Buggy keuze schaal 1/8. Zie door de bomen het bos niet meer

Ik ga me niet uitspreken over de LRP wagen, maar persoonlijk ben er ik er geen grote fan van. In ieder geval moet je de RTR niet kopen want de motor is echt bagger. Die overhit na 5min en iedere 14dagen mag je alles opsturen voor garantie.

Over de LRP zelf ben ik zeer tevreden, de auto rijd super qua wegligging enzo.
De motor was IDD bagger.
Heb een tijdje de 2800 KV combo gehad.
Als je de motor na 10 min vastpakte had je de blaren op je poten staan.
Daarom overgestapt naar tekin. eerst was de bedoeling alleen de motor te bestellen maar uiteindelijk toch maar voor de hele combo gegaan.
Deze is echt top:yes:.
Kan hiermee een half uur rijden voordat de 5000 mah lipo's leeg zijn.
Bij de LRP maar 15 en bij rustig rijden 17 minunten.

LRP heeft overigens een nieuwe 1/8 motor en regelaar.
Hoe is die. Hij zal wel beter zijn als de oude maar das ook niet zo heel moeilijk.
 
Nja, ik ken iemand die van Mugen naar LRP gegaan is en hij lijkt toch meer problemen te hebben dan bij Mugen. Het valt ook op dat op races bijna niet met LRP rijdt, zowel niet in Europa als Amerika als Japan. Had de auto echt goed geweest zoals Mugen, Losi, Hot Bodies, ... dan had je die zeker en vast wel meer tegen gekomen.

Het is zeker een betere auto dan een Reely, Thundertiger, Traxxas, ... maar echt een top auto is het wel niet volgens mij.
 
Voorlopig zal ik de aanschaf van een 1/8 buggy moeten parkeren :(

Eerst mijn oudere wagens zien te verkopen. In ieder geval blijft het een moeilijke keuze welke buggy nu voor mij de beste keuze is.
 
Is deze buggy van Kyosho een goede keuze? Kan hem voor een hele scherpe prijs krijgen, nl 359 euro.

PK Model Racing

Ook lijkt mij de Carson Specter niet verkeerd, maar kan me natuurlijk vergissen: 5ZkFlr1yr0A[/media] - ‪Carson Specter brushless 6S - C500409006‬‏

Bij de Kyosho moeten er nog batterijen bij dus dan kom je al duurder uit. Ook hebben ze het chassis overgenomen van de nitro waarbij er veel gaten in de bodemplaat blijven. Over de carson weet ik niet zoveel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
waarom niet gewoon die kyosho inferno? of anders die mini inferno.(heb er ook niet veel verstand van hoor...;))
 
Leuk dat je je ''kennis'' wil delen. Maar als je niet weet over wat het hier gaat kan je eventueel best je mening voor jezelf houden. Voor in het vervolg dan toch.
 
Ik wil een keuze gaan maken tussen de volgende twee buggy's:

De Carson Specter 2 6s

De Hong Nor Nexx8

Iemand ervaring met een van deze twee buggy's?

Nogmaals, ik ga er geen wedstrijden mee rijden en ben meer een recreant.
 
Zou je niet toch wachten op die hpi trophy buggy? of zelfs nog meer doorsparen en nog iet beters halen..
Goedkoop is duurkoop, bij die HPI weet je tenmiste nog wat over het setje dat er in zit, en je weet ook dat er veel onderdelen en upgrades voor de wagen zullen zijn

Anders is de hong nor wel degelijker dan de carson maar zou geen van bijden halen
 
Wedstrijden of niet, maakt niet uit naar mijn mening...
Koop beter ineens een goed ding, waar je vlot aan stukken kan komen!

Ik herinner uit mijn bashperiode dat ik meer stukken reed als recreant zoals je het noemt dan nu op circuit...

Carson zou ik al nooit overwegen, de NEXX 8 is een vinnig dingske maar is nogal flexibel ... Bashproof is hij allesbehalve!

Spaar beetje door of koop een 2de hands van een degelijke goed voorzien merk...

Mugen, Asso, Losi, Hyper 9E, etc... allemaal wagens die toch net wat betere kwaliteit zijn!

Als goedkoopste bashwagen zou ik echt wel de Vorza overwegen. Maar als je dan naar het prijsverschil kijkt van een 100euro dat je een MBX6 ECO kunt hebben (met een MMM en een ACE 1015 in beiden) zou ik toch twijfelen...
 
