Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T topic

De verdere setup van de auto ziet er goed uit, je kon hem lekker pushen door alle delen van de baan. Qua baan; RC Maas en Waal heeft een mooi stuk grond, lekker ruim en een flink recht stuk (mag ook wel aangezien er ook bigscale wordt gereden).
 
Avondje bouwen met dit als resultaat:

5642215493_ee60294c94.jpg


Nu eerst de fullscale blinky maken samen met Kurt en dan terug naar de MBX6.
Kurt, alvast bedankt voor de geboden hulp ;).
 
En Kurtje was er idd weer :p.
2de avondje bouwen heeft hetvolgende als resultaat.

5644782334_b0f24d8f89.jpg


5644782422_b091ee3601.jpg


Kurtje, wederom bedankt voor de hulp. Anders was ik nu nog bezig ;).
 
Geen enkel probleem Stewie
Hij ziet er zeer goed uit! Van die OS ga je heel tevreden zijn :D

Hopelijk dat we hem maandag kunnen inrijden eh :D
 
Kijk er al naar uit. Al zal ik maandag nog rustig aan moeten doen :rolleyes:.
Als er stroomvoorziening is, dan zou het idd M1 worden. Heb echt stroom nodig om de motor warm te krijgen alvorens te starten.

Als er geen stroomvoorziening is, dan wijken we uit naar het vertrouwde NBR ;).
 
Vandaag dus de mbx6 met os speed gaan inrijden en hij gaat lekker :p.
Na het 6de tankje stond ie al heel goed afgesteld en dan voel je de power wel.
Hebben hem wel effe rijker gezet zodat de temp voorlopig rond de 100 graden blijft.

Volgens mij ga ik er nog heel wat plezier aan beleven :yes:.
Hij laat zich precies ook heel goed afstellen, heel wat anders dan mijn ishima die ik gehad heb ;)
 
Ja hij ging inderdaad lekker :D
Ga je zeker veel plezier aan beleven :p
Is ook niet eerlijk eh, een motor vergelijken die meer kost als een hele auto :D
 
Tatata, nou Kurt...ik heb ook mijn eerste bekers binnen!
2e geworden in de masters finale en 1e geworden bij de students overall (snelste student dus).... Mugen rulez!

PK-Truggy_Cup_1_2011_0135.jpg


PS: Ook even een bedankje aan Paultje, ik heb met zijn setup voor Mol gereden en hij ging 100% heerlijk en controleerbaar rond.
 
Snellehenk, proficiat!

Kurt, klopt wel. Het motorke is aan de dure kant, maar is zijn geld precies waard. Voorlopig nog geen spijt van mijn aankoop ;).
 
Wedstrijd ging lekker, alleen de 1/2 finale liep niet zo...veel foutjes en starten vanaf de 1e plek, maar na de eerste bocht 10 seconden achterstand op iedereen (ik lag op mijn dak en werd niet gezien).

Q1: 7 rondjes
Q2: 7 rondjes
Q3: 7 rondjes
1/4 finale: 3e plek
1/2 finale: 5e plek en door naar masters finale
Masters finale: 2e plek (wel 3 goede rijders die voor mij uitvielen en eigenlijk een stuk sneller waren).

Ben nog steeds in een winning roes :)
 
Laatst bewerkt:
weer een vraagje van mijn kant ;)
Ik heb met het laten vallen van mijn scalpel (mesje) de druk slang doorgesneden...
nu heb ik hem vervangen, maar ben er net achter gekomen dat de nieuwe slang iets kleiner is kwa binnen diameter (op de verpakking staat: 2*4.8mm). Kan ik deze slang gebruiken of moet ik de originele formaat weer kopen?
 
Volgens mij kan je die gewoon verder gebruiken, alleen zal je de motor opnieuw moeten afstellen.

Ik had een keer een gescheurde rubber aan m'n uitlaat en ik had net m'n motor laten afstellen door Paultje. De auto liep goed, maar toen ik de rubber verving, liep de auto extreem rijk omdat er meer druk in de tank is. Jij zal het waarschijnlijk het omgekeerde hebben. Gewoon ff de motor opnieuw afstellen en opgelost :)
 
Ehm, foto 19 de hingepings zitten verkeerd om, aan de achterkant hoort de inbus te zitten en de moertjes aan de voorkant. Voor de rest; heerlijk om weer wat bouwfoto's te zien! Veel plezier ermee...
 
Back
Top