Ik wil een vlieger zelf bouwen

  • Topicstarter Topicstarter JelcoGhysels
  • Startdatum Startdatum
Ik ga er helemaal niet vanuit dat een trainer de grond ingaat. Ik ga er vanuit dat de kans op schade bij een trainer groter is.

Je gaat voorbij aan het kostenplaatje, een ARF trainer is er al vanaf zo'n 65 euro, gefolied en al, inclusief kleindelen. Voor rond de 100 euro koop je een met Oracover beklede trainer. Kostentechnisch is dat niet te verslaan.

Voor de mooi, bouw je geen trainer.. ook niet een Charter, niet een Taxi II, enz. Tenzij je die kisten om nostalgische redenen mooi vind.

Het is zonde om daar meer geld aan uit te geven dan strikt noodzakelijk. Er zijn zat prima alternatieven voor de geijkte Calmato, waarvan de meeste prima.

Het is dan veel leuker om een mooi 2e model uit te zoeken om te bouwen, iets waar qua bouw iets meer eer aan te behalen valt, en daarmee te gaan bouwen.
 
Het is dan veel leuker om een mooi 2e model uit te zoeken om te bouwen, iets waar qua bouw iets meer eer aan te behalen valt, en daarmee te gaan bouwen.

90% van de bouwers die een eerste kist gaan bouwen hebben niks aan een " mooi " model.

Die krijgen ze niet gebouwd . :(

Voorbeelden genoeg hier te vinden.

Mvg Johan
 
Jelco is 14.. Die wil (leren) vliegen en zo snel mogelijk.. En dat is logisch..
Koop een trainer of een leuke tweede hands set hier op het forum.
 
Lees zijn andere berichten ook maar, het is gewoon een enthousiaste jongen van 14, die niet precies weet wat hij wil, de ene dag een AXN floater die binnen 3 weken binnen moet zijn en dan weer wat anders.
Geeft niet hoor, maar hij wil gewoon vliegen en niet uren wachten.
 
het is gewoon een enthousiaste jongen van 14, die niet precies weet wat hij wil
Precies, maar dan weten wij het dus wel voor hem: hij wil zo snel mogelijk vliegen net als al die andere nitwits en hij wil natuurlijk niet bouwen maar dat weet ie zelf nog niet en hij wil natuurlijk ook zo'n suffe Calmato of Easystar want anders geeft ie de moed op want net als als die anderen kan ie niet tegen crashes en tegen te lang wachten op resultaat en hij wil maar wat graag op de sim en aan de leerling-leraarkabel op die ''gezellige'' clubs en hij wil vooral eigenlijk een Spitfire of Mustang maar in ieder geval "iets met ailerons" anders verveelt het zo snel en vooral geen houtbouw want dat is ouderwets maar dat weet ie ook nog niet.
O ja en het moet natuurlijk op een ''echt'' vliegtuig lijken. (hetgeen tevens inhoud dat modelbouw dus eigenlijk iets is wat niet echt is maar alleen maar ergens op lijkt en dan liefst met gekochte spullen):(
 
Respect is een wederzijds iets, Peter. Iemand is niet meer of beter als ie zelf bouwt, of als ie met een ARF op het veld komt. Als je maar lol hebt aan je hobby.

Ja, vroeger moest je je eerste trainer zelf bouwen, tegenwoordig heb je de keuze. Is niets mis mee. Je hebt op elke club altijd al bouwers en vliegers, mensen die bouwen én vliegen, zijn zeldzamer. De bouwers besteden tijden aan het bouwen van een kist, die vervolgens 3 weekenden in het jaar op het veld komt te staan voor 1 of 2 vluchten. De vliegers kopen een ARF en vliegen die in een jaar helemaal op met 10 vluchten per dag in een weekend.

Is allemaal prima, zolang men lol heeft aan de hobby, en ik zie niet in waarom het één 'meer' of 'beter' zou moeten zijn dan het ander.

@Johan: als je een trainer kunt bouwen, kun je ook prima een pipercub bouwen, of iets van dien aard. Als dat niet lukt, was de trainer ook al niet gelukt.

Hoe dan ook, het is nu aan topicstarter om de keuze te gaan maken.. de adviezen staan er :)
 
De bouwers besteden tijden aan het bouwen van een kist, die vervolgens 3 weekenden in het jaar op het veld komt te staan voor 1 of 2 vluchten.

Denk niet dat mijn vrouw jouw gelijk gaat geven .:D
Ook andere bouwers zie ik elke keer weer op de meetings .

Heb het dus niet over de scale bouwers die 5-6 jaar over een model doen.


@Johan: als je een trainer kunt bouwen, kun je ook prima een pipercub bouwen, of iets van dien aard. Als dat niet lukt, was de trainer ook al niet gelukt.

Een piper is voor de meeste beginners die willen bouwen al een stap te hoog .
Dat is niet alleen mijn ervaring maar zie je ook regelmatig hier op het forum .

Staat er net weer een te koop. :D

Mvg Johan
 
Jij bent dan ook geen gemiddelde bouwer, Johan.

Als een piper oid al te moeilijk is, was diezelfde mensen een charter ook niet gelukt. Het mislukken heeft dan niets met het toestel te maken, maar alles met de persoon.
 
Back
Top