co-axiaal roter inkorten? + batterijen?

  • Topicstarter Topicstarter Leo20
  • Startdatum Startdatum
L

Leo20

Guest
Hallo,

Ik heb dus van die co-axiaal heli's, en de twee roters staan op zich normaal best wel wat van elkaar af. Kan het kwaad om deze wat korter
op elkaar te plaatsen, dus een stukje ertussen uit te zagen?

Dan iets over de lipo's of te wel batterijen. Normaal staat er een voltage op en een mAh getal. Die iets grotere heli's worden normaal verkocht met
niet het maximale mAh. Dus wil men langere vluchten dan kan men zwaardere lipo's kopen en deze inbouwen. Ik snap wel hoe meer mAh hoe zwaarder de lipo en hoe zwaarder de heli, maar de grotere heli hebben toch heel wat power, dus het vervangen door een zwaardere lipo zal naar mijn idee dus ook moeten kunnen. En ja de motors worden dan ook wat meer belast, dus moeten sneller worden vervangen. Maar het zou dus eigenlijk goed moeten kunnen?

Stel ik koop een heli met een lipo van 1000 mAh, hoe hoog mag ik dan gaan met het mAh getal?

Ik heb de Colco Bell 222 gekocht, maar weet nog niet welke lipo erin zit, maar afgaande op de kleine syma's weet ik al dat er best een iets zwaardere lipo in moet kunnen toch?
 
De afstand tussen de rotoren is met opzet zo groot, omdat ze anders in elkaar kunnen haken bij wat wildere vluchten, of een windvlaag. Ik zou je niet aanraden ze dichter op elkaar te plaatsen.


Wat betreft de lipo. Ik zou je aanraden om gewoon een 2e lipo erbij te nemen, met dezelfde capaciteit als de standaard, en dan gewoon te wisselen als de ene bijna leeg is. Dan worden de motoren niet zwaarder belast, je heli blijft wendbaarder, en je hebt minder kans op schade bij een crash, want hoe zwaarder de heli, hoe meer schade als hij naar beneden komt.
 
De afstand tussen de rotoren is met opzet zo groot, omdat ze anders in elkaar kunnen haken bij wat wildere vluchten, of een windvlaag. Ik zou je niet aanraden ze dichter op elkaar te plaatsen.


Wat betreft de lipo. Ik zou je aanraden om gewoon een 2e lipo erbij te nemen, met dezelfde capaciteit als de standaard, en dan gewoon te wisselen als de ene bijna leeg is. Dan worden de motoren niet zwaarder belast, je heli blijft wendbaarder, en je hebt minder kans op schade bij een crash, want hoe zwaarder de heli, hoe meer schade als hij naar beneden komt.

Hoi thanks voor de reply, dus een lipo met meer mAh is slechter voor de motor? Ik dacht dat het voltage de boosdoener zou zijn.

Dan wil ik ook graag mist mogelijk navigatielichten gaan inbouwen.
Kun je met een weerstand een led doen knipperen of heb je daar meer voor nodig? Ik heb het draadje hier eens volledig bekeken over de complete sets met printplaat en dergelijke, maar vraag me toch af of het niet moet kunnen met een enkele weerstand.

Voor led's ben ik al naar de winkel geweest maar ze hadden geen felle groene leds en ook geen knipperende. Ze hebben wel die normale 3.5 of 5 mm groene led's maar die zie je bijna niet eens.

Dan even over mijn nog te krijgen Colco bell 222 heli.
Heeft Colco geen eigen website?

Dan de motoren> hoe lang moeten die kunnen meegaan?
Of misschien andere gezegd hoeveel vlieguren?

Zijn er ook sterkere motoren te krijgen en in te bouwen voor de Colco?
Zoja wat kosten deze, en waar kan ik ze bestellen? (is wat voor later natuurlijk, maar lijkt me wel leuk als de heli wat meer power heeft)

Warmte motoren c.q. lipo > moet men bij de grotere elektro heli modellen
na elke vlucht ook de motoren en lipo's laten afkoelen zoals bij de kleine Syma micro heli's?

Dat zijn weer een hoop vragen in een keer :p
 
Ik ken die heli niet, maar ik weet wel dat je meer dan een weerstand nodig hebt om een led te laten knipperen. Gezien je ervaring met electronica, lijkt me zelfbouw niet echt handig, en kun je beter kijken naar een kant en klaar setje navigatielichten.

Maar nogmaals, ga eerst eens vliegen, voordat je je heli helemaal wilt gaan "pimpen". 1 crash en al je harde werk om je heli te verfraaien is voor niets geweest, en hoe eenvoudig sommige heli's tegenwoordig ook zijn, en geschikt voor beginners, je kan, en waarschijnlijk zal, crashen.

Het aantal mAh is niet wat slechter is voor de motoren, maar met meer mAh haal je ook meer gewicht naar binnen, en een heli wil je over het algemeen zo licht mogelijk houden, voor de beste prestaties. Zeker als je ook al extra gewicht wil toevoegen, in de vorm van die verlichting.
 
Ik ken die heli niet, maar ik weet wel dat je meer dan een weerstand nodig hebt om een led te laten knipperen. Gezien je ervaring met electronica, lijkt me zelfbouw niet echt handig, en kun je beter kijken naar een kant en klaar setje navigatielichten.

Maar nogmaals, ga eerst eens vliegen, voordat je je heli helemaal wilt gaan "pimpen". 1 crash en al je harde werk om je heli te verfraaien is voor niets geweest, en hoe eenvoudig sommige heli's tegenwoordig ook zijn, en geschikt voor beginners, je kan, en waarschijnlijk zal, crashen.

Het aantal mAh is niet wat slechter is voor de motoren, maar met meer mAh haal je ook meer gewicht naar binnen, en een heli wil je over het algemeen zo licht mogelijk houden, voor de beste prestaties. Zeker als je ook al extra gewicht wil toevoegen, in de vorm van die verlichting.

Ik heb 2 heli's gesteld: De Colco Bell222 (406mm lengte) en de iets kleinere Syma S027G, (31 cm) en over de laatste maak ik me over crashes helemaal geen zorgen. Kijk maar eens naar de youtube video.
YouTube - Helicopter S027G Hubschrauber der Neue Airwolf Syma S027-G
Bij deze ga ik denk ik de twee witte leds vervangen voor navigatielichten Een maal rode led en een maal groene led in de zijvleugeltjes. Dan wil ik aan de bovenkant en onderkant twee rode knipperleds gaan inbouwen.
Dus wat modden aan deze heli lijkt me helemaal geen probleem. Deze is zo te zien super crash bestendig. (tenzij je blind bent of weet ik veel)
Met alles wat ik heb ben ik zeer voorzichtig hoor.


Dan wat over mijn bestelde Colco.
Met de Colco wil ik gaan oefenen bij geen wind op een sportveld.
YouTube - RC Bell 222 Helicopter Out of Box Review
YouTube - RC Bell 222 Airwolf Helicopter Maiden Flight
YouTube - RC Bell 222 Airwolf Helicopter Indoor Flight
YouTube - RC Bell 222 Airwolf Helicopter Canyon Recon Flight

Heel langzaam beginnen , en niet te hoog.

Tevens ben ik ook iemand die niet altijd hoeft te vliegen maar het staat ook leuk in de glazen vitrine kast bij mijn andere bouwmodellen die niet vliegen. En dan ziet een gemode heli er tevens wat leuker en echter uit.

Met deze moet het allemaal wat rustiger aan, maar lijkt me ook best wel stevig. Deze wil ik dus gaan voorzien van navigatielichten, en twee rode blinkerleds. Later misschien een ander motortje die iets meer power heeft waardoor hij iets sneller kan fladderen, want dat doet hij nu niet zo te zien.

Weet jij toevallig iets meer over motortjes met meer power?
Waar te krijgen, welke moet ik nemen, welke niet en dergelijke.

Vooruit dromen is trouwens ook leuk.

Tevens hartelijk dank voor alle berichten, your super :yes:
 
Hoi thanks voor de reply, dus een lipo met meer mAh is slechter voor de motor? Ik dacht dat het voltage de boosdoener zou zijn.

Dan wil ik ook graag mist mogelijk navigatielichten gaan inbouwen.
Kun je met een weerstand een led doen knipperen of heb je daar meer voor nodig? Ik heb het draadje hier eens volledig bekeken over de complete sets met printplaat en dergelijke, maar vraag me toch af of het niet moet kunnen met een enkele weerstand.

Voor led's ben ik al naar de winkel geweest maar ze hadden geen felle groene leds en ook geen knipperende. Ze hebben wel die normale 3.5 of 5 mm groene led's maar die zie je bijna niet eens.

Dan even over mijn nog te krijgen Colco bell 222 heli.
Heeft Colco geen eigen website?

Dan de motoren> hoe lang moeten die kunnen meegaan?
Of misschien andere gezegd hoeveel vlieguren?

Zijn er ook sterkere motoren te krijgen en in te bouwen voor de Colco?
Zoja wat kosten deze, en waar kan ik ze bestellen? (is wat voor later natuurlijk, maar lijkt me wel leuk als de heli wat meer power heeft)

Warmte motoren c.q. lipo > moet men bij de grotere elektro heli modellen
na elke vlucht ook de motoren en lipo's laten afkoelen zoals bij de kleine Syma micro heli's?

Dat zijn weer een hoop vragen in een keer :p

hallo
voor knipperleds heb je geen weerstand nodig deze zijn verkrijgbaar bij conrad.nl ligt er natuurlijk wel aan hoeveel volt je accu is die van mij is 11.1v 800mah bij gewone leds(dus niet knipperend)heb je wel een weerstand nodig

http://shop.conrad.nl/componenten/o...ren/speciale-leds/leds-knipperend/173436.html

hierboven link voor knipper led
gr Nick
 
Laatst bewerkt:
hallo
voor knipperleds heb je geen weerstand nodig deze zijn verkrijgbaar bij conrad.nl ligt er natuurlijk wel aan hoeveel volt je accu is die van mij is 11.1v 800mah bij gewone leds(dus niet knipperend)heb je wel een weerstand nodig

Knipper-LED 5mm rood - LEDs knipperend - Conrad Electronic

hierboven link voor knipper led
gr Nick

Ledjes, heb ik ook geprobeerd bij de Syma S026 ( Kleine Chinook ) konden direkt op de batterij van 3,7. Van 11,1 weet ik het niet.
Maar er is wel genoeg te vinden op het internet.

De Syma S017 G is inderdaad heel erg goed. Nauwelijks stukken , soms wil de bovenste bladhouder of de staart rotor stuk gaan. Is binnen goed te doen. De Bell zal binnen niet gaan, ik heb een FXD van een cm. of 70 en dat wil je echt niet binnen. Voor buiten geld net als voor alle Coaxen bij een beetje wind kan je al in de problemen komen. Ik ben er weleens 1 door kwijt geraakt. Hij ging te hoog en kon niet meer terug terwijl het nauwelijks waaide. Ging hoog en ver , toen buiten bereik en nergens meer te vinden. Is wel een 3,5 kanaals maar dat maakt niet uit. Ik heb wel eens met twee accus gevlogen maar dit was geen succes. De heli gaat heel snel omhoog maar niet echt sneller naar voor of achter. Wel meer blade strikes. En daar zit je ook niet op te wachten.
Gewoon normale setup blijven houden en proberen de boel heel te houden. Vaak is dat al uitdaging genoeg. Ik dacht dat ik een held was met de 107 maar alle andere helis heb ik al heel vaak gecrashec. Vlieg nu meestal met de Solo pro en dan afsluitend nog even met de FXD. Heel soms mogen de Chinook en 107 ook mee naar buiten.
 
Back
Top