Algemeen 60" Edge 540t EXP draadje

nando

Forum veteraan
Al enkele weken in Amerika, nu ook in Europa, de 60" Edge 540t EXP van extreme flight.

Extreme Flight RC

red_knife_md.jpg


RC groups draadje, New - Extreme Flight 60" Edge 540T EXP!!! - RC Groups

Introducing the Extreme Flight
60" Edge 540T-EXP ARF
In our endless quest to offer our customers the latest cutting edge designs, we often look at our current products that have been on the market for a few years and begin an evaluation process to see where we can improve them in performance, durability, aesthetics and ease of assembly. We look to our own experience with the airframe over several years as well as to customer feedback for valuable information to help us improve our designs. Our award winning 58 inch Extra 300 was released several years ago and was received with great enthusiasm by the modeling community at large. Since then there have been numerous advances not only in airframe design and materials used, but also in power systems and battery technology. The availability of high quality 5S and 6S batteries at very affordable prices (some as low as $28!) forced us to re-examine this size aircraft. The result is a new line of 60 inch aircraft, the first of which is the brand new 60 inch Edge 540T EXP.

The Edge features many of the construction techniques and technology incorporated into our hugely successful 48 inch EXP line. Rather than using carbon fiber and G10 composites as a way to dress up our aircraft and coming up with some kind of flashy name to use as a marketing gimmick, we actually use carbon fiber to add strength to the airframe at points that can greatly benefit from this material. Carbon fiber longerons add strength and rigidity to the fuselage while allowing it to be handled and transported without fear of breaking it. G10 composite sheets are used to reinforce the landing gear plate and supporting structure creating one of the toughest and most durable landing gear mounting systems in the business. Airfoiled carbon fiber landing gear, tail wheel assembly, and wing tube provide strength and durability at a great savings in weight. Of course the Edge features the intricate interlocking laser-cut construction pioneered by Extreme Flight almost a decade ago.

2 gorgeous high visibility Ultracote color schemes are available and feature matching showroom quality painted fiberglass cowls and wheel pants. A protective wing bag set is included as well as a decal set and spinner. The level of pre-fabrication is amazing and will allow you to get your Edge flying in a few short hours of easy assembly.

The flying characteristics of the Edge must be experienced to be fully appreciated. There is simply no other aircraft that is any more stable in high alpha flight than the 60 inch Edge. If you are looking for an airframe to help you master the Harrier maneuver, then look no further, it simply doesn't get any easier. The Edge inspires confidence when you are down low and slow and won't bite you if you get a little sloppy with your inputs. It has enough mass to maintain inertia for a super fast roll rate and insane gyroscopic tumbling maneuvers, yet is light enough to float like a feather on landings. There are companies out there that would have you believe that low weight is the "be all end all" characteristic of a great 3D aircraft. This simply is not true. While a relatively light weight airframe is important, we must remember that we are flying aerobatic aircraft, not box kites. The 5-6 pound weight of the Edge has been perfectly matched to the aircraft's size and power system allowing it to be docile and "floaty" when required and fast and aggressive when desired. The performance envelope of the Edge is simply astounding.

En ik heb er een bij Aerobertics besteld.
Nu maar hopen dat hij beter vliegt dan de Sebart Sukhoi .50 die hij voor mij vervangt.
 
super dit ga ik volgen...
beter als de sukhoi? wat zijn je bevindingen van de sukhoi dan?

ben wel benieuwd naar de edge, ziet er fantastisch uit
 
Die zijn ERG goed, maar wat ik van de 48" EXP heb gezien en tijden 2 vluchtjes met die van fabian heb gemerkt was dat ook gewoon erg goed.
De 58" extra van EF vond ik zeker niet zo goed als de sukhoi v2, veel moeilijker om 3d te vliegen, hoewel hij wel strak vloog (minder mixers nodig had), en de tipspins waren iets extremer (maar wel moeilijker om te doen).
Ik vond vooral het rudder van de 48" exp extra met sfg's erg goed.

En ach, na 2 Sukhoi's wil ik gewoon wat nieuws.
Ik vind hem (van foto's) wel minder mooi dan de su29. Ben geen edge fan...
 
Tof! Laat maar horen!
De 58" was een ouder design en niet echt te vergelijken met de Sukhoi v2, hij was ook wel wat zwaarder dacht ik.
De nieuwe 60" modellen die eraan komen zijn stuk voor stuk heel mooi. Ik wacht nog even op de 60" Extra!
 
Vrijdag opgehaald, aileron scharnieren ingebouwd (kavan pen ipv CA) en vertrokken naar nijverdal. Zaterdag daar gebouwd, van 12 tot 9uur, 's avonds met hulp van Robin.
Zondag ochtend ingevlogen. En later die dag, 4e vlucht, aeromusical. Filmpje komt.

Het ding vliegt werkelijk onglovelijk geweldig!
Ik dacht niet dat ik het zou zeggen, maar wat betreft vliegen is er geen minpunt tov de sukhoi... :o
Wat betreft constructie/kwalitijd ook niet. (koolstof landingsgestel, vleugelzakken!)

Als ik dan minpuntjes moet zoeken dan zijn er wel enkele, ik houd nietzo van de rechte voorlijst, verder vind ik hem wel even mooi. De tipjes moet ik elke keer 4 boutjes voor los/vast draaien. (maar niks meer bij de cockpit :) )
En er zitten kleine servo gaten in... Ik wil gewoon snelle servo's die altijd snel zijn, dus <0.10 ms/60graden en >5kg en die zijn niet klein.

Wat betreft vliegeigenschappen (vooralsnog, dit kan nog veranderen met meer vluchten).
Hij vliegt redelijk makkelijk strak, niet wiebelig, goed in geintegreerde figuren, gooit niet een vleugel naar beneden als je bv met weinig snelheid van vertikaal naar beneden naar horizontaal gaat met vol up (50gr uitslag). Doet de su 50 ook niet maar deze nog minder... Ik hoop dat dit logies klinkt, hij is ook behoorlijk stabiel in de harrier, net als de su.
Tipspins zijn makkelijk, maar agressiever.
Hij doet tumbles! Zonder probleemen, met de sukhoi kreeg ik het niet lekker voormekaar (met het zwaartepunt waar ik lekker mee vlieg).
Meer rudder authority! Bij alle snelheden.
Rolt sneller.
Snapt VEEL sneller!!! Kost bijna net zoweinig tijd als een shock, ongelovelijk. Ik denk dat het werkelijk de helfd van de tijd kost. (ik heb wel sterkere servo's erin, die zwaarder zijn, wel even snel volgens spec's maar de kracht helpt)
En hij stopt perfect! Hij gaat niet door oid. Echt heerlijk voorspelbaar, en ik snap graag.
Met apparatuur die het zelfde weegt vliegt hij even licht, mss heel iets lichter.
En dat is erg licht.
Minder couplings, ik vlieg (nog?) zonder mixers, en heb nog niet duidelijk een coupling gevonden. Maar ook nog geen 'echte serieuze' trimvluchten gedaan. Maar hij lijkt wel makkelijk af te stellen, vliegt gelijk out-of-the-box erg goed, de su moest ik toch echt mixen.

Ik ben een beetje bang dat hij windgevoelig is, met die tippen, maar nog niet met wind gevlogen.

Nu is het gewoon een kwestie van heelhouden en veel vliegen.
Eerste schade heb ik al, ailerontandwiel stuk en een heeeel klein beetje schade aan de vleugel waar ik het gat vergroot heb.

Morgen vlieg ik ermee in Twente, training voor een kunst voortelling demo in Bat Bentheim komende zaterdag. En de week erop moet hij mee naar de Arena!

Ik ben er iig erg blij mee. :banana:
 
Alexzzz heeft nog enkele foto's gemaakt van de maiden.
Bedankt!
Nijverdal2011_4_.jpg


Nijverdal2011_6_.jpg


En van de rest van de dag,
Nijverdal2011_78_.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ga dan met enkele anderen proef vliegen, voor de grote show. Kist lijkt me redelijk ideaal.
 
Gister de snelste servo wissel ooit gedaan!

Ik vloog mee met een kunst project, samen met Robin, een paar gasten van de twentse club en een aantal duitsers. Het was een goede 30minuten, waarin ik 2 keer vlieg, met zoon 5 minuten ertussen. 1e keer alleen en de 2e samen met robin.
Aan het einde van de 1e ging een aileron servo stuk. Ik had net een nieuwe servo binnen, dus zo snel als ik kon de oude eruit met een paar verlengkabeltjes eraan. En op die manier ging de kabel in een keer mooi erdoor en terug, en ik had het geluk dat de hevel gelijk past. Servo draaide verkeerd om, dus nog even gereversed en opgestegen (stond 10mm scheef) en verder met de performance.
Men vond het allemaal wel mooi. Maar ik vooral stressvol...

De DES 804 gaan dus stuk, nu 3 tandwielen stuk gehad. De servo die ik er even snel bij heb gedaan is een hyperion ds20x smd. Niet super snel, maar wel mg. Eens zien hoe die het doen. (en hij trilt niet de hele tijd, wat de 804 wel doet.) Ik heb er nog niet goed naar gekeken...
 
Hehe, ik heb gewoon een mooie pdf uitnodiging. Daarin staat dat ze nu aan het kijken zijn wat er mogelijk is. Je moet in 30min je vlieg vaardigheden laten zien.
Ik ben vroeg aan de beurt, en hoop er een tijd te blijven (als het een beetje uit te houden is en mag).
 
Gister weer wat vluchtjes, op het einde nauwelijks wind en dus wat naar de trimming gekeken, maar ik wou vooral vliegen dus niet heel erg lang. Maar wel een paar lange meskant passage's gedaan, hij gaat gewoon rechtuit en rolt niet. Geen mix nodig (rud->rol rud->hoogte) enkele keren verikaal omhoog/omlaag gegaan en de domping/zeistelling lijkt wel aardig, maar ben ik niet helemaal zeker van. Het rudder staat wel scheef.

Ook een filmpje van een beweging gemaakt met de iphone, zoek zo de youtube link op.
 
Die van mij is er ook klaar voor, hoop deze zondag in te vliegen.

Ik heb de Torque motor + Airboss regelaar er in zitten, op 5S 4000mAh, 16x7 prop
Servo's Savox 1251,

Nog wel ff CG bekijken en controleren.

Wel leuk maatje kist.
 
Je gaat er heel blij mee zijn, als je er 3d mee wilt vliegen...!

Met mijn huidige cg vliegt hij behoorlijk recht uit, hij zakt niet echt. (en natuulijk zoals ik altijd trim, evenveel up geven rechtop als down inverted) maar het is echt zo goed als niks. Dit is wel wennen, want ik ben gewent 'veel' te moeten sturen om rechtuit te gaan maar hij vliegt zo wel erg goed.
Waar dat is (in centimeters) weet ik niet.

Die video is op de kop opgenomen, en als ik hem met de iphone afspeel is dat geen probleem, maar in vlc is hij op de kop, en Windows movie maker wil hem niet openen (mov of mp4 oid) nog even proberen hem te uploaden via de iphone mss gaat dat beter...
Edit: Hij zegt '[...]kan niet worden worden gepubliceerd.' :(
 
Laatst bewerkt:
@nando

windows movie maker kan geen .mov files verwerken (waarme Iphone opneemt), wat je wel even kan doen in VLC is hem omgooien (volgens mij kan dat) en hem dan weer exporteren...

Stuur hem anders even naar mij door, of host hem op mediafire oid, dan kan ik hem wel voor je omgooien
 
Lukt me niet, hoewel ik hem gefliped krijg, en ik ook iets van een opslag functie zie in vlc... Komt een andere keer.

Is zoiezo geen bijzonder goed filmpje oid, maar ik dacht als ik het ff snel kan uploaden dan doe ik dat. Ff snel ben ik al lang geleden al voorbij gegaan...

Maar Jens had het gister of eergister over een full-power-mixer, en ik dacht dat ik hem deed (oke, niet full maar 80%+ wat echt heel veel is) Maar ik weet niet zeker wat een mixer is. (weet de namen van veel dingen die ik kan niet...)
 
Back
Top