motor mvvs 26 voor L-4 grasshopper 1:4,5

Heren, dames,

Is het wijs om een MVVS 26cc op een L-4 "Grasshopper" te zetten?

Spec's: Wingspan 2,35m schaal 1:4,5

Mvg,

Erik
 
Johan,
Bedankt voor je snelle reactie! Nog een vraagje voor je: Bedoel je met genoeg, schaal getrouw? Of heb je ook nog reserve? Ik heb graag een beetje reserve, namelijk.

Hoor het graag,

Mvg, Erik
 
Nee, een tweetakt hoort niet (meer) op een schaalmodelvliegtuig thuis nu er een ruime keuze aan benzine viertakts zijn.
Zo'n mooie Saito 36 zou ik er op zetten.
 
Heren,

Ik weet voldoende!

Ik zal op zoek gaan naar waarschijnlijk een ZG-20 cq DLE-20, of iemand moet nog een mooie boxer voor me weten (OS Gemini 120/160)

Mvg, Erik
 
Let er wel op dat de ZG-20 t.o.v de DLE-20 een stuk zwaarder is, wellicht dat je een DLE-30 moet nemen zonder al te veel dood gewicht mee te hoeven nemen om CG goed te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Let er wel op dat de ZG-20 t.o.v de DLE-20 een stuk zwaarder is.

Denk je ?

Ik denk niet dat er veel verschil in zit als je het komplete systeem gaat rekenen.

Motor , ontsteking , ontstekingslipo , uitlaat , tank enz.

En een 30cc is duidelijk teveel , dan sleep je wel dood gewicht mee de lucht in . :yes:

Mvg Johan
 
Ja johan de zg20 op mijn piper is idd meer als voldoende! NIET oneindig recht omhoog, maar zoals johan zei: meskant geen probleem!

Wel denk ik ook als je voor DLE wilt gaan de 30 moet nemen. de ZG20 weegt incl alles zo'n 1100gr, en de DLE20 haalt de 850gr. De DLE30 is betreft gewicht gelijk aan de ZG20.

Dat is dan wel het nadeel van Zenoah, maargoed op een schaalkist zijn ze toch weer ideaal, genoeg power en vele malen betrouwbaarder dan DLE, en hebben ook minder onderhoud nodig.
 
de ZG20 weegt incl alles zo'n 1100gr, en de DLE20 haalt de 850gr.

Dat is geen setup vergelijk .:D

Wat is het gewicht van een volle tank bij de DLE-20 ?
Bij de ZG-20 is een 150ml tank genoeg voor 20 min vliegen.

Wat is het gewicht van de ontstekings akku ?
Bij de ZG-20 is een 1S2000 lipo genoeg.

Wat is het gewicht van de motor ophanging ?
De ZG-20 word direkt op het motorschot geschroeft met 4 korte boutjes.

Zo blijft er van het verschil van 274 gram tussen de motoren (met ontsteking) niet veel van over. :D

Je moet namelijk alles wat je nodig hebt om hem te monteren en te vliegen op de weegschaal leggen . :yes:

En over de power van een ZG-20 hoeven we niet te praten. ;)

Mvg Johan
 
Heb je groot deel gelijk in johan, alleen zou ik niet met een 150ml tankje 20min probere te vliegen, denk eerder dat je dit wel gaat lukken met een 250ml tankje zoals ik nu heb.
En hij is idd op een 1S2000 te vliegen, maar dan heb je maar 1 uur vliegtijd.

Verder over de ophanging, de zg20 word inderdaad rechtstreeks op het motorschot gebout, maar dit is omdat de zg20 een vaste flens heeft. De DLE20 heeft die flens niet (scheelt ook weer gewicht) en de afstand word bepaald door busjes.

Maargoed, al met al zal het beide niks uitmaken, als je gaat kijken naar mijn piper (2.45m) en ong 5,5kg denk ik niet dat die 200gr wat uitmaakt in je vliegeigenschappen. En inderdaad, over de power niks te klagen.

Als ik nog eens zo'n kist koop en ik had de keus tussen zg20 en Dle20 was ik weer zoiezo voor de zg20 gegaan.
 
Denk je ?

Ik denk niet dat er veel verschil in zit als je het komplete systeem gaat rekenen.

Motor , ontsteking , ontstekingslipo , uitlaat , tank enz.

En een 30cc is duidelijk teveel , dan sleep je wel dood gewicht mee de lucht in . :yes:

Mvg Johan

Als het gewicht toch nagenoeg gelijk is op bijv. +/- 200gr na, dan heb je toch meer power per kg? Dus dat is geen dood gewicht wat je meeneemt, aangezien de dle toch een fractie lichter is.



Maar qua degelijkheid kan je inderdaad beter een zg-20 nemen, en voor schaal vliegen heb je meer dan voldoende power.

Aangezien het prijsverschil ook maar miniem is tussen beide motoren, zou ik voor een zg-20 kiezen ipv een dle 20. Indien ik meer power wil hebben dan een DLE30
 
Laatst bewerkt:
Back
Top