Ik heb weer een mooi project uit de zeventiger jaren ontdekt en inmiddels in mijn bezit.
eerst maar een paar foto's om een idee te krijgen
Enige informatie die ik kan vinden staan in de wiki op rc network
Orlice von Wanitschek 3m
Deze heeft schuim/abachi vleugels (wegen per stuk 670 gram) met een E392 profiel, wat 'tolle" flugeigenschaften zou moeten opleveren.
geheel weegt 3,1 kg ongeveer, wat vooral zowat de helft voor rekening van de vleugels komt, en de nodige servo zwaargewichten uit vintage tijden, koploper is een simprop contest van dik 60 gram die het intrekbare wiel bedient.
Ik denk dat het niet verkeerd is om enig gewicht te gaan besparen.
Ik heb de servo trays eens goed beetgepakt en kon ze zo uit de romp pakken zonder veel kracht, de bouwer had een voorliefde voor siliconenkit en plakte hier alles mee vast

Ik wil voordat ik dit moois ga restaureren eigenlijk eerst gevlogen hebben om te kijken hoe het vliegt en anders eventueel ribbenvleugels gaan bouwen op een later tijdstip in 3.10 of 3.40 spanwijdte.
Eerst maar eens de kraak in de romp tussen wortel en cockpitkap repareren.
Omdat de romp erg slap is onder vleugel maar enige versterkingen aanbrengen onder vleugel gat van intrekbaar wiel dichtmaken en versterken (misschien later weer monteren?
Romp heeft erg veel ruimte en is al voorzien van sleepkoppeling.
Ik wil er wel mee kunnen lieren of hoogstarten, dus in de bodem enige versterking aanbrengen, en haak(en) op een nog uit te zoeken plaats monteren.
groet
Terence
eerst maar een paar foto's om een idee te krijgen
Enige informatie die ik kan vinden staan in de wiki op rc network
Orlice von Wanitschek 3m
Deze heeft schuim/abachi vleugels (wegen per stuk 670 gram) met een E392 profiel, wat 'tolle" flugeigenschaften zou moeten opleveren.
geheel weegt 3,1 kg ongeveer, wat vooral zowat de helft voor rekening van de vleugels komt, en de nodige servo zwaargewichten uit vintage tijden, koploper is een simprop contest van dik 60 gram die het intrekbare wiel bedient.
Ik denk dat het niet verkeerd is om enig gewicht te gaan besparen.
Ik heb de servo trays eens goed beetgepakt en kon ze zo uit de romp pakken zonder veel kracht, de bouwer had een voorliefde voor siliconenkit en plakte hier alles mee vast


Ik wil voordat ik dit moois ga restaureren eigenlijk eerst gevlogen hebben om te kijken hoe het vliegt en anders eventueel ribbenvleugels gaan bouwen op een later tijdstip in 3.10 of 3.40 spanwijdte.
Eerst maar eens de kraak in de romp tussen wortel en cockpitkap repareren.
Omdat de romp erg slap is onder vleugel maar enige versterkingen aanbrengen onder vleugel gat van intrekbaar wiel dichtmaken en versterken (misschien later weer monteren?

Romp heeft erg veel ruimte en is al voorzien van sleepkoppeling.
Ik wil er wel mee kunnen lieren of hoogstarten, dus in de bodem enige versterking aanbrengen, en haak(en) op een nog uit te zoeken plaats monteren.
groet
Terence
Laatst bewerkt door een moderator: