zand in brushless lrp motor, hoe open/schoonmaken?

Hallo,

Ik heb zojuist mijn motor uit mijn off-road gehaald. Even schoongemaakt, want er zat wat zand op. Toen merkte ik dat het ronddraaien ook weleens vastloopt. er zit waarschijnlijk ook zand in de motor. Ik wil dit schoonmaken, ik kan echter allene het zwarte klepje van de achterkant loskrijgen, daarna stuit ik op wat elektronica. Weet iemand hoe ik nu verder moet en dit schoonmaken en voorkomen?
Het gaat om een Lrp eraser brushless 13.5 t.
Alvast bedankt, ik hoop echt dat iemand mij kan helpen!

Groetjes,
Robert
 
Laatst bewerkt:
Due to the maintenance free design of your motor, it is not necessary to open the motor under normal conditions.
Nevertheless, we recommmend to oil the ball bearings with a suitable oil from time to time. We recommend our
LRP Ball Bearing Oil 2 (#65430).
The​
front bearing can easily be oiled from the outside. Simply put a drop of oil onto the bearing and turn the
motor for a few turns with your hand, so that the oils gets into the bearing.
To oil the
rear bearing, you have to remove the endcover first. Therefore loosen the three hex screws on the
back of the motor. Now you can remove the endcover and the rear ball bearing can be seen. Put a small drop of
oil onto this bearing aswell and turn it with your hand for a few turns, so that the oil gets into the bearing. After
this, reattach the endcover and secure it with the three hex screws.
As an
optional part, we recommend our optionally available ceramic ball bearings (#50607). They lower the

friction and raise the efficiency of the motor.

rechtstreeks uit de manual,,kan dus niet helemaal uit elkaar.

google is toch zooooo handig ;)
 
ik kan je hier geen antwoord op geven maar dit topic ga ik wel even volgen.
vandaar ook deze reactie
 
Vindt t toch een beetje raar, een waterdicht setje wat volloopt met zand, nogal lullig.. Ik hoop toch dat er iemand me kan helpen, anders vindt ik het een dure grap geweest..

Zover als de handleiding komt, kwam ik ook al. Toch bedankt voor het meedenken

Iemand?

Alvast bedankt,
Robert
 
Due to the maintenance free design of your motor, it is not necessary to open the motor under normal conditions.
Nevertheless, we recommmend to oil the ball bearings with a suitable oil from time to time. We recommend our
LRP Ball Bearing Oil 2 (#65430).
The
front bearing can easily be oiled from the outside. Simply put a drop of oil onto the bearing and turn the
motor for a few turns with your hand, so that the oils gets into the bearing.
To oil the rear bearing, you have to remove the endcover first. Therefore loosen the three hex screws on the
back of the motor. Now you can remove the endcover and the rear ball bearing can be seen. Put a small drop of
oil onto this bearing aswell and turn it with your hand for a few turns, so that the oil gets into the bearing. After
this, reattach the endcover and secure it with the three hex screws.
As an optional part, we recommend our optionally available ceramic ball bearings (#50607). They lower the

friction and raise the efficiency of the motor.

rechtstreeks uit de manual,,kan dus niet helemaal uit elkaar.

google is toch zooooo handig


Zo even wat vergroot van wat patrick al zei

ps.

als je dat klepje verwijderd heb moet je nog 3 schroeven los maken.
 
zit er niet zand in je lager???
misschien een raar idee, maar heeft het niet te maken met de flux van de rotor? (die soms zoo sterk is dat je hem maar 3x rond kan krijgen ofzo)
 
Heb hetzelfde probleem met een Nosram Dragon, kom ook niet verder dan het zwarte klepje.
Wou even nakijken op eventuele schade door te lange bevestigingsschroeven gebruikt te hebben.

Benieuwd als iemand een oplossing heeft.
 
heel simpel.
SOMMIGEN dingen kunnen nou eenmaal niet uit elkaar.
bl motoren zijn VAAK low maintenence en hoeven niet uit elkaar,ook zijn ze niet rebuildable zoals brushed motoren.
voordat ik commentaar krijg,ja bij sommigen kan je de rotor vervangen.
 
Nou, er kan best zand in mn lager zitten, maar als ik de motor schud komt er al zand uit, dus er zit sowiezo ook ergens anders zand.:p Vind het wel slecht dat dit kan, niemand er een oplossing voor heeft, en dat het toch waterdicht claimt te zijn..

Misschien de stofzuiger er een tijde opzetten?

Groeten,

Robert
 
Volgens mij claimt LRP nergens dat de motor waterdicht is hoor.
En voor 35 of 40 euro heb je een nieuwe, dat noem ik niet echt een dure grap.
 
nee dat is niet duur. Maar lrp/nosram zijn toch hetzelfde. Die motoren zijn toch meer voor on-road, of is dat flauwekul wat ik zeg??
 
Als het n 5 accu's rijden gebeurd, en de volgende keer weer.. Het is in ieder geval nutteloos verspild geld, doet er niet toe hoeveel. Dat waterdicht staat op de verpakking.

Groetjes,
Robert
 
Hmm, vanochtend de stofzuiger-act gedaan ;)
Volgens mij heeft dit flink geholpen.
Hij loopt nu niet meer vast, maar ik heb het idee dat tie niet meer loopt zoals vroeger, een beetje 'stoffig':rolleyes: Misschien toch nog vieze kogellagers.

Perslucht heb ik helaas geen beschikking over, ik zal wel lrp nog via de mail raadplegen.

Een ieder nog bedankt voor het meedenken, mocht er iemand nog eeen geniaal idee hebben of wat kwijt willen, laat het gerust achter, zo te lezen zijn er meer mensen met dit probleem.:yes:

Groetjes,
Robert
 
Ik denk als je zelf ook nog even goed in het motortje blaast dat er nog wel meer uit komt. En ik zie dat je de voorkant de lager kan zien zitten gooi daar een drupje naaimachine olie in? en als je de achterste lager kan zien dan moet je daar ook drupje olie in doen :). En meteen de gaatjes die je niet gebruikt een tapje overheen doen dat daar niet meer zand in kan komen
 
Ik denk als je zelf ook nog even goed in het motortje blaast dat er nog wel meer uit komt. En ik zie dat je de voorkant de lager kan zien zitten gooi daar een drupje naaimachine olie in? en als je de achterste lager kan zien dan moet je daar ook drupje olie in doen :). En meteen de gaatjes die je niet gebruikt een tapje overheen doen dat daar niet meer zand in kan komen

Ik ga hem nu weer voor onroad gebruiken, hopen dat er weer wat prestatie uit komt. :rolleyes:

De lagers heb ik al geolied met olie van corally, zal wel voldoen.

Nu nog een nieuwe 10.5 T uitzoeken met regelaar.
ESC zal wel lrp worden, de ZERO, Sphere of SPX, de prijzen zijn redelijk gelijk.
Motor een SP, Corally of tevens LRP.
Maar dat was offtopic?:cool:

Ik ga zo de motor even laten rijden, ik meld wel wat er is gebeurd.


Groetjes,
Robert
 
wel vreemd, mijn X11 heeft alleen maar zand gezien in mijn B4...
Die heeft nooit problemen gehad :rolleyes:

Maar zijn bij jou alle schroefgaatjes bedekt met je motor-mount? Misschien is dat bij Robert c niet het geval, daarom moet hij als hij nog gaatjes heb die zichtbaar zijn afplakken dat er geen zand meer in kan komen.
 
Back
Top