600 of 700

Hoeveel verschil is er tussen een t rex 600 en een 700? kwestie van vlieggedrag:confused: en eventueel andere verschillen?
 
Het zijn 2 andere heli's....

700 is groter, dus stabieler
imposanter om te zien vliegen

600 is ook stabiel, maar natuurlijk wat minder dan de 700
en goedkoper om een keer op de grond neer te leggen

Etc etc

Zie ook een beetje verschil 500 600 of 450 en 500
 
scheelt ongeveer 10cm per blad :)

maar iets serieuzer.
700 is duurder qua aanschaf, onderhoud en crashkosten.
Verbruikt zwaardere lipos of meer brandstof.

Persoonlijk hoef ik op dit moment geen 700size heli. Vloog eerst met een 700N, nu een Outrage Fusion met 620bladen op electro. En ik mis niks wat met het formaat van de 700 te maken had, mis eigenlijk helemaal niks aan de 700N.

700 is groter, dus stabieler
imposanter om te zien vliegen
600 is ook stabiel, maar natuurlijk wat minder dan de 700
Dat stabiliteitsverschil merk ik dus helemaal niks van. Op beide zat een microbeast dus wellicht dat het daardoor komt.
Ik betwijfel ook of een 700 wel degelijk (significant) stabieler is. Stabiliteit zal grotendeels afhangen van massa en diskgrootte. En is extra stabiliteit wel gewenst? In een hover misschien wel maar bij 3d figuren?

En hoe definieert men in dit geval stabiliteit? Iets is stabiel of niet dus hoe kan de een stabieler zijn dan de ander?

Hij zal waarschijnlijk door zijn extra gewicht minder last hebben van wind maar is ook groter en vangt dus meer wind. Maar dit valt bij mij niet onder stabiliteit.
 
Laatst bewerkt:
Onder stabiliteit vat ik hoe snel een heli vanuit hoover van zijn plek gaat, uit zichzelf of door wind

Zelf vlieg ik 450 en 600 met redelijk wat wind, dan is het verschil tussen de twee best groot (maar ja, het verschil tussen de twee heli's is ook erg groot :mrgreen: )

Bij een 700 zal die 10 cm extra per blad tov de 600 in vlucht gevoelsmatig niet meteen naar voren komen, zeker niet met een electronisch stabilisatiesysteem erop...
bij een flybar machine zou dat misschien eerder voelbaar zijn

@topicstarter:
De maat heli die je kiest is altijd een afweging tussen:
- je budget
- de ruimte waarin je kunt vliegen
- je wederhelft
- budget bij een eventuele crash

Die keuze kunnen wij niet maken, dat moet je echt zelf doen.
Des te groter, des te makkelijker de heli in hoover te houden is.
Maar ook duurder in onderhoud en gebruik

Kleiner is beter voor de snelle vlucht tussendoor in kleinere ruimtes, maar is weer wat vatbaarder voor wind

450 kan erg goed tot windkracht 4 a 5 (voor velen zal windkracht 3 wel het matje zijn)
550 is dan een leuk tussenmaatje

Keuzes keuzes....
 
Ik denk dat die 10 cm toch een groot verschil geeft, hoor.
Heb me het laatst een nieuwe 700e 3g supercombo aangeschaft, standaard(ondertussen met iets grotere bladen).

tegenover mijn 600 8s, is het toch nog wel verschil hoor, de 700 gaat nog een stukje sneller van de plaats;), en dan heeft nog maar gewoon de 510kv mx standaard motor...
 
Van 700 Nitro naar 600 12S lipo zal niet een groot merkbaar verschil zijn in beschikbaar vermogen.
Ik vlieg zelf erg graag met mijn 700 omdat het meer massa traagheid heeft.
Ik heb daarnaast ook alleen ervaring met een 500 electro.
Het heeft allemaal wat, ik zou ze allemaal nemen :D
 
Van 700 Nitro naar 600 12S lipo zal niet een groot merkbaar verschil zijn in beschikbaar vermogen.
Ik vlieg zelf erg graag met mijn 700 omdat het meer massa traagheid heeft.
Ik heb daarnaast ook alleen ervaring met een 500 electro.
Het heeft allemaal wat, ik zou ze allemaal nemen :D
Als ik ze allemaal neem dan gaat mijn wederhelft ook, niet zo'n goede keuze:cool::cool:Misschien verschil in 2 delen : een 600, ik denk dat ze binnenkort met een nieuwe versie t rex 600 uitkomen.
 
Back
Top