pompebled
Forum veteraan
Goedemiddag!
Ik heb een Belt CP te logeren waarvan de eigenaar de heli niet van de grond krijgt (gewoon optillen lijkt mij, maar dat bedoelde hij niet...)
Ik heb de accu opgeladen en de heli op de grond gezet en laten draaien en inderdaad, de heli komt niet los.
Na het afzetten van de stroom blijkt de pitch van de hoofdrotor negatief, dus op z'n kop zou de heli wel willen vliegen...
Uiteraard was de handleiding weg en ik vind alleen de V2 handleiding online, terwijl hier een zender bij zit, die andere benamingen bij de beide draaiknoppen bovenop heeft.
De linker heeft als bijschrift: hov. pit en de rechter: pit. trim.
De zender staat in modus 2 (gas en staartrotor links).
De vragen zijn:
1) wat is de uitgangs positie van de linker knuppel? (ik denk onderin).
2) welke links van welke servo('s) moet ik aanpassen zodat de heli van de grond komt?
Ik heb zelf een FP heli, welke verschillen kom ik tegen als ik een CP heli van de grond krijg?
Groeten, Jan.
Ik heb een Belt CP te logeren waarvan de eigenaar de heli niet van de grond krijgt (gewoon optillen lijkt mij, maar dat bedoelde hij niet...)
Ik heb de accu opgeladen en de heli op de grond gezet en laten draaien en inderdaad, de heli komt niet los.
Na het afzetten van de stroom blijkt de pitch van de hoofdrotor negatief, dus op z'n kop zou de heli wel willen vliegen...
Uiteraard was de handleiding weg en ik vind alleