Buggy keuze schaal 1/8. Zie door de bomen het bos niet meer

Dat kan wel zo zijn, maar als ze die prijzen hier in NL telkens maar zo hoog houden...

Waar komt dat door denk je?
Iedereen gaat in het buiteland kopen dan is het logisch dat hier de prijzen stijgen. Als iedereen in nederland gaat kopen zullen de prijzen drastisch omlaag gaan.

Die gedachte is leuk maar denk niet dat het ooit zo zal uitpakken, en het altijd dubbel zo duur zo zijn (minstens) hier.
ALLES in nederland is nu eenmaal duur, of het nou over RC, huizen, of echte auto's gaat, of wat je moet wegbrengen naar de staat als ondernemer..
Als je je als consument nog moet gaan bekommeren over de omzet van de vaderlandse winkels maak je het jezelf wel erg lastig, en dus duur :p

Maar ik begrijp de gedachte, maar als je de helft of meer kan besparen is de keuze voor de meeste snel gemaakt

Ik sta nu op het punt een buggy aan te gaan schaffen, maar ben nog aan het twijfelen tussen twee modellen.

De eerste is een nieuwe HPI Vorza.

De tweede is een gebruikte Hotbodies VE8. Is nog in een zeer mooie staat. Ik weet dat het chasis van de Hotbodies van kunststof is en niet van aluminium.

Wat denken jullie? De HPI Vorza ivm het alu chasis of toch de VE8? In ieder geval ga ik er zeker geen lompe sprongen mee maken en voorlopig zal ik ook niet op een circuit gaan rijden.

vorza is bijna hetzelfde als ve8 in ieder geval het zelfde gebouwd. Ik zou gewoon voor de vorza gaan daar moeten nog wel lipo's en een lader bij.

Laatst bewerkt:
Een VE8 is toch nog een heel stukje anders als een Vorza hoor :)

Motor en regelaar zitten heel anders, lipo's ook meer naar achter, kunstof chassis etc...

Zou ook de vorza opteren :) deze lijkt wel op de D8 van HB... ;)

Nou, ik ben er uit! Het gaat zeker weten de HPI Vorza worden. Na het lezen van al jullie reacties en reviews gelezen te hebben is de Vorza toch wel de beste RTR buggy.

Het enige wat ik dan nog zal moeten aanschaffen zijn Lipo accu's en een fatsoenlijke zender. Een lader heb ik inmiddels al, nl een Graupner Ultra Duo Plus 50.

Ik adviseer je 5000mah 40c 4s lipo's van turnigy. Deze zijn helaas softcase maar 2x2s hardcase kan ook ;)

Alsof de hardcase versie zoveel extra beschermd .... NOT anyway een kunstof U (langwerpig) van 0.8m dik maken die om de accu's heen en voila ....

Als ik je een tip mag geven... Er is een bepaalde Belgische shop die de MP9E nieuw verkoopt voor 399euro in promo. Laatste stuk!

Meer info, stuur me maar een pm!

Bij een mp9e moet je wel nog servo, brushless combo, banden/velgen, diff-olie en demper olie erbij kopen.

En je moet hem zelf in elkaar bouwen.
Dan heb je wel een top wedstrijdbuggy maar je hebt hem niet voor de 625 euri's wat een vorza kost.

groeten, wesley

Ok correct, maar zowel de servo als de zender moeten in een vorza ook veranderd worden... Want deze trekken op niet veel! diffolie zou ik in de Vorza ook al onmiddellijk veranderen, de dikke brei in het middendiff en de gebrekkige hoeveelheid in het voorste + achterste diff komen de rijeigenschappen niet ten goede :)

Als je toch de investering doet, is die kleine meerprijs voor een serieus goede buggy het echt wel waard! Maar dat is mijn mening weer ...

de inshima rave e1.0r is ook zo'n bouwpakket maar o zo sterk.
Daarom ga ik dit keer voor een kit.
(heb wat slechte ervaringen met rtr cars.)

@kurtje
de chassis van de hb ve8 (van de site en vertaald)
"Een carbon plastic chassis zorgt voor een stijf en lichtgewicht platform"

Als ik je een tip mag geven, als je het geld gaat uitgeven blijf van de Ishima weg ;)
Ik heb er eentje bij ons in de vriendenkring gehad, heeft 1 rondje mol nog niet gehaald!
De plastiek onderdelen zijn zwak te noemen, de auto weegt zwaar en stuurt ontzettend agressief...

Bij het monteren van een MMM systeem kan je trouwens de achterste rem niet meer gebruiken daar de motor in de weg zit ;)

Grtz

Goedkoop is de kit trouwens ook niet!

Nee, die ishima rave e was helemaal geen succes ;).
De layout van de ishima zit goed, maar de onderdelen zijn idd zeer zwak.
Snap niet waar je haalt dat die sterk is, hij breekt al als ge er boos naar kijkt... :yes:
Leg u dan nog een beetje bij en schaf u een echte rc auto aan.

Mbx6 eco/mp9e > vorza > ishima :yes:
Ge moet ons niet geloven, maar van de ishima krijg je spijt...

De tip van Kurt voor de mp9e is idd een goede, voor nauwelijks wat meer heb je een vette racebuggy ipv een vorza en zeker een ishima. Tis dat ik al goed voorzien ben van 1/8ste wagens en er nergens mee kan rijden....

Welke kit of bijna rtr is dan echt goed?
ik wil niet echt boven de 1000 uitkomen in totaal

Laatst bewerkt:
Bij de genoemde electrische buggy's ga je onder de 1000 blijven hoor!
De MP9e, de mbx6 eco, de xray 808 , losi eight 2.0e, en nog wel enkele daar zit je altijd goed mee! Bij de deze wagens moet je meer kijken naar welk merk voor jou het best verkrijgbaar is!

Dan zeker nog liever de Vorza dan de ishima ;)

ik zit bij de minicars en volgens mij verkoopt die alleen xray :S( van deze wagens die je net opnoemde)

Laatst bewerkt:
Back