reserveonderdelen Trex 450 sport

Hoi Mensen,

sinds korte tijd heb ik een Trex 450 sport, waar ik mee aan het leren ben. Nu heb ik m'n eerste crash (-je) gehad. Op zich niet zo erg en er zullen er (helaas) vast meer komen.

Nu heb ik het volgende idee: ik koop een nieuwe Trex 450 sport, maar zonder de electronica, zodat ik altijd reserve onderdelen heb. Is dit een goed idee volgens jullie? Voordelen: bij verschillende crashes op den duur goedkoper en altijd de juiste onderdelen op voorraad. Nadelen: duur (!!!) en wellicht onderdelen teveel.

Ik dacht dat assen krom gaan, kapjes scheuren en bladen breken. Om niet te spreken van een snaar die knapt etc.

Wat vinden jullie?

Dank je,
Peter
 
Bij mijn sport het zelfde verhaal.Ik zit er ook aan te denken om gewoon een kitje er bij te kopen.Ik denk dat je ook bespaart op bezorg kosten.Je hebt alles in huis.
 
Punt is, je hebt dan alles, maar alles wat snel kapot gaat ben je dan ook snel weer kwijt, waardoor je alsnog bij moet bestellen

Dus dan heb je de volgende keer hetzelfde punt

Persoonlijk zou ik zeggen dat je gewoon de meest voorkomende dingen op voorraad moet leggen, samen met een setje lagers.
Dus assen, snaar of tandwielen, bladen, linkjes op voorraad

Frame etc overleefd veel mishandeling
 
trex 450 sport

ook mijn trex 450 sport heeft zeker in het begin veel de grond mogen kussen op een niet al te zachte manier.
Jammer maar ik zie het maar als een leer fase waar ik snel vanaf wou.
Wat ik vooral nodig heb gehad zijn : hoofdas,tailrotor as,mainblades(woodies),staartbuis,riem,staart aandrijving tandwiel,hoofd tandwielen,flybar.
Lijkt heel wat maar zijn toch zeker in het begin de meeste wat kapot kan gaan.
Nu vlieg ik al een tijd zonder schade maar een ongeluk zit in een klein moment van onoplettendheid van mezelf.
phil
 
Hoi Mensen,

jullie mening is duidelijk, maar ik ben (gelukkig) nog niet veel en serieus gecrassed. Welke onderdelen kan ik het beste op voorraad nemen?
Bladen
Tailblades
Alle tandwielen
Alle assen
Alle links
Snaar
Staartboom
Alle lagers
Nog iets vergeten?

groeten
 
Nog iets vergeten?
Skids (evt gorilla gear is wel een aanrader), een canopy, servo gears, etc, en dan heb je bijna een tweede heli.
Het voornaamste lijkt me uit eigen ervaring:
Alle assen - hoofdas en feathering
tailboom/staartbuis
Alle lagers - axiaal lagers voor de bladhouders, hoofdas en voor de rotor as van de staart.
hoofdtandwiel/maingear (die van 150t)
bladen
flybar

Als je een flinke crash maakt zal je net zien dat je iets nodig hebt dat je niet in huis hebt en moet je toch langs de winkel of bestellen.
Een tweede heli, eventueel een heel ander model, kan ook een oplossing zijn om toch wat te vliegen te hebben terwijl je de ander hersteld.

edit: Overigens is het misschien beter om met de houten 325pro bladen te gaan vliegen, goede kans dat er meer van de heli in takt blijft tov de carbon bladen die toch steviger zijn en meer energie doorgeven aan de andere onderdelen.
 
Laatst bewerkt:
de meeste align parts zoals assen tailbooms tandwielen ed komen bij align per 2 verpakt dus je hebt zo een voorraadje voor 2 crashes.
 
Back
Top