EVO 180 SE Flybarless

Gezellig goede tijden kijken en bak koffie erbij mis ik niet:rolleyes:
Je hebt toch wel gevlogen vanavond he...???
Klopt trainings kruizen horen in de breedte, tenzijn je vaak problemen hebt met het elev gevoel dan in de lengte.

Ben net terug, KDS vliegt beter dan ooit te voren nu, pffff hij kan echt hard man, KICK!!! :D
 
Ik heb zekers net even gevlogen met mijn trainingskruis.
Ik moet zeggen, dit is even in het begin een verademing.
Je bent niet zo bang om te crashen en om te landen.
Ik kan mij hierdoor beter concentreren op wat de Evo doet op mijn stick bewegingen. Ik kan dfe Evo zelfs van een paar centimer uit de lucht laten vallen en veert weer mooi terug.
Ik heb met mijn telefoon even geprobeerd om een foto hiervan te nemen.
Kinderen lagen op bed, mijn vrouw kon niet mee om een filmpje te maken, die houden jullie tegoed:D

Ik merk wel met het trainingskruis dat de heli minder power heeft.
Max. hoogte uitgeschakeld en wist niet meer exact welk knopje er nu was voor outdoor. Paar keer knopje omgeschakeld. Het hielp wel om de max hoogte uit te zetten en kwam gelijk weer van de gron.

Klopt het overigens dat wanneer de lipo bijna leeg is de tailrotor niet meer gaat draaien?
Lipo straks weer opladen en even proberen te laten draaien, hoop niet dat er iets aan de hand is.

Hier de foto die ik heb gemaakt met mijn telefoon, razendsnel genomen, moest hem weer bij corrigeren:D
full


Niet superieur deze foto, ook wel logisch daar de heli in beweging is maar gaat om het principe.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt toch wel gevlogen vanavond he...???
Klopt trainings kruizen horen in de breedte, tenzijn je vaak problemen hebt met het elev gevoel dan in de lengte.

Ben net terug, KDS vliegt beter dan ooit te voren nu, pffff hij kan echt hard man, KICK!!! :D

Geweldig dat je met de KDS weer andere ervaring opdoet en deze nu oit beter vliegt dan daarvoor.
In vergelijking met mijn Evo is die van mij een slakje:D
Kon je een beetje dichtbij huuis vliegen?
 
Goed bezig Peter ;)

Dank u, dank u. Ben eindelijk een beetje aan het vliegen toegekomen.

Het viel mij alleen op dat mijn tailrotor op het einde niks meer deed en hoop dat dit toch echt komt door de ontlading van de lipo.
Heb de tailrotor vanmiddag net vervangen
 
Mooi dat je nog buiten bent geweest. Dat van de tail herken ik niet maar we hebben verschillende helicopters.
 
Ik zal de lipo zo meeen weer even opladen en kijken watr deze doet.
Als er iets mis is heb goed de ..... in.
 
Heb je nog maar 1 lipo?? Probeer anders eens met een andere lipo? Ik heb krachtverlies af en toe op 1 lipo..
 
Ik heb een andere lipo in bestelling bij HK. Moet ik een aantal aanpassingen verrichten maar €4 tegen €18 in Nederland is de keuze niet zo moeilijk:D

Laad de lioo zo meteen even op in de helicopter, zit er toch bij en moet kunnen. Anders moet ik trainingskruis weer uitelkaar halen en nu kan deze even blijven zitten om de tailrotor te testen.
Op de Tail heb ik geen motor zitten. Tailrotor wordt aangedreven door één en dezelfde lipo, aangedreven door tandwielen, lagerst en stang en og een aantal tandwielen:D
 
Ok, dan is het wel vreemd dat de tailrotor stopt als de main draait. Slipt hij niet af en toe ergens??
 
Niet kunnen opmerken, had ik al even gekeken. Tailrotor pakt natuurlijk ook veel stroom en dat in samenhang met een trainingskruis dat nog meer vermogen kost.

Hoop dat er niks mis mee is. Moest de lipo er toch uithalen. Dan maar de staafjes weer loshalen en straks in de huiskamer even laten draaien.
 
Als de mainmotor ook de tailrotor aanstuurt kan het niet de lipo zijn volgens mij. Maar goed. Ik ben geen heli expert.
 
Geweldig dat je met de KDS weer andere ervaring opdoet en deze nu oit beter vliegt dan daarvoor.
In vergelijking met mijn Evo is die van mij een slakje:D
Kon je een beetje dichtbij huuis vliegen?
Thanks Peet, alles op zijn tijd, over een maand scheur je ook met een 450, let maar op mijn woorden!
Ja een paar minuten rijden is een veldje van een paar viekante kilometers, enige nadeel van het veldje is dat het er behoorlijk meer waait dan op andere plekjes, er staan daar ook allemaal windmolens, en die staan daar ook niet voor Jan Doedel op die plek ;)

Ja, het kan zijn dat de tail minder draait met een bijna lege lipo, dat zou kunnen komen doordat je HLG minder spanning krijg en daardoor minder goed functioneerd.
Is dat erg? Nee, helemaal niet, gewoon aan wennen!
Is het te verhelpen, ja een gyro van 50-150 euro er opzetten.
Zou je dat moeten doen? Nee natuurlijk niet :D

Ik vlieg met een AVCS MEMS gyro van maar liefst 8 euro, en doet het uitstekend, echter net als bij jou, net voordat mijn lipo saver gaat bleren, gaat de tail een beetje waggelen ;)

Owww man ik ben zooo nieuwsgierig naar een filmpje, gewoon om ff te kijken hoe het gaat, altijd leuk om je maatjes te zien vliegen ;)
Maar als je kunt vliegen en tegelijkertijd een foto nemen, dan ben je al een heel eind in de goede richting!!
 
En bewegend beeld komt er ook aan, welliswaar langer dan de planning was.

Op het moment erg druk hier. Schoonvader ligt in het ziekenhuis elders.
Vanuit Drachten ging het niet goed en is met spoed overgebracht naar Groningen. Schoonmoeder kan niet autorijden maar wilt er elke dag wel bij zijn. Heel veel heen en weer gesjees..... ben er wel klaar mee maar goed.
Familie zeg maar.

Tevens hebben wij onze kinderen opgegeven voor de turbo zwemles.
Betekent dat ze vandaag, morgen en zondag 3 uur lang en 3 dagen achterelkaar moeten zwemmen, buiten hun reguliere zwemlessen om.
Heen en weer rijden naar ziekenhuis, drie uur lang zitten voor zwemles en dan thuis nog de nodige dingen doen, beetje familly time en hobby time.

Ik hoop dat we morgen de tijd vinden om even een opname te maken.
Hopen dat ik mijn gegevens nog heb van you tube anders moet ik nog even een nieuwe aanmaken:D
Ik weet ook niet of ik rechtstreeks een filmpje kan maken?

Tevens voor de computerdeskundigen onder ons.
Onze filmcamera is een JVC en kon films goed bewerken op een XP laptop die wij sinds een aantal jaar niet meer hebben.
Nu hebben wij beiden een laptop met Vista. Beeld kan ik wel krijgen alleen geen geluid hierbij. Weet ik wel dat het geluid niet het belangrijkste is met beeld voor heli vliegen.
 
Back
Top