Welke heli is dit, en meer vraagjes

  • Topicstarter Topicstarter Leo20
  • Startdatum Startdatum
Volgens het filmpje is het van het merk colco. Walkera en Esky bieden dezelfde soort helikopters ook aan dus daar zou je naar kunnen kijken. Zijn zeker geschikt voor de beginner, 2 dingen is wel belangrijk om rekening mee te houden, ze kunnen niet tegen wind en zijn waarschijnlijk te groot om fatsoenlijk mee in de woonkamer te vliegen.
 
Een misschien veel belangrijker punt vind ik de verkrijgbaarheid van onderdelen. Waarschijnlijk is dit bij dit soort merken erg lastig zoniet onmogelijk, beter zijn dan de merken Graupner Robbe en Esky. Van deze merken zijn alle onderdelen redelijk tot zeer makkelijk te verkrijgen. En helaas het hoort erbij maar vroeg of laat zul je reserve delen nodig hebben :yes:
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Klopt ik weet van die andere merken, maar die zien er allemaal weer net iets anders uit. Ik lees ook gelijk de customer reviews na en ze hebben allemaal wel nadelen zoals
vliegtijd van maar 6 tot 10 minuten, body te dun, bladen breken snel af en dergelijke.
Anders wat de manufacter zegt dus.

Maar goed, die Colco lijkt me best wel goed, en heeft tenmiste een verend landinggstel.

Dan maar gelijk weer de vraag: wie weet waar deze nog te krijgen is.
Wat is de mainsite van colco zelf, als die al bestaat?

Er zijn zoveel heli's site,maar ik kan de main site van colco zelf niet vinden.

Dan erger ik me nog op sommige site's zelf, zat heli's maar allemaal al weken
"Out of stock" > 4 Channels Co-Axial
Vraag me dan ook af hoe zulken winkels willen blijven bestaan.

Wie weet.........
 
OK mensen, een andere vraag dan maar, ik ben nu enige weken aan het spelen met de micro Syma modellen, allemaal co-axiaal.

In het verre verleden heb ik me ooit in een modelbauw zaak laten verleiden om een Jamara E-spy 40 Mhz te kopen, toen nog zo'n kleine 256 euro. Volgens de mensen in de zaak makkelijk te vliegen met wat oefenen. Toen nog onbewust van alles, en dus volgens mij zonder giro. Dus ik ben toen best wel "opgelicht", want ik durf er echt niet mee te vliegen. In mijn ogen is dit niet eist voor beginners. Vandaar dat ik dus enige weken terug die kleine micro heli's van Syma zag, en 30 euro is niet echt een hoog bedrag. Ik ben ook niet van plan om ooit benzine te gaan vliegen of dergelijke, maar tja het blijft toch op de een of andere manier aandacht trekken die heli's.
Met de syma's vermaak ik me prima binnenshuis, en heb er al diverse gekocht en wat modificaties aangebracht zoals led op andere plaats aangebracht, en een andere batterij ingesoldeerd, voor wat meer power. c.q. vliegtijd.
I love these little flyers :-) veel waar voor weinig geld.

Nu wil ik dus een stapje verder, dus ik wat kijken op diverse site's, en wat op YouTube rond neuzen. Eerst wilde ik gaan voor de Colco bell 222 airwolf, co-axial, maar nu zie ik dus ook de Walkera Hybrid Metal CB180Q Airwolf met een rotorblad staan.

Ziet wat leuker uit dan die co-axiaal rotors

http://www.xheli.com/walkera-hybrid-cb180-airwolf-helicopter.html

Is deze heli ook voor beginners, of ga ik een stap te snel?
Op de pagina staat zefls : The Hybrid CB180Q Airwolf moves like a fix pitch helicopter as easy to fly like the Co-axial helicopter in the market.

Moet ik nu gaan voor een grotere co-axiaal, of kan deze ook goed worden gevlogen?

Ben bang om weer met een heli te zitten dus zeer moelijk is te vliegen. En leveranciers schrijven ja ook maar wat.

P.S. ik weet oppassen buitenshuis met wind en dergelijke.

