KDS Innova ( 550, 600 en 700)

Om een lang verhaal kort te maken;

Duurder in deze hobby is niet meteen evenredig zo veel beter!

Dan ga ik alleen de korte versie quoten met uw goedvinden... ;)

Dat heeft ook helemaal niemand beweerd volgens mij.
Ik vind de stand tijden die je noemt wel erg lang hoor trouwens.
Gaan voor mij op als ik maximaal 10x per jaar vlieg waarschijnlijk.
Wij vliegen buiten en met grote regelmaat.

Danny put zijn mening uit gebruikservaringen van hemzelf en van anderen, ik deel die mening want ik ben erbij als hij die observaties doet en zijn mening vormt, en ik kom onafhankelijk op exact dezelfde conclusie .
KDS maakt leuke betaalbare spullen.
Prachtig om aan de hobby te snuffelen.
Maar ga je serieus door (15-50 vluchten per week bijv.) dan zal het slijtage verschil enorm zijn.
Crash je ook nog eens af en toe, dan wordt het verschil nog groter, want je zal veel moeten vervangen wat je bij andere componenten (van andere merken) niet hoeft te vervangen.
De servo's van KDS die ik heb gezien op de aanwezige 450 heli's, stellen zeer slecht, sturen ongelijk, hebben range verschillen, slijten enorm snel, en zijn niet crashbestendig.
Let wel.. we hebben het hier over relatief kleine helikopters die enorm afhankelijk zijn van een spelingsvrije en nauwkeurige aansturing.
Ze kosten weinig, maar veel servo's vervangen kost veel werk en downtime (niet kunnen vliegen) en ook veel geld aan het einde van de rit.

Het aluminium frame is als peperkoek, niet mee crashen want je kunt het weggooien en je hebt wederom veel werk om je heli volledig opnieuw op te bouwen en af te stellen.

De regelaar en motor gaat ook makkelijk stuk bij beginners.
Je moet voorzichtig zijn met het knijpen van het toerental.
Heb ze 1 voor 1 zien gaan, binnen 100 vluchten....

Om mijn lange verhaal kort te maken ;)
Koop een KDS carbon, zet er deugdelijke elektronika in, betere bladen dan die plastic roerstaafjes.
En je bent net zoveel kwijt als een Trex450 sport bijvoorbeeld, met deugdelijke servo's, bladen etc......
En geloof me, een goede piloot kan met een paar kleine aanpassingen iedere moderne heli rondraggen.
De vraag is hoe vaak het je achter elkaar lukt...
Ik zal niet snel iets afkraken of afraden maar recht is recht, en krom is krom...
Hele leuke beginner, maar niet de voordeligste start als je later serieus door wilt met de hobby.

Commentaar zoals dat zegt eigenlijk meer over wat jij zélf weet of denkt te weten van een merk, dan dat het iets zegt over die KDS heli's zelf.
Ik heb waarschijnlijk alleen al met invliegen en instellen van andermans KDS heli's....
er al meer vlieguren mee gemaakt dan jij ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag mij af hoe jij aan jouw mening komt quasti.

Zelf heb ik geen kds, ook niet mee gevlogen.
Ik heb wel een redelijk gezond verstand (vind mijn omgeving), en kan een beetje tussen de regels door lezen..
Dus zeggen dat ik mn klep moet houden omdat ik geen kds heb vind ik geen bevredigend antwoord

Zou je voor mij het statische feit eens willen verklaren waarom je hier zo ongelooflijk veel klachten over de kds tegenkomt?
Jij bent de allereerste die een volledig positief verhaal heeft...
Dus of, je hebt een vrijdag middag kit gehad, of je hebt alles volledig geupgrade
Of je hebt gewoon nog niets beters gevlogen

Zeggen dat een kapotte servo niet veel uitmaakt omdat ze maar een paar euro zijn, vind ik persoonlijk getuigen van een wat verminderd technisch gevoel, en vind ik een zeer slechte onderbouwing voor een advies
Een kapotte servo = crash, = veel geld aan schade.
Persoonlijk heb ik er een bloedhekel aan iets te crashen, helemaal alshet aan iets ligt wat ik had kunnen voorkomen (een crappy servo) Daarnaast vinden vele helivliegers bij mij in de buurt het erg vervelend als ook maar iets kapot gaat aan hun heli, laat staan zo'n belangrijk onderdeel

Dus, waar komt jouw enorm positieve mening vandaan, in een oerwoud van bedenkingen en lage kwaliteitsverhalen
 
Na al de gelezen berichten toch ook even mijn ongezouten mening:

Vlieg zelf al paar jaar met KDS450SV heli's.
Stuur al mijn heli's aan met een Spektrum DX6i zender met AR6200 ontvangers.( werkt super)
Ik kan geen mening geven over grotere KDS heli's dan de 450 size, maar weet wel na de nodige modelbouwjaartjes die ik vlieg, dat alle goederen naar hun waar gaan.
En hoe we het ook wenden of keren, dat gaat geheid op voor modelbouw helikopters.
Ik heb al heel veel spul zien vliegen en gasten gesproken met verschillende merken elektro helikopters.
En de verschillen in kwaliteit van de hardware en elektronika zit em toch echt in het merk en prijsverschil.
Dan opgeteld met iemand die regelmatig zijn/haar heli's laat rondvliegen zal zekers meetellen voor de houd en slijtbaarheid van elektronika en hardware zoals bijv lagers en speling verkrijgen op kop en staart units.

Voorbeeld:een Trex700E zal never nooit niet de kwaliteit kunnen behalen van een Mikado Logo 600.
En een KDS450SV met stock KDS set up zal ook niet de beoogde kwaliteit kunnen halen van een Align Trex450Sport.
Daar durf ik al mijn heli's op te zetten.
Het zal dus vooral gaan hoe de piloot erin staat, doet met zijn heli en wat het budget is die men kan besteden.

Wat ik wel het laatste jaar veel om me heen heb gezien is dat bij meerdere mensen de KDS elektronika zoals: Gyro, servo's en Lipo packs bedroevend slecht van kwaliteit waren.
Kan er geen oorzaak voor bedenken, maar heb nu genoeg praktijk gevallen gezien waarbij veel KDS spul echt ondermaats presteerd.
De enige reden waarom mijn KDS450SV heli's nagenoeg erg prettig en vrijwel probleemloos rondvliegen is omdat ik veel betere kwaliteit elektronika gebruik dan de stock parts van KDS.
Ik ben er na veel uitproberen achter gekomen dat het dus wel scheelt met welke elektronika set up men een heli vliegt.
Beginnende vliegers zullen er waarschijnlijk minder snel iets van merken omdat ze nog veels te druk zijn om hun heli met pijn en moeite in de lucht te kunnen houden.
Maar geloof me: als het 'echte beheerste' vliegen een feit is, dan komen zaken zoals de verschillen in vlieggedrag van een heli met goedkope of duurdere elektronika set up tevoorschijn.
We kunnen en mogen met z'n allen altijd verschillende meningen erop na houden.Dat zal altijd zo blijven en geeft ook niet.
Ik had er vroeger als beginnend vlieger ook andere gedachten en meningen over.
Maar tegenwoordig ben ik er wel achter.
Alle goederen gaan naar hun waarde en helaas is duurder dus ook vaak beter.
Nee.........niet altijd, maar dat zijn de weinige uitzonderingen.
Zoals gezegt:
Iemand kan jaren plezier hebben met een RTF KDS450S helikopter.
Zolang die persoon geen 30 vluchten per week maakt en geen 3D werk doet met de heli zal het zekers goed blijven gaan.
Maar piloten die veel meer vragen van hun heli zullen zekers ergenis gaan krijgen met zo'n KDS450S heli.
Het speelt dus ook erg mee wat de betreffende persoon wenst met zijn heli.
Vr Gr E
 
Ik zal mijn ervaring ook even geven. Vlieg wel niet langer dan een jaar met mijn KDS450C maar toch.
Vind het een fijne machine het enigste wat ik er aan heb moeten veranderen is de zender met ontvanger. Dit is een DX8 geworden.
Heb de eerste keer na 2 keer vliegen tegen een hek aan gevlogen behalven de kapotte bladen en wat scheuren in de canopy en de servo armtjes die een beetje waren ontzet. Vlieg tie nog best. Heb de servo`s gewoon weer kunnen repareren.

