiding is helaas erg summier, zoals wel bij meer producten het geval is. De rest moet je zelf maar uitvinden, waarbij forums gelukkig een fijne bron van informatie vormen.

Ik weet niet wat er bij je heli meegeleverd zou moeten worden aan reserve-onderdelen. Bij de Solo Pro wordt bij de kofferuitvoering een set rotorbladen meegeleverd, maar bijvoorbeeld geen extra staartrotor. Misschien heb je van zowel de boven- als onderrotor 1 blad gekregen?

Absoluut waar, en juist door dit forum werd ik nog enthousiaster.

Nee het is een setje onder, met wat een strakkere hoek qua vorm. Heb de leverancier al gemeld, en deze neemt nog contact op.
 
Absoluut waar, en juist door dit forum werd ik nog enthousiaster.

Nee het is een setje onder, met wat een strakkere hoek qua vorm. Heb de leverancier al gemeld, en deze neemt nog contact op.

Misschien een setje Solo Pro bladen per ongeluk in de koffer gestopt in de fabriek?
 
Misschien een setje Solo Pro bladen per ongeluk in de koffer gestopt in de fabriek?

Net even vergeleken met een willekeurig plaatje op het web en inderdaad, deze zijn voor de Solo Pro. Heb wel een maandagmorgen koffertje ontvangen zeg :???: of is dit een voorbode om de Solo Pro aan te schaffen? :wink:
 
Net even vergeleken met een willekeurig plaatje op het web en inderdaad, deze zijn voor de Solo Pro. Heb wel een maandagmorgen koffertje ontvangen zeg :???: of is dit een voorbode om de Solo Pro aan te schaffen? :wink:

Wie weet, ik ben ook begonnen met de coax versie, en ben nu zeer content met de Solo Pro en Bravo SX. Mocht je de Solo Pro als BnF aanschaffen, of niet als deluxe set, dan heb je in ieder geval al een paar extra bladen nu.
 
Na een harde landing viel de Bravo opzij op een voet van een kapstok, een crash zou ik het niet eens noemen. Nu trilt de helicopter zo erg dat een servo het ook niet zo leuk vond en veel harder geluid maakt dan voorheen. En de plastic body, vooral de schroefjes, zijn er ook niet blij mee. Ik kan maar niet vinden wat het trillen veroozaakt... :confused:

Pech kan je hebben maar mijn vertrouwen in Nine Eagles begint wel te dalen. Begin een beetje spijt te krijgen dat ik voor dat geld geen 3 S107's heb gekocht. :D
 
Nine Eagles Shop | Welkom
Alle onderdelen en supersnel geleverd (al meerdere keren, dankzij mijn vliegkunsten !)

Kijk eens of de tandwielen niet aanlopen, dat kan na een crash, dan zakt de as, in het midden van de as zit een schroefje waarmee je de as kan vastzetten in de hoogte-richting.
verder is mijn ervaring van het helivliegen dat sleutelen er toch wel bijhoort....(maar ook wel leuk is, zo leer je wel je heli kennen en wordt de overstap naar een professioneler model wel makkelijker)

succes !
 
Laatst bewerkt:
Na een harde landing viel de Bravo opzij op een voet van een kapstok, een crash zou ik het niet eens noemen. Nu trilt de helicopter zo erg dat een servo het ook niet zo leuk vond en veel harder geluid maakt dan voorheen. En de plastic body, vooral de schroefjes, zijn er ook niet blij mee. Ik kan maar niet vinden wat het trillen veroozaakt... :confused:

Pech kan je hebben maar mijn vertrouwen in Nine Eagles begint wel te dalen. Begin een beetje spijt te krijgen dat ik voor dat geld geen 3 S107's heb gekocht. :D

De meeste heli's zijn gemaakt om te vliegen, niet om te crashen. Draaiden de rotoren nog toen de heli omkiepte? Maar je zou even een foto kunnen plaatsen, misschien zien we zo wat er is gebeurd.
 
Nine Eagles Shop | Welkom
Alle onderdelen en supersnel geleverd (al meerdere keren, dankzij mijn vliegkunsten !)

Kijk eens of de tandwielen niet aanlopen, dat kan na een crash, dan zakt de as, in het midden van de as zit een schroefje waarmee je de as kan vastzetten in de hoogte-richting.
verder is mijn ervaring van het helivliegen dat sleutelen er toch wel bijhoort....(maar ook wel leuk is, zo leer je wel je heli kennen en wordt de overstap naar een professioneler model wel makkelijker)

succes !

Heb het gecontroleerd en kan niks vreemds vinden. Bedankt voor de tip, had de NEShop al gevonden maar een aanbeveling is altijd fijn om te horen. Ga nog verder op onderzoek, ik denk aan de bladen en flybar demonteren om te zien of het aan de bladen ligt. Sleutelen ligt me trouwens wel, is ook onderdeel van de pret vaak. Alleen vind ik het in dit geval wat te snel :wink:
 
De meeste heli's zijn gemaakt om te vliegen, niet om te crashen. Draaiden de rotoren nog toen de heli omkiepte? Maar je zou even een foto kunnen plaatsen, misschien zien we zo wat er is gebeurd.

De rotoren draaiden nog maar de throttle stond op 0. Morgen maak ik een fotootje, heb hem net in het koffertje opgeborgen om morgen nog eens te zoeken naar het euvel. (zie bovenstaande post) Maar een servo maakt verontrustende geluiden, en dat kost me een nieuwe ontvanger? Dan wordt het een nieuwe, lijkt me voordeliger.
 
De rotoren draaiden nog maar de throttle stond op 0. Morgen maak ik een fotootje, heb hem net in het koffertje opgeborgen om morgen nog eens te zoeken naar het euvel. (zie bovenstaande post) Maar een servo maakt verontrustende geluiden, en dat kost me een nieuwe ontvanger? Dan wordt het een nieuwe, lijkt me voordeliger.

Ontvanger is voor rond de 20 dollar in Hong Kong te bestellen. Maar het kan ook zijn dat het witte tandwiel, op de as die door de servo loopt, omhoog geschoven is, en daardoor te zwaar loopt.
 
Je hebt ook de mogelijkheid om subtrim te gebruiken voor de staart, dan kun je met kleinere stapjes trimmen. In mode 2, kijk op de achterkant van de zender, waar de antenne vast zit. Daar zit een rond zwart drukknopje.

Dawissiknie, Weer wat geleerd !
Heb de heli al helemaal in en uit elkaar gehad, maar de zender nog niet, staat ook nergens in het boekje.
Wel handig om te weten.
Heeft een zender van Esky ook zoiets ?
 
Dawissiknie, Weer wat geleerd !
Heb de heli al helemaal in en uit elkaar gehad, maar de zender nog niet, staat ook nergens in het boekje.
Wel handig om te weten.
Heeft een zender van Esky ook zoiets ?

Je hoeft de zender niet uit elkaar te halen, alleen maar even om te draaien. :wink:

Geen idee of Esky dat ook heeft, het hebben van digitale subtrims schijnt wel redelijk uniek te zijn voor een goedkopere RTF heli.
 
Nou ik denk het gevonden te hebben. Ik ben gaan strippen totdat de trilling eruit was. En het is waarschijnlijk de motor voor de (edit:) bovenste bladen, vandaar ook dat een servo meteen op tilt sloeg.

full


Ben er nog niet uit of ik een nieuw (BnF) coptertje koop, en dan wordt deze een luxe donor, of een motorsetje met de kans op andere snelle problemen. Het heeft veel geleden door de heftige trilling namelijk.

Iedereen bedankt voor de hulp!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag maar eens naar Quartel gereden voor wat onderdelen of een nieuwe Bravo III te kopen. De Bravo III was er alleen in koffertje, en dat vond ik wat overdreven aangezien dat ik die al heb. Toen viel mijn oog op de Solo. En dit vliegt echt anders dan de Bravo III. Stuk minder 'wiebelig', hoveren op één stand van de throttle, throttle is nauwkeuriger te bedienen. En wat ook opvalt is het geluid, dat rustiger is. En sommige onderdelen zijn uitwisselbaar met de Bravo III. Dus de Solo mee naar huis genomen en als het goed is ligt morgen een motor-setje in de bus zodat de Bravo ook weer vliegklaar wordt.

Nog een vraagje. Als je de subtrims hebt gebruikt op de TX, kan je deze ook weer restten? Oftewel gewoon de gehele TX resetten?
 
Vandaag maar eens naar Quartel gereden voor wat onderdelen of een nieuwe Bravo III te kopen. De Bravo III was er alleen in koffertje, en dat vond ik wat overdreven aangezien dat ik die al heb. Toen viel mijn oog op de Solo. En dit vliegt echt anders dan de Bravo III. Stuk minder 'wiebelig', hoveren op één stand van de throttle, throttle is nauwkeuriger te bedienen. En wat ook opvalt is het geluid, dat rustiger is. En sommige onderdelen zijn uitwisselbaar met de Bravo III. Dus de Solo mee naar huis genomen en als het goed is ligt morgen een motor-setje in de bus zodat de Bravo ook weer vliegklaar wordt.

Nog een vraagje. Als je de subtrims hebt gebruikt op de TX, kan je deze ook weer restten? Oftewel gewoon de gehele TX resetten?

Apart dat de Solo zoveel rustiger vliegt. Dat hij veel stiller is klopt wel, hij is lichter, en de canopy is open, dus minder een "klankkast" dan de fraaie romp van de Bravo III. Misschien dat het wat met de flybar te maken heeft, die van de Solo is van carbon fiber, en dus stijver dan die van de Bravo III, die een Solo Pro flybar heeft.

Geen idee of je de subtrims kunt resetten, maar je kan er weinig mee in de war maken. Als je in subtrim iets verknoeid, subtrim je gewoon weer de andere kant op, toch?
 
Heb zo'n 6 lipootjes erdoorheen gevlogen met de Solo en hij is leuk. Dat deze (veel) rustiger vliegt dan de Bravo III kan misschien ook te maken hebben dat ik gewoon pech heb, en een maandagmorgen exemplaar heb gekregen. Wie weet wat een nieuw motortje gaat doen, want eigenlijk is dat ook best zeldzaam dat deze kapot gaan. En ik lees alleen maar goeds over de Bravo III, vandaar dat ik deze ook gekocht had.

Het eventueel resetten van de TX leek me misschien handig voor als ik beide helicoptertjes met één TX wil vliegen.

Zo en nu eens aan het werk ;-)
 
Ik ga de Nine Eagles draadjes verlaten :( Kan maar niet wennen aan de dikte van de TX. Vooral bij rudder rechtsom kan ik amper nog de throttle goed doceren.
Dus zijn we geswitched naar de concurent, Blade's van E-Flite. Mede door een leuke aanbieding, de mCX en de 120SR met één zender samen voor de prijs van bijna één. :)

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top