Right on kurtje.. aleen van jou lijstje kan je de meesten ook al afstrepen, hij geeft al aan geen wedstrijden te gaan rijden.
Gezien dat feit en het lastiger te vinden zijn van onderdelen, en zijn budget kan je de losi en hyper9 mp9e en dergelijke al wegstrepen, daar heeft hij niets aan

Vorza is nooit echt gemaakt als wedstrijdwagen maar als wagen voor het algemene publiek (de standaard RC'er met een redelijke portemonnee) en is wat zwaarder dan de wedstrijdwagens
Persoonlijk (als casual rijder) zie ik als enige nadeel van de vorza het feit dat het hij geen center en achter universals heeft (die er wel voor te krijgen zijn), alle andere verschillen vind ik of niet belangrijk, of juist in het voordeel van de vorza (stukjes die wat lomper/steviger uitgevoerd zijn, of dingetjes als de bescherming van de front shocktower)
Als casual rijder zou ik uit zowel gemak, financiele overwegingen en bashproofheid toch een vorza pakken.

Als je beurs het toe laat zou ik denkik de keuze laten gaan tussen een mugen, vorza, of evt een asso de rest zou ik links laten liggen
Ik denk dat je met een mugen of een vorza en de setjes die daar in horen gewoon niets fout kan doen, met de mugen haal je gewoon een top wedstrijdspec buggy, en met de vorza een wat lomper apparaat wat iets meer abuse trekt

Ga je de baan op ? zowieso zou ik mugen doen, al helemaal als beginner
Wil je gewoon bashen? zou ik toch een vorza pakken
Uiteindelijk bieden de wagens gewoon hetzelfde, en moet je kijken naar leverbaarheid van onderdelen, en de vraag stellen of je wil racen of niet.
2e hands is idd een goede optie
 
Bedankt voor de reacties.

Wat mij meteen opvalt is dat veel van jullie het merk Hong Nor en Carson afraden, maar wat de uiteindelijke reden is wordt niet gezegd. Vergeet niet dat de meeste van jullie op een hoger nivo rijden (wedstrijden) dan een beginner als ik. Vanuit dat oogpunt gezien zijn merken zoals Carson en Hong Nor niks voor wedstrijdrijders zoals de meeste van jullie hier op het forum. Natuurlijk vind ik kwaliteit belangrijk, en daarom leek mij de Hong Nor of Carson geen verkeerde keuze om mee te beginnen, zeker niet voor die prijs.

Een ander die ik al eerder had genoemd is de Kyosho Inferno VE. Zou dat dan een vele betere zijn dan de Carson of Hong Nor? Kan die voor nog geen 400 euro aanschaffen, heeft echter geen 2,4GHz zender.

Waarom zou de HPI Vorza nu zoveel beter zijn dan bv de Hong Nor of de Carson? Vind het prijsverschil nogal groot. Ik vind een goed prijs/kwaliteit verhouding belangrijk.

Ik ga er zeker niet mee bashen, niet mijn ding, dus de buggy hoeft nu niet perse bulletproof te zijn. Rijden op natuurlijk paden en snel rijden zonder springen is meer mijn ding.
 
Hong Nor , ik vind het merk zeker niet zo slecht als hier gezegt wordt. Ik heb een HongNor hoog en slecht zien vliegen die heel bleef. Was dan wel een truggy, maar wat dat ding daar presteerde was echt fenomenaal! Geen alte goeie auto voor op circuit maar echt bashen als de beste! Losi,Mugen zijn nu wel nog iets beter moet ik toegeven.
 
Het ging wel niet over de top hong nor, en die truggy die jij gereden hebt is ook uit een andere prijsklasse denkik maar de shocks op die nexx zijn wel nice
Merk is niets mis mee, maar ik zou niet weten waarom het voor hem een goede keuze zou zijn
 
Neen begrijp me niet verkeerd eh, de Hong Nor wagens zijn tanken waar je toch al serieus vies moet doen om stukken te krijgen!!! Echter de Nexx 8 is gewoon goedkoper in elkaar gestoken, dat zie je er gewoon aan...

Waarom ik tegen een Carson ben, nogmaals de gebruikte materialen verschillen zo hard in kwaliteit... Waarom een Vorza duurder is? Neem hem eens vast in het echt, bekijk de motor en regelaar eens en je merkt het verschil onmiddellijk...

Nu het blijft nog steeds je eigen keuze, we kunnen alleen maar advies geven!
 
Carson is brol en die inferno VE ook.
Think about it, waarom kost een RTR de helft van een race roller? Goedekope materialen die kwalitatief gewoon slecht zijn. En in prestatie zal het ook wel wat schelen, maar zeker in de materialen.
Daarbij komt dat spareparts ook nog een ramp kunnen zijn bij die merken. Koop gewoon de wagen waarvoor je het makkelijkste aan stukken kunt geraken.
 
Back
Top