Motor/ESC keuze, tips?

Hallo offroaders,

Heb besloten een buggy erbij te kopen:D, voor op vakantie lekker kunnen rijden en niet gebonden aan een circuit (rijd 1/10 en 1/12 onroad). Zoals jullie misschien merken ben ik op dit gebied nog helemaal nieuw. Het is niets serieus verder, maar ik wil gewoon een hoop power. Het moet in een Tamiya Df-03, Dark Impact. Moet deze nog kopen, dus mocht het een echte afrader zijn, zeg het dan. Maar in oudere reviews kwam hij wel goed uit de bus. Er komt tevens een 2s lipo in, ~4000 mah, 3s kan ook eventueel.

Wat voor motor en regelaar kunnen jullie me aanraden? Ik dacht rond de 8.5 T, 5.5 is misschien iets te veel voor dit model. Ik kan zelf echt wel een setje samenstellen, maar dat is niet gebaseerd op ervaring met dit en het budget is ook wat krap, het is tenslotten een extraatje.

Daarom, wat kunnen jullie me adviseren op basis van ervaring of kennis?

Alvast bedankt;)

Robert
 
Brushless jah ;)

Ik neem aan dat setje met 2s lipo?
(ben ik kippig, maar hoe duur is die regelaar of moet je die ergens anders kopen)


Bedankt voor je reactie!

Robert
 
ja 2s gaat met dit setje rap genoeg, het gaat wel in een off-road auto en niet in een uber snelle on-road, voor de esc moet je ff op ebay kijken, moeten vaak uit hong kong komen of je kiest voor de turnigy HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy Brushless ESC 60A w/ Reverse prog. (v2.2)
dit is een gerebadgete hobbywing
en deze moet je erbij hebben http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7187
of deze http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8996, maar aangezien je de auto voor fun hebt kun je met die eerste ook wel vooruit
 
Laatst bewerkt:
ik neem aan brushless?

EZrun 60A esc
HOBBYWING TECHNOLOGY Co., Ltd.,

en Tacon 3650 3200kv gaat wel leuk werken denk ik
Tacon 3650 Brushless Motor 3200KV for 1/10 On-Road RC Car

anderen geef ook jullie mening over deze combo of raad evt. een ander setje aan (ja, Hackroader ik weet dat jij het met mijn voostel eens bent :p)

Let wel op , dat setje is getest en is ongeveer even sterk als een VXL motor , wil je weten hoe sterk die is : Je breekt er gehard stalen pinnen mee (in het diff) , dus misschien is de ezrun 8.5t van hobbywing ook goed want ik weet niet of die gears die tacon gaan houden..
 
Let wel op , dat setje is getest en is ongeveer even sterk als een VXL motor , wil je weten hoe sterk die is : Je breekt er gehard stalen pinnen mee (in het diff) , dus misschien is de ezrun 8.5t van hobbywing ook goed want ik weet niet of die gears die tacon gaan houden..

misschien een idee om de slipper iets losser te zetten? nadeel is dan wel weer dat een dark impact geen slipper heeft (is optie part)
 
misschien een idee om de slipper iets losser te zetten? nadeel is dan wel weer dat een dark impact geen slipper heeft (is optie part)

Oh, dat was ik vergeten te vermelden, het wordt de DF-03 MS

Volgens de site:
Voor specificatie zie ook de normale DF-03 versies, maar deze versie is verder voorzien van: tunings cardanas, extra motorkoeling, slipperclutch, aluminium schokbrekers, centrale vrijloop, geharde turnbuckles, aluminium stuurstang, lichtgewicht accuhouder, wedstrijdspoiler en versterkte servo saver

Dus die slipperoptie heb ik dan al (al zou ik nieteens weten wat het is :rolleyes:)
Ik ga morgen kijken in de winkel naar de auto, ook of de manier van accu houder etc me wel aanstaat, en of mn lipo's passen :p

Ik laat het hier wel weer weten, bedankt voor de imput tot nu toe :yes:


Robert
 
full

Dit is de slipper van een Traxxas Slash, het is als het ware een rem schijfje die constant op de rem staat en bij veel belasting even kan 'slippen'. Dit om bij bijv. sprongen je diff, tandwielen of motor niet over te belasten en te slopen. Een brushless motor, vooral die tacon, is aardig sterk en een slipper kan ook slippen als je hard optrekt. als je geen slipper had gehad (en je kan niet gedoseerd met je gas omgaan) had de motor zo alle tandjes van de pinion of spur (meestal spur) gestript
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, bedankt voor de uitleg, ik snap het principe. Zal een vergelijkbaar iets ook bij de df03MS zitten of niet want los kost tie 43 euro, redelijk prijzig. Jah, ik weet dat telkens je tandwielen vervangen ook geld kost, tja.

