Ezrun 35a combo (hpi bullet flux) hoeveel watt??

Weet er iemand, of heeft er iemand al gevonden hoeveel wat de motor levert in de hpi bullet mt/flux ?

Ik ga er idd vanuit dat het de 35A versie is, maar op de site van hobbywing staat niet te lezen hoeveel watt deze motor levert....

zoals al in andere topics gezegd, ik sta op punt een Bullet MT te kopen zonder electronica in.... en hierin mijn eigen powertrain te steken...

Gm Genius90 + GM EVO3 5.5t (430watt) +-54.000 rpm op 7.2v

Zal dit genoeg zijn om de bullet naar achterlijke snelheden te schieten? :)

groeten
 
35A * 7.2v = ~250 watt. als de regelaar maximaal 35A leveren kan/mag, kan die dus op 7.2v maximaal dat vermogen leveren.
Ik ga ervan uit dat die 35A combo ook op 3s lipo mag rijden, dan zou je 35 * 11v hebben, dus ~385 watt
dus achterlijke snelheden.. mwoa, maar 't zal wel leuk gaan. :)
 
Met 54.000rpm zul je wel hard gaan. De vraag is of je motor, regelaar en accu er niet te heet bij worden... Dus de eerste paar keer niet zonder tempgun op stap.
 
35A * 7.2v = ~250 watt. als de regelaar maximaal 35A leveren kan/mag, kan die dus op 7.2v maximaal dat vermogen leveren.
Ik ga ervan uit dat die 35A combo ook op 3s lipo mag rijden, dan zou je 35 * 11v hebben, dus ~385 watt
dus achterlijke snelheden.. mwoa, maar 't zal wel leuk gaan. :)


Das idd de theoretische wiskunde erachter, maar klopt het ook niet dat een volgeladen lipo pack van 7.2v ongeveer 8.2volt zal leveren, en als je een zware accu hebt, zoals men robitronics 5400mAh 50c deze spanning niet snel zakt.... dus 35A*8.2= 287watt.... en dan nog zal de 35A esc zeker meer amperes kunnen geven in piekstroom... wat dus nog meer vermogen zal opleveren. maar de vraag was eigenlijk niet hoeveel watt de esc kan/mag leveren.... maar op hoeveel watt de motor gerate is zodat ik deze kan vergelijken met de motor die ik er zelf wil insteken, zoals al gezegd schaf ik mij een lege bullet MT aan ;)



Of ik hard zal gaan met de 54000 toeren is allemaal nog niet zeker, met deze motor haalde ik ongeveer een 70 km/h, maar de overbrenging op de bullet mt scheelt natuurlijk van de himoto truggy die ik heb. vandaag wat rekenwerk gedaan in de shop en de bullet overbrenging zou ongeveer 3 omwentelingen meer nodig hebben van men motor voor het wiel 1x te draaien tov men himoto.... dus wilt dit zeggen dat de overbrenging lichter is als die van men himoto.

aan de andere kant zijn die wielen van de bullet dan weer een stukje groter, ongeveer 1.5 cm grotere diameter, deze wiskunde heb ik nog niet toegepast... maar kom.

alleszins, men gm motor zal de drivetrain dus wel kunnen trekken... ben benieuwd.

Morgen ga ik de bullet halen... en eerste test mee doen...

Updates following
 
vandaag wat rekenwerk gedaan in de shop en de bullet overbrenging zou ongeveer 3 omwentelingen meer nodig hebben van men motor voor het wiel 1x te draaien tov men himoto.... dus wilt dit zeggen dat de overbrenging lichter is als die van men himoto.

aan de andere kant zijn die wielen van de bullet dan weer een stukje groter, ongeveer 1.5 cm grotere diameter, deze wiskunde heb ik nog niet toegepast... maar kom.

R/C Calculations
 
De eerste run met de nieuwe Bullet mt is een feit.

Ben samen met een maat van me gaan rijden. Hij rijd een E revo Brushless op 14.8 v

De bullet en de revo halen exact dezelfde topspeed. Men bullet rijd nu nog met de standaard pinion, 10T op men GM evo3 en GM Genius90.

best wel explosieve power, maar nog niet zo extreem als de himoto waar die motor daarvoor inzat. natuurlijk woog die truggy wel een stuk minder.

Eerste problemen.... Dogbone links achter is 3 maal uit het wiel gesprongen zonder te breken... jawel, 3x en 3x teruggevonden :) Heb de bovenkant van men achterwielen ietsje meer naar de truck toe gezet, en dit probleem is nu blijkbaar verholpen. Men groupner servo doet het enorm goed, zeer snelle stuurbewegingen. kleine ondervinding, de bullet heeft echt een enorm korte draaicirkel... fijn bij ofroad rijden. Maar nu heeft men servo de tandjes van de arm kapotgetrokken... deze hadden al wat slijtage door veelvuldig bashen in de himoto. morgen word dit probleempje echter opgelost en word er verder getest :) Ben stiekem toch ook al aan het denken aan de GM Pro 5.5t starwound 710w. deze gaat nog wel een stevigere prestatiewinst boeken.

winkeleigenaar hoort ook al voor me bij hpi voor de updated dogbones (de zilverkleurige) .

De ophanging van de truck doet het anders best wel goed. offroad mogelijkheden liggen duidelijk veel hoger dan men himoto truggy... onroad heeft ie weer dan wat baanliggingsproblemen maar denk dat dit wel opgelost kan worden met de rijhoogte wat aan te passen en de bestelde Losi Smashers te installeren.

Again, updates following
 
Back
Top