Vlieg er ook nog geen 3D mee, vind het al eng om een looping te maken :D
Maar voor gewoon modelvliegen (rondjes, piroetjes maken en af en toe proberen achteruit te vliegen) is dit een perfecte heli, en heb ik er tot de dag van vandaag nog geen spijt van gehad
 
Morgen heeft hij hem klaar als het goed is en komt er een flightreview online. Ben benieuwd ;)
 
Zou je voor mij het statische feit eens willen verklaren waarom je hier zo ongelooflijk veel klachten over de kds tegenkomt?
Jij bent de allereerste die een volledig positief verhaal heeft...

Dan mis je toch het vermogen de nuance te ontdekken in mijn verhaal. Ik heb notabene de vergelijking gemaakt t.o.v. levensduur en een greep andere merken waarvan over het algemeen aangenomen wordt dat ze beter danwel slechter moeten zijn.

Als iemand roept dat het op den duur uit elkaar moet vallen van ellende, dan zitten ze er gewoon naast. Als regelmatige vlieger weet ik gewoon dat dat onzin is.

Dat oerwoud van bedenkingen en lage kwaliteitsverhalen wordt naar mijn idee ook vooral gevoed door het idioot hoge pro-high budget denken van een aantal mensen hier. Waar dat vandaan komt is mij even zo nog steeds een raadsel.

Ik denk dat mensen hier ook niet zo goed begrijpen dat iets goed kan zijn, maar toch minder goed dan iets wat eigenlijk te duur is.
 
En een KDS450SV met stock KDS set up zal ook niet de beoogde kwaliteit kunnen halen van een Align Trex450Sport.
Daar durf ik al mijn heli's op te zetten.
Het zal dus vooral gaan hoe de piloot erin staat, doet met zijn heli en wat het budget is die men kan besteden.

Wat ik wel het laatste jaar veel om me heen heb gezien is dat bij meerdere mensen de KDS elektronika zoals: Gyro, servo's en Lipo packs bedroevend slecht van kwaliteit waren.

Defineer dan eens 'bedroevend slecht van kwaliteit', want er kan een hele hoop fout gaan puur door de persoon die de heli in elkaar zet of afstelt of vliegt. Eerlijk gezegd geloof ik best dat er het een en ander stuk kan gaan of dat je een keer pech hebt, maar dat heb ik ook en even zo vaak met Align mee gemaakt.

Daarnaast zou ik ook willen weten wáár dan precies een beoogde qualiteit uit blijkt, wanneer je met een KDS 450 SV met alles van KDS erop ook gewoon stevig 3D kunt vliegen. Het voornaamste verschil maakt daarbij uiteindelijk toch echt de piloot.

Ik heb een tijd geleden ook eens een metalen staart van KDS op mijn Trex 450 gehad omdat ik moest wachten op dat onderdeel voor verzending (metalen Align onderdeel was lam geworden in de schroefdraad en had nog een staart van KDS liggen) en ik moet toch zeggen dat ik absoluut niet heb kunnen merken dat er een staart van een ander merk op zat. Ik heb zoals je begrijpt wel maar een paar vluchten met die hybride heli zo door gevlogen, maar ik geloof niet zo in een tastbaar verschil in qualiteit.

Hooguit in levensduur en daar vindt je uiteindelijk ook een terechte balans in prijs terug. Kortom, ik begrijp de verhitte discussies niet zo. Volgens mij zijn de meeste mensen gewoon merken-geil of rechtvaardigen ze op die manier het liefste hun aankopen.
 
Welke nuanceringen vallen in het water?
Verlicht mijn geest eens....
Ik nuanceer volgens mij helemaal niets, in die zin vat ik samen wat ik eerder uitgebreider heb uitgelegd.
M.a.w. / korte versie ;)
Jij denkt te weten wat andere mensen denken terwijl ze iets anders schrijven.....beetje vreemd allemaal.
Gaat toch wel goed hoop ik?
 
