Mantis txs ombouwen naar brushless?

Kan iemand mij wat raad geven?

Wat ik me vooral afvraag is of ik de center diff gewoon mag laten zitten en er dan enkel mn motor op moet monteren? En is de center diff sterk genoeg voor de brushless conversie? En de rest van de aandrijving eigenlijk ook :)

ik zou de esc en de motor van mn Savage Flux gebruiken want rijd er toch niet meer mee.

alle hulp is welkom!

mvg

Pieter
 
sure een beetje nitro motor verzet ongeveer evenveel power als een nitro... Als je een passende conversion kit kan vinden en de suspention kan tunen voor een lekkere 50/50 wt distribution moet het helemaal goed komen...
 
wtf?
waarom rijd je flux niet meer,dat ding was super man.
sorry voor off topic

gewoon te kostelijk, alleen wonen en schade hebben aan Savages gaan niet zo goed samen tenzij je boterhammen met choco eet elke dag :D

Ik hou hem wel nog maar voorlopig zonder electronica, heb nog 1 xl over om mee te rijden maar ook die is voorlopig niet rijklaar :s

met die mantis heb ik minder schade gehad en die wil ik nog eens ombouwen en wie weet....

@ Firefrenzy: leg es die 50/50 tuning uit aub. ombouwkit ga ik wss niet kopen, probeer het leiver zelf, paar gaatjes boren in mn chassis en een goeie mesh proberen te verkrijgen zou toch ook moeten lukken?
 
beter plan

Ideaal wil je 50% van het gewicht aan een kant van je auto en 50% aan de andere kant van je auto hebben, dan rijd hij het lekkerst en 50% van je gewicht "cross", aka links achter plus rechts voor, maar dat heb je eigenlijk zoizo wel als je 50/50 side to side hebt...
 
hallo nog even dit, ik zou de lipo's (2 stuks netjes naast elkaar) op een alu plaat in het midden monteren boven de center diff om de balans in het midden te houden, lijkt me wel een goed idee :) of net niet? :)


monteren in de zijkant lijkt me onmogelijk met 2lipo's.
 
ja als je het niet erg vind dat je COG een enorm end om hoog gaat... Ik zou hem gewoon op een stelletje weegschalen zetten en dan met de suspention preload tweaken tot je hem in het midden hebt... Is niet heel lastig...
 
ja als je het niet erg vind dat je COG een enorm end om hoog gaat... Ik zou hem gewoon op een stelletje weegschalen zetten en dan met de suspention preload tweaken tot je hem in het midden hebt... Is niet heel lastig...

het is niet anders mogelijk om ze op een andere plaats te monteren met al die electronica en de motor. Miss kan je motor en esc beter positioneren met een ombouwsetje. Je balans word zoiezo een totale ramp als je 2 lipo's aan 1 kant monteert dusja...

Als ik de wagen nu laat balanceren helt hij een ietsiepietsie beetje meer over naar de kant vd motor maar echt minimaal dus als ik de lipo's, nu netjes centraal kan monteren zou alles in het midden moeten blijven, denk dat ik niet zoveel last ga hebben van een verhoogd cog... ?

Ik zal vanmiddag dat plaatje eens maken en es testen :)
 
je bedoeld dat als je de fueltank en al die zooi verweidered dat je dan geen ruimte hebt voor lipos+motor+esc?

En meestal balanceer je de lipos uit tegen de motor en de esc en dan zit je meestal wel redelijk kwa balans al...
 
Ik ben benieuwd hoe je de ombouw gaat aanpakken,ik heb ook nog een mantis liggen die ik graag ombouw.
Kan je geen bouwverslag ervan maken, dan kan ik alles afkijken net als vroeger op school:rolling:.
 
heb snel es wat foto's genopmen met mn gsm....

zo ziet mn conversie er voorlopig uit.

motor gemonteerd met de originele mount van hpi, wel hier en daar wat moeten dremelen en wat extra beweegruimte moeten maken voor de mount boutjes onderaan.

originele centerdiff, niks aan veranderd.

esc voorlopig enkel met klitteband bevestigd (nog geen wilde sprongen gepland :) )

2 lipo's in het midden gemonteerd op een zelfgemaakt alu houdertje :)

vanavond wss nog eens snel testen 8-)

2hp4pp0.jpg


29c72ax.jpg
 
als je de esc naar achter schuift kan je dan de motor mount aan die kant doen? dat zou het geheel vrij balanced moeten houden met de lipos plat op het chassis... Misschien wel gestapeld maar scheeld nogsteeds een boel hoogte...

Als dat niet past probeer er dan eens een aan bijde kanten van de driveline te monteren moet je misschien de motor mount om draaien, en de esc wat verschuiven maar dat zou al een boel moeten helpen zelfs als je ze op hun kant zet om kwa breete te helpen...
 
ik heb net een linkje gekregen van iemand die toch foto's gevonden heeft van die mantis conversie en ik moet zeggen, mijn conversie is wel "anders" LOL :D ik heb het duidelijk veel te ver gezocht :rolleyes:

zie deze foto's:

p1810091523.jpg


p1810091852.jpg


nuja ik heb het toch op mijn manier geprobeerd :)

hopelijk rijd hij ook een beetje lekker.
 
en anders kan je altijd dit nog doen... Ik verwacht dat jou zwaartepunt een heel eind hoger licht... (lees een eind te hoog)

Maar ik ben altijd voor custom tinkering:P (er is een reden dat mijn "slash" ongeveer even veel parts voor de blitz gebruikt als voor de slash, nouja en een flinke bak rustler componenten...) Maat laat ons vooral weten hoe dit werkt!
 
1 woord: zalig! :D rijd nu al als een gek op 4 cellen en totaal geen last van de verhoogde cog! straks nog een rondje rijden 8-)
 
Back
Top