Robert
 
gewoon het een op het andere delen, als het 30 sets pinnen kost en je breekt er een per 5 packs is het misschien goedkoper om het gewoon op voorraad te houden als het meer 5 sets pinnen is is het misschien een andere zaak...

Natuurlijk ook nog contingent op hoeveel werk het is... Ik zou het open halen van mijn slash snel zat worden... (tranny er uit, halve tranny uit elkaar halen, diff open BLAAAAA (flm tranny is erg stevig maar dat heeft ook nadelen:P)
 
Oh, dat was ik vergeten te vermelden, het wordt de DF-03 MS

Volgens de site:
Voor specificatie zie ook de normale DF-03 versies, maar deze versie is verder voorzien van: tunings cardanas, extra motorkoeling, slipperclutch, aluminium schokbrekers, centrale vrijloop, geharde turnbuckles, aluminium stuurstang, lichtgewicht accuhouder, wedstrijdspoiler en versterkte servo saver

Dus die slipperoptie heb ik dan al (al zou ik nieteens weten wat het is :rolleyes:)
Ik ga morgen kijken in de winkel naar de auto, ook of de manier van accu houder etc me wel aanstaat, en of mn lipo's passen :p

Ik laat het hier wel weer weten, bedankt voor de imput tot nu toe :yes:


Robert

hier zeg je zelf dat de MS hem heeft!
 
hier zeg je zelf dat de MS hem heeft!

Jah, een beetje wel hea :rolleyes:
Ik bedoelde: Ik wist niet zeker of dat het bewuste onderdeel was, want voor slechts een kleine meerprijs zat dat er allemaal op, veel minder dan dat die ene slipper al los kost ;)

Ik rijdt zo naar de winkel, ik laat het nog wel horen,

Robert
 
Und?

Und ik ben naar de winkel geweest.
De DF-03 MS was er niet, konden er verder ook niks van vertellen, dus het is een LRP Blast s10 bx (of andere volgorde :p) geworden. Helaas een verkeerde (gebruikte):( meegegeven, dus zaterdag terug om om te ruilen.:rolleyes:

Tot die tijd is het even stil van mijn kant (Tenzij iemand wat wil vragen of voorstellen hea ;) )


Groetjes,

Robert
 
ooh ik zit zelf ook al een poosje naar een buggy te krijgen en de blast zit daar ook tussen, laat ff je ervaringen weten
 
Oh, tuurlijk, met alle plezier, ik hoop dat er niet moeilijk gedaan wordt dat ik dat hier doe.

Qua rij-eigenschappen kan ik niks zeggen, te kort mee gereden, en nog geen andere buggies/offroad gehad. De bouwkwaliteit is naar mijn mening prima in orde, voelt stevig aan, ziet er niet verkeerd uit.

De onderdelen zouden niet zo duur zijn volgens de verkoper, maar tuning van lrp is er (nog?) niet. Ik weet niet hoever onderdelen van andere merken compatibel zijn. Ik kan me niet voorstellen dat je veel wil vervangen, en de dingen die je evt wil vervangen zijn denk ook van andere merken te krijgen (shocks, schroeven/moeren?).

Zoals op de foto hieronder te zien is, het is niet 'zo'n bakkie':p, slechts een klein opstaand randje, dat vind ik wel wat hebben.:yes: Verder is er genoeg ruimte voor je lipo's, alleen aan de andere kant zullen alleen een kleine regelaar EN ontvanger naast elkaar passen. Anders gewoon de ontvanger op je servo plakken, niet zo'n probleem toch? ;)


Dan hier de foto die ik bedoel
lrp120300_6.jpg


Als je foto's van een bepaald onderdeel wil, zeg het dan gewoon even, dan maak ik ze, op internet is niet alles te vinden. Vanavond plaats ik misschien wat eigen foto's.

Hoop dat je hier wat aan hebt,

Robert
 
Back
Top