T-rex 550 crash door fabrieksfout?

Hallo,

Ik kom juist van de vliegclub na een bizarre crash.:mad:
Was bezig met een rustige rondvlucht(3de vlucht met dit nieuw toestel)
Begint de heli na de 4de bocht ineens te tollen rond zijn as met als gevolg dat de heli de grond in boort natuurlijk.(gelukkig net voor ie de grond raakte Trotthle-cut kunnen aangooien.
Resultaat blades kapot
umbrella gear met enkele tandjes minder
deukje in tailboom
landingskid afgebroken
As niet krom dus valt al bij al nog mee hoop ik.
Ik zoeken naar wat het kon zijn...
Nu bleek de tail slide shaft(met schroefdraad) los gekomen te zijn van de metal T type arm.

Nu zei me iemand van de club dat het bij de 550 een fabrieksfout is bij de oudere kits.(dus ik heb een oude kit gekregen met de nieuwe mx motor in)

Kan dit kloppen heeft iemand ooit dergelijks voor gehad?????

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.


Groetjes

Alain
 
had je die slider gelocktited erin gedraaid in het t armpje tijdens het bouwen?

Pre assmebled parts van align haal ik altijd helemaal uit elkaar en locktite alles weer opnieuw.

Maar een bekende is deze die vaak vergeten wordt.. en is zeker geen fabrieks fout
 
Zat echt muurvast erin want ik heb het gecontroleerd tijdens montage.
Stel ik draai dit terug vast met locktide zou dit beetje lijm dit wel kunnen vasthouden aangezien het al zeer vast zat?
 
Ik ben wel geintresseerd in dit voorval aangezien ik ook een 550 heb maar ik kan het ff niet plaatsen over welk onderdeel je het heb wat los gekomen is.Zou je een fototje kunnen maken?

Groeten

Peter
 
Normaal is dit pre assembled, maar als je net een zuinige chinees hebt gehad heeft er geen lock tite tussen gezeten
Dus eigenlijk ook dit soort dingen altijd uit elkaar trekken als je het binnengekregen hebt

Daarnaast, om je eigen pre flight check aan te vullen, bij een net gebouwde of net herbouwde heli altijd alles checken op loslopen...
Kom je schroefjes met locktite tegen die je net een tik kan verdraaien, meteen eruit halen en opnieuw lock tite erop. door dat tikkie verdraaien heb je de locktite verbroken, en doet die dus niets meer
 
Dat is minder Alain.
Maar de schade valt mee, dat is het voordeel van fbl.
Grtz
Luc
 
Dat is minder Alain.
Maar de schade valt mee, dat is het voordeel van fbl.
Grtz
Luc
Ja, dat scheelt weer een paar euro :halfrobot: Met crashen moet je gewoon geluk hebben dat de schade meevalt. Je kent het vast wel dat als je eens een harde crash maakt de schade erg meevalt en wanneer je denkt dat er weinig aan de hand is er van alles vervangen moet worden.
 
Op helifreak.com lees ik wel vaker problemen met de tail shaft slider van de 550E, maar dan eerder dat ie afbreekt aan de schroefdraad (tail shaft slide bushing broke in air, lost the tail during a pyro flip - HeliFreak).
Meeste mensen hebben ook vastgesteld dat die wel al muurvast zit af-fabriek, en laten die daarom verder ongemoeid bij opbouw. Zo ook bij mijn 550E.
Tot nader order heb ik er nog geen problemen mee gehad (50+ vluchten). Maar ik bekijk het toch steeds wel even bij de pre-flight checks, hoewel dat allicht ook geen waterdichte garantie geeft. (BTW ik heb een 550E van de "oude" kits met 600M motor en zonder de canopy stand-offs)

Ook even checken of je geen al te grote vibraties hebt op je tail, daar is de 550E ook nogal gevoelig voor.
 
Laatst bewerkt:
Isdie los of gebroken?

Los: eigen fout.. uit elkaar halen en locktiten. staat ook in de manual(!).
als die gebroken is. fabrieksfoutje. gebeurd door te hard aandraaien en of pogingen tot los draaien. geen garantie.

Ikzelf heb 2 550's. gestretch naar 600, met 12s, heb een vrij belastende vliegstijl en echt nog nooit problemen gehad met brekende tailpitchsliders...
 
Zat echt muurvast bij montage en durfde eigelijk niks te forceren om los te draaien. Tis gemaakt en vervangen door een plastieke versie. omdat je deze ook ni te vast kan draaien.
Zat geene druppel locktide op die andere...eigen schuld nu blijkt.
ik had blijkbaar bij Align ne Zuinige chinees :snipersmile: :nooo:

Maar wel weer een les rijker.
"Altijd bij montage alles nakijken op locktide ook al zit het al vast.
 
Back
Top