Traxxas Slash 2WD in de zee!

Ja je leest het goed. Gisteren naar het strand geweest en laten we het houden op een stuurmansfout, maar mijn slash stond in de golven van de noodzee. Hierna kreeg ik de auto niet maar de de praat. dwz. Sturen ging nog goed maar geen mogelijkheid om contact te maken met de motor. Ik heb de auto met leidingwater afgespoeld en staat nu te drogen

Aantal vraagjes
- Is de slash waterdicht?
- Het lijkt of de gearbox vast zit. Als ik aan een wiel draait, gaat het andere draaien= Diff en dus werkt nog. Maar als ik beide wielen op de grond zet kan ik de auto niet vooruit duwen. Motor vast??

Iemand n og ideetjes en//of tips?

Sledge
 
ja de slash is water dicht, maar de lagers zijn van roestend staal, net al alle schroeven en de motor heeft waarschijnlijk gewoon keihard kortsluiting gemaakt...
 
niks van metaal kan tegen zeewater, vroeger gingen 1/1 auto's al roesten van de zeelucht.
-geen één traxxas model is waterdicht alleen maar water afstotend, tegen ZOETwater.
-probeer eens de pion van de spur te halen en dan vooruit te duwen, lukt dat, dan zit de motor zeker weten vast.
 
Zout water is erg slecht voor je auto.
Waarschijnlijk zullen alle schroefjes gaan roesten. Afspoelen met leidingwater kan helpen, maar persoonlijk zou ik even met een busje wd40 en een doekje aan de slag gaan.
Alles goed nalopen en schoonmaken, desnoods de auto even (deels) uit elkaar halen.

De kans bestaat dat je motor vast is geslagen, even eruit schroeven en controleren. Misschien kun je hem even open maken en de lagers schoonmaken en smeren. Maar het kan natuurlijk ook een ander lager zijn die kapot is.

Gewoon alles nalopen en je komt er vanzelf achter.
 
niks van metaal kan tegen zeewater, vroeger gingen 1/1 auto's al roesten van de zeelucht.
los van het topic, maar dat is in sommige gebieden nog steeds zo ;)

zoals PIR3lly ongeveer al zei: alles na lopen wat beweegt en schroeven bevat.
is jou slash toevallig borstel loos?
 
warme douche geven zonder accu, alles met perslucht droog blazen, servo esc en ontvanger eruit halen en open maken en laten drogen, busje fluid 101 van contact chemi bestellen bij cornad.nl en daar de gedroogde elektronica mee inspuiten, auto compleet in de wd40 spuiten en in laten trekken en vervolgens met perslucht afspuiten. wil je het echt goed doen lagers eruit halen en in een bad van wd40 leggen en daarna afspuiten en opnieuw in het vet zetten, of zelfs vervangen.

mvg hans
 
nou, ik praat ook een beetje anderen na, het kan nooit helemaal waterproof zijn want het blijft elektro.
ik reed ook met mijn ez-run de beek in zonder dat er iets gebeurde.
 
geef mij dan maar eens een reden waarom mijn bandit vxl het nog doet toen die in de sloot was gereden en helemaal onder water was.;)
De stomste boeren hebben de dikste èèèèrpel zeggen ze hier.
Traxxas Slash 2WD in de zee!
Step in my office, even van modelbouwer tot modelbouwer:
MUTS :mrgreen:

Door de servicedienst van Robbe/Futaba, Graupner/JR, Multiplex/Hitec en Simprop. En aangezien het zout water betrof, zou ik de beschreven spoelingen vaker herhalen:
Modelbouw FAQ's - Modelbouwforum.nl
-> RC Techniek en elektronica
-> Apparatuur heeft zwemles gehad


Actie toevoegen aan de-grootste-fout-die-je-gemaakt-hebt , komt zeker op het ere-schavot.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top