Metalen of plastic gears?

Hallo,

Na een inspectie bleek dat een van de ds410 servo op een bepaald punt stottert. Dit komt waarschijnlijk door de crash. Nu zijn alle gears metaal, maar het verschil met een plastic setje is 7€.

Op internet zeggen ze ga voor metaal, want die gaan niet kapot bij een crash. had ik nu dan pech en moet ik gewoon alsnog metaal kopen?
Als ik de plastic versie neem merk ik dan geen verschil met de metalen?

En hoe kan ik de tandwielen het makkelijkst/beste los maken?

Gr
 
Zolang je nog erg regelmatig crasht, is een plastic versie aan te raden
Neem wat gearsetjes in voorraad en wat vet, ben je zo weer relatief goedkoop in de lucht

Bij een metalen versie heb je dan meer kans op een verbrand motortje oid, bij een plastic versie breekt gewoon een tandje af en de rest van de servo blijft heel (meestal)

Stop je met crashen, wordt metaal aan te raden
Het slijt gewoon een stuk minder, en minder kans op gebroken tandjes tijdens "normaal" misbruik

Ga je verschil merken?
Zolang je nog in de "ik crash regelmatig" fase zit niet.
Stop je met crashen en vlieg je wat langer (zeg bv een jaartje of zo) ga je na verloop van tijd merken dat metaal het langer volhoud
En kleine crashes overleven ze, grote crashes is het altijd de vraag of alles heel blijft, maakt niet uit wat je erin stopt
 
Klopt,
Maar heb je een aantal kleinere/lichtere crashes, dan blijven de tandwielen vaak wel heel zolang je maar zorgt voor voldoende zwakke punten in de rest van de verbindingen.
Dat zijn tenminste mijn bevindingen tot nu toe...
Ik vlieg altijd met kunststof hevels op de servos en die breken gelijk af, mijn Metal gears van mijn servo's heb ik eigenlijk nog nooit hoeven te vervangen.
Gebruik i.i.g. geen aluminium servo armpjes EN metalgears, dan scheurt vaak de behuizing van de servo.
 
Ja ik weet niet of ik nog veel ga crashen. Ben nog niet lang bezig, maar t gaat opzich wel goed.

Ik heb ook metalen armpjes, dus kan beter voor de plastic gaan? De rest is wel metaal. ga ik dan geen verschil merken tussen de servo's.

En ik moet dus speciale olie bestellen voor de servo's?
 
Interresant, plastic stangetjes die knappen inplaats van aluminium,
zal er vast wel weer niet zijn voor 450 klasse.
 
Interresant, plastic stangetjes die knappen inplaats van aluminium,
zal er vast wel weer niet zijn voor 450 klasse.

het gaat hier gewoon om de servohevels hoor.
Laatste trend van align is om die in ALU versie te leveren. Dit is dus eigenlijk niet zo goed wanneer je crashed.
 
Is plastic ook sneller dan metaal?
Kan mij voorstellen dat de metalen tandwielen zwaarder zijn en door de massatraagheid toch eerst op snelheid moeten komen. Dit is echter vooral theorie maar wat is de praktijk?
 
Back
Top