Wat denken jullie? Moet ik gaan voor de Colco of voor de Walkera

Heel hartelijk dan voor alles reply's
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben bang om weer met een heli te zitten dus zeer moelijk is te vliegen.
Het vliegen met een "echte" helicopter (cp) is nu eenmaal iets wat je moet leren. Al die goedkope speelgoedhelicoptertjes zijn erop gemaakt dat iedere beginner er een beetje mee kan rommelen, maar met echt helicoptervliegen heeft het weinig van doen.
Gebruik ook eens de zoekfunctie, je zult versteld staan van wat er al geschreven is, bijvoorbeeld: http://www.modelbouwforum.nl/forums/electro-specifiek/18593-e-spy-helicopter-jamara.html

Let ook even op de volgende uitspraak (van iemand die echt wel weet waar hij over praat):
geloof me been there done that, zonder hulp krijg je hem niet aan t vliegen, niet omdat de heli niet goed is, maar simpelweg omdat je niet weet wat je moet doen, even voorgedaan leer je meer van dan 100 accu's leegdraaien terwijl je niet weet wat je nu eigenlijk aan t doen bent.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het vliegen met een "echte" helicopter (cp) is nu eenmaal iets wat je moet leren. Al die goedkope speelgoedhelicoptertjes zijn erop gemaakt dat iedere beginner er een beetje mee kan rommelen, maar met echt helicoptervliegen heeft het weinig van doen.
Gebruik ook eens de zoekfunctie, je zult versteld staan van wat er al geschreven is, bijvoorbeeld: e-spy-helicopter-jamara

Let ook even op de volgende uitspraak (van iemand die echt wel weet waar hij over praat):

Hallo Micropuller,

Sorry maar ik kan je even niet meer volgen.

De vroegere verkoper van de E-Spy heeft mij toen die heli verkocht onder het mom dat iedereen het zou moeten kunnen, en me helemaal niks verteld dat er ook beginners modelen waren. Zelf voordoen was er niet bij.

Verder geef je geen antwoord op mijn vragen, want ik schrijf dat ik met deze heli's genoegen neem, en niet over wil op het echte werk zoals 6 channels of benzine of stuntheli's. Maar misschien bleek dat niet genoeg uit mijn post :-)

De Colco is co-axiaal, en van de andere schrijft de fabrikant dat hij net zo goed moet vliegen als een co-axiaal. Dus wat zouden jullie me aanraden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Om even wat uitleg te geven:
- jij hebt het over beginnersmodellen. Het is echter een verkeerde aanname dat coaxiale helicopters geschikt zijn om de grondbeginselen van het helicoptervliegen te leren. Het besturen van een coaxiale helicopter lijkt in niets op het onder controle houden van een echte helicopter. Even oneerbiedig gezegd vallen coaxiale helicopters onder het kopje "kinderspeelgoed"
- zoals je zelf al aangeeft, heeft de winkelier aangegeven dat iedereen het besturen van een helicopter kan leren. Dat houdt dus wel in dat je er wat moeite voor zult moeten doen. Uit jouw post begrijp ik dat je hier geen zin in hebt. Dat is prima, dan houd je het lekker bij coaxiale heli's. Ik vind het echter wel vreemd dat je de winkelier vervolgens beschuldigt van oplichterspraktijken, terwijl jij degene bent die ten eerste niet de moeite hebt genomen om je in te lezen en vervolgens niet de tijd hebt willen nemen om te leren met je impulsieve aankoop om te gaan.
 
Om even wat uitleg te geven:
- jij hebt het over beginnersmodellen. Het is echter een verkeerde aanname dat coaxiale helicopters geschikt zijn om de grondbeginselen van het helicoptervliegen te leren. Het besturen van een coaxiale helicopter lijkt in niets op het onder controle houden van een echte helicopter. Even oneerbiedig gezegd vallen coaxiale helicopters onder het kopje "kinderspeelgoed"
- zoals je zelf al aangeeft, heeft de winkelier aangegeven dat iedereen het besturen van een helicopter kan leren. Dat houdt dus wel in dat je er wat moeite voor zult moeten doen. Uit jouw post begrijp ik dat je hier geen zin in hebt. Dat is prima, dan houd je het lekker bij coaxiale heli's. Ik vind het echter wel vreemd dat je de winkelier vervolgens beschuldigt van oplichterspraktijken, terwijl jij degene bent die ten eerste niet de moeite hebt genomen om je in te lezen en vervolgens niet de tijd hebt willen nemen om te leren met je impulsieve aankoop om te gaan.

Hallo, je hebt modelbouwzaken en modelbouwzaken als je snapt wat ik bedoel. Als ik als newbie vraag naar een helikopter en zeg nooit eentje te hebben gevolgen dan vind ik het ook een beetje de plicht om als verkoper je een en ander uit te leggen, en niet gewoon iets in de handen te drukken. En ja alles is te leren maar het ligt ook aan de achtergrond en uitleg van een winkel. Twee jaar geleden ben ik zelf met een collega naar dezelfde zaak gegaan voor aankoop van tweed modelauto's kosten samen 685 euro. (Ik wilde eerst niet door de ervaring, maar mijn collega wilde persee en zou het wel regelen. We vroegen of we een kannetje benzine konden krijgen voor de best wel dure aankoop, maar zelf dat kon er niet van af. Toen zijn we de zaak maar uitgegaan. We zijn toen naar een andere zaak gegaan en ik heb daar toen het zelfde model benzine auto gekocht, waar ik super uitleg kreeg, en heb er zelfs mee mogen rijden op de parkeerplaats bij de zaak. Ook kreeg ik uitleg over het afstellen van de motor, en heel van infomatie meer. We kregen bij deze zaak zelfs ieder een kannetje benzine gratis na aankoop. Kijk dat is andere koek, en ik heb via andere mensen later ook vernomen dat de modelbouw zaak van de E-spy het alleen maar gaat om de euro's. De winkelier wist er zelfs helemaal niks van, en toch verkoopt hij mij een heli die volgens mij toch echt voor gevorderen is. Als hij dat verteld hadt dan had ik deze heus niet gekocht. Er zijn genoeg mensen die gewoon een zaak binnen stappen zonder ergens iets vanaf te weten, dan vind ik dat je als verkoper ook goede informatie hoort te geven. Als jij daar nu nog steeds hetzelfde over denkt ok dan.

Om niet weer van de hamvraag af te gaan wijken, is de zogenaamde Walkera "kinderspeelgoed" zoals de Colco?

Welke raden jullie aan, en waar liggen de verschillen?

Op Youtube zie ik enkel video's van mensen die na een vlucht al de romp stuk hebben, het opstijgen gaat niet echt zoals bij de co-axiaals en dergelike meer.


Wie heeft ervaring met de Colco of de Walkera?

Thanks
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat je het zo moet zien. Met een coaxje leer je een beetje proeven aan vliegen, denken in 3D. Je kan het een beetje vergelijken met een auto met automaat. Als je daarmee kan rijden, wil dat nog niet zeggen dat je ook met een handgeschakelde Ferrari overweg kan.

Je moet je goed afvragen wat je wilt. Als je met een CP wilt vliegen, moet je er meer tijd in steken. Ben je tevreden met iets minder mogelijkheden, en gaat het meer om recreatief vliegen, dan is een coax, of een zelfstabiliserende FP, zoals bijv de Solo Pro, en prima alternatief. En de keuze voor 1 van deze wat eenvoudiger heli's sluit niet uit dat je verder op kan klimmen, maar zelfs als je een Solo Pro tot in de puntjes beheerst, wil dat niet zeggen dat een lastiger heli meteen een "eitje" is. Het blijft een kwestie van oefenen, oefenen, etc...
 
Ik denk dat je het zo moet zien. Met een coaxje leer je een beetje proeven aan vliegen, denken in 3D. Je kan het een beetje vergelijken met een auto met automaat. Als je daarmee kan rijden, wil dat nog niet zeggen dat je ook met een handgeschakelde Ferrari overweg kan.

Je moet je goed afvragen wat je wilt. Als je met een CP wilt vliegen, moet je er meer tijd in steken. Ben je tevreden met iets minder mogelijkheden, en gaat het meer om recreatief vliegen, dan is een coax, of een zelfstabiliserende FP, zoals bijv de Solo Pro, en prima alternatief. En de keuze voor 1 van deze wat eenvoudiger heli's sluit niet uit dat je verder op kan klimmen, maar zelfs als je een Solo Pro tot in de puntjes beheerst, wil dat niet zeggen dat een lastiger heli meteen een "eitje" is. Het blijft een kwestie van oefenen, oefenen, etc...

Hoi, snap ik volkomen.

Maar is de Walkera nu een speelgoedheli?
The Hybrid CB180Q Airwolf moves like a fix pitch helicopter as easy to fly like the Co-axial helicopter in the market.

Dus als ik de fabrikant mag geloven is deze net zo makkelijk als een co-axiaal?
 
Hoi, snap ik volkomen.

Maar is de Walkera nu een speelgoedheli?
The Hybrid CB180Q Airwolf moves like a fix pitch helicopter as easy to fly like the Co-axial helicopter in the market.

Dus als ik de fabrikant mag geloven is deze net zo makkelijk als een co-axiaal?

Hij ziet er redelijk uit, en door zijn 45 graden flybar is hij in hover vrijwel zo stabiel als een coax. Alleen denk ik dat hij te groot is voor binnen, en er zit redelijk wat metaal in, wat voor beginnersheli misschien minder handig is. Plastic geeft mee, metaal verbuigt meteen, en buig je het terug, dan is het "snap" doormidden.
 
Hij ziet er redelijk uit, en door zijn 45 graden flybar is hij in hover vrijwel zo stabiel als een coax. Alleen denk ik dat hij te groot is voor binnen, en er zit redelijk wat metaal in, wat voor beginnersheli misschien minder handig is. Plastic geeft mee, metaal verbuigt meteen, en buig je het terug, dan is het "snap" doormidden.

Hoi, dat zal heel zeker waar zijn, maar op Youtube en in sommige reviews op de pagina's zelf kunnen mensen schrijven wat ze vinden van sommige producten. Van het metaal heb ik nog niks gelezen, wel van dat de body's bijna nergens tegen kunnen, en erg fragiel zijn.

En het mag best een heel klein beetje moeilijker zijn, maar ook weer niet dat je constant moet blijven tegensturen en dergelijke.

Ik bekijk nu een aantal YouTube video's, en de een zegt goed voor de beginner, terwijl de andere zegt, niet doen.

Hmmm ben er nog steeds niet uit.

Maar goed beste mensen ik zal wel eens kijken wat ik ga doen.
Denk dat ik maar eerst voor de Colco ga dan.

Trouwens dan maar gelijk nog een andere vraag m.b.t. het buiten vliegen.
Ik weet deze heli's zijn enkel geschikt voor te vliegen met zeer weinig wind. Nu vraag ik me wel af, stel de heli gaat met gemak omhoog, is het dan mogelijk om de heli wat te verzwaren, zodat hij zwaarder is?
En ja ik bedoel dan niet gelijk een kwart kilo, maar gewoon wat extra gewicht ergens erin, en dan goed uitbalanceren.

Ik neem aan hoe zwaarder de heli hoe wind bestendiger, of zie ik dat fout?
 
Hoi, dat zal heel zeker waar zijn, maar op Youtube en in sommige reviews op de pagina's zelf kunnen mensen schrijven wat ze vinden van sommige producten. Van het metaal heb ik nog niks gelezen, wel van dat de body's bijna nergens tegen kunnen, en erg fragiel zijn.

En het mag best een heel klein beetje moeilijker zijn, maar ook weer niet dat je constant moet blijven tegensturen en dergelijke.

Ik bekijk nu een aantal YouTube video's, en de een zegt goed voor de beginner, terwijl de andere zegt, niet doen.

Hmmm ben er nog steeds niet uit.

Maar goed beste mensen ik zal wel eens kijken wat ik ga doen.
Denk dat ik maar eerst voor de Colco ga dan.

Trouwens dan maar gelijk nog een andere vraag m.b.t. het buiten vliegen.
Ik weet deze heli's zijn enkel geschikt voor te vliegen met zeer weinig wind. Nu vraag ik me wel af, stel de heli gaat met gemak omhoog, is het dan mogelijk om de heli wat te verzwaren, zodat hij zwaarder is?
En ja ik bedoel dan niet gelijk een kwart kilo, maar gewoon wat extra gewicht ergens erin, en dan goed uitbalanceren.

Ik neem aan hoe zwaarder de heli hoe wind bestendiger, of zie ik dat fout?

Verzwaren maakt hem windbestendiger, zeker. Meer gewicht, en je hebt een hogere rotortoerental = headspeed, wat ook helpt. Alleen je vliegtijden zullen een stuk teruglopen, en je belast je motoren meer, dus gaan ze eerder stuk.
 
Hoi, snap ik volkomen.

Maar is de Walkera nu een speelgoedheli?
The Hybrid CB180Q Airwolf moves like a fix pitch helicopter as easy to fly like the Co-axial helicopter in the market.

Dus als ik de fabrikant mag geloven is deze net zo makkelijk als een co-axiaal?

hoi
ik zou deze heli niet kopen en waarom niet?
heli zelf vliegt goed tot zeer goed maar de kleinste crashes zorgen al voor problemen de staart rotor word aan gedreven door tandwieltjes deze zijn zo zacht als boter als je met de heli op het gras zou willen opstijgen moet je al uitkijken dat de staart rotor vrij van de grond hangt zelfs een beetje gras vernield deze tandwieltjes zeer snel veel sleutelwerk.
maar goed ieder voor zich. het is in iedergeval geen speelgoed heli maar verwacht er ook niet te veel van als je buiten gaat vliegen.
deze heli stabliseerd zich zelf door de 45graden flybar hierdoor raak je al snel uitgekeken op deze heli.ik zou dan een honeybee FP V2 aanschaffen onderdelen zijn volop verkrijgbaar en niet duur en als je deze heli kan vliegen dan kan je eigelijk met alles vliegen
gr Nick
 
Back
Top