Laatst bewerkt:
[Advocaat van de duivel]
Nee een dure Align als beginner 5 keer kapot vliegen is een legitieme keuze. Ik lees even mee en ik snap wel de Align keuze. Maar ik snap andere keuzes ook heel goed. Ik snap ook wel dat als je serieus deze hobby doet je het liefst hetzelfde merk als Szabo pakt. Dan voelt het vliegen in ieder geval al een beetje Szabo. Dat Szabo zwaar gesponsored is door Align wordt dan even vergeten maar dat mag de pret niet drukken natuurlijk..
[/Advocaat van de duivel]


Anyways, ik wacht met spanning op de maiden van Alishanmao met de KDS.. Moet een Logo kloon zijn van behoorlijke kwaliteit. We zullen zien..
 
Welke nuanceringen vallen in het water?
Verlicht mijn geest eens....
Ik nuanceer volgens mij helemaal niets, in die zin vat ik samen wat ik eerder uitgebreider heb uitgelegd.
M.a.w. / korte versie ;)
Jij denkt te weten wat andere mensen denken terwijl ze iets anders schrijven.....beetje vreemd allemaal.
Gaat toch wel goed hoop ik?

Wel spijtig dat je niet aangeeft wat je dan zogenaamd niet schrijft.

Als een nuancering zo gezegd in het water valt dan is dat inderdaad geen houdende nuancering meer. Nogal wiedes en het gaat om wat je suggereert. Het dilemma zit hem in het feit dat je enerzijds Align haast onvolwaardelijk prijst en tegelijkertijd suggereert dat ook een beginner gebaat is bij zo'n vooral dure heli.

Wat dat betreft worden ook steeds appels met peren vergeleken terwijl het meer om voorkeur gaat dan echt objectieve qualiteit.

Vaag gezever over observaties zegt daarnaast niets. Ik kan je ook zeer eenzijdige filmpjes tonen van allerlei Align heli's die uit de lucht vallen. Het draait om de oorzaken.
 
[Advocaat van de duivel]
Nee een dure Align als beginner 5 keer kapot vliegen is een legitieme keuze. Ik lees even mee en ik snap wel de Align keuze. Maar ik snap andere keuzes ook heel goed. Ik snap ook wel dat als je serieus deze hobby doet je het liefst hetzelfde merk als Szabo pakt. Dan voelt het vliegen in ieder geval al een beetje Szabo. Dat Szabo zwaar gesponsored is door Align wordt dan even vergeten maar dat mag de pret niet drukken natuurlijk..
[/Advocaat van de duivel]


Anyways, ik wacht met spanning op de maiden van Alishanmao met de KDS.. Moet een Logo kloon zijn van behoorlijke kwaliteit. We zullen zien..

Kijk, iemand die het wel snapt. En inderdaad ik ben ook benieuwd naar de maiden en wat lichte 3D.
 
Volgens mij blijft de plaat een beetje hangen.
Ik heb volgens mij nooit gezegt dat een align heli een betere keus is.
Er zijn zoveel merken waar ik meer vertrouwen in de kwaliteit heb dan bij KDS.
Gewoon vanuit eigen ervaring.
Er zijn ook merken die nog slechter zijn trouwens...
Maar als je een heli net zo duur maakt als merken die zich al wel hebben bewezen, dan mag je verwachten dat mensen kritisch reageren.
Ze mogen het van mij bewijzen.
Zoals ik al eerder zei, we gaan het zien...

Groet,
Eric
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij blijft de plaat een beetje hangen.
Ik heb volgens mij nooit gezegt dat een align heli een betere keus is.
Er zijn zoveel merken waar ik meer vertrouwen in de kwaliteit heb dan bij KDS.
Gewoon vanuit eigen ervaring.
Er zijn ook merken die nog slechter zijn trouwens...
Maar als je een heli net zo duur maakt als merken die zich al wel hebben bewezen, dan mag je verwachten dat mensen kritisch reageren.
Ze mogen het van mij bewijzen.
Zoals ik al eerder zei, we gaan het zien...

Groet,
Eric

Dan moet je toch duidelijker zijn want je wekt enorm die indruk.

Daarnaast kost een Kds nog altijd echt minder dan een Align.

Overigens is 'vertrouwen hebben in' wel met gemak de slechste indicatie van letterlijke qualiteit! Mensen vertrouwen van alles totdat ze beter tegenkomen en inzien dat alles relatief is.
 
Ik heb zoals eerder gezegd zelf leren vliegen met een KDS450S, vrij snel upgrades nodig van servos, alu kop en alu staart. Rondvliegen, rolls, flips en dergelijke wilde hij nog wel maar vermogen om een missertje op te vangen had hij niet en bij een knife-edge pirouette kwam hij uit de lucht vallen. Daarna heb ik hem verkocht want bij iedere crash kon ik het frame vervangen en de speling werd overal steeds meer.

Later hebben we op de club een aantal beginners aangeraden om met een KDS450 of iets als een Raptor50 te beginnen. Bij de beginners met de KDS bleken wederom de servos en lipos zowieso bagger te zijn en de gyros driften vaak. Daarnaast was er een hoop gezeik met niet armen van de esc en het kapot gaan van de esc.
Bij een van de beginners braken zelfs beide bladhouders tijdens een landing en vlogen de bladen dus mooi 10 meter beide kanten op. De staartfin van de S is ook veel te slap, deze buigt heel makkelijk in de staartrotor en dat zal bij een beginner zeker gebeuren.

Zelf heb ik met een Trex700N, Outrage Fusion en Logo600 gevlogen. En de reden dat ik daar betrouwbare electronica in zet is voor de veiligheid. En ik besef dat duurder niet altijd beter is, daarom koop ik Futaba servos. Bij mij en clubgenoten hebben de Align/Savox servos weleens gefaald.
Maar goed, moraal van het verhaal, als er dan "onbetrouwbare" electronica op een 550-700 size formaat heli geleverd wordt dan begint het bij mij te kriebelen. Zeker omdat die grote helis (zoals je zegt Quasti) nog goedkoper worden dan Align en zon formaat heli in handen van een beginner...
Daarnaast verwacht ik dat het een zoektocht zal worden naar vibraties en "slechte" vliegeigenschappen met een FBL KDS heli.
 
Dan moet je toch duidelijker zijn want je wekt enorm die indruk.

Daarnaast kost een Kds nog altijd echt minder dan een Align.

Overigens is 'vertrouwen hebben in' wel met gemak de slechste indicatie van letterlijke qualiteit! Mensen vertrouwen van alles totdat ze beter tegenkomen en inzien dat alles relatief is.

Ik probeer altijd zo duidelijk en rechtstreeks mogelijk te zijn.
Als iets onduidelijk is in mijn mening of commentaar wat ik geef als gebruiker van dit forum, kan je er altijd op een normale manier om vragen, no problem...

Het feit dat een Align, een compass, etc.etc. MEER kost zit hem echt niet in de heli.
Carbon, aluminium, bevestigingsmiddelen, lagers en kunststof.
Die inkoopsprijzen en de kleine hoeveelheid materiaal die er wordt toegepast in onze RC heli's maken de verkoopprijs en bepalen de marges niet.....
Het grootste verschil zit in ontwerp, fabricage kwaliteit, quality control, en VOORAL de bijgeleverde elektronika.
Dat maakt de totaal prijs van een package deal.
Hij is goedkoper, dus wordt dat ergens vandaan gehaald.

Ik gaf in mijn eerste reactie al aan dat juist de meegeleverde elektronika van een bedenkelijke kwaliteit IS (weet ik heel zeker, aan den lijve ondervonden).

Als je deze markt strategie gaat toepassen op een 90 / 700 size RC helikopter.
Dan maak ik me ernstig zorgen over de eventuele gevolgen.

Een 450 die na een tiental vluchten uit de lucht sodemietert met een kapotte regelaar, motor, of zelfs een elevator servo...
Daar stap je even opzij, huil je uit, lacht er een keer om en je gaat voor een paar tientjes weer vrolijk verder.

Een 700 die brullend op je af komt met kapotte servo's is hele andere koek kan ik je vertellen.

Dat is mijn insteek in het hele verhaal.
Als je de hobby leuk en geaccepteert wilt houden moeten dat soort zaken serieus benaderd worden, zeker door fabrikanten!

En dan verwacht ik ook een serieuze testronde met gemeten resultaten.
Niet zo'n filmpje als eerder gepost, gevuld met zichtbare onwaarheden, en onkundig geklungel (ff lekker 3D ragguh!!, it's amazing!!).

Eric
 
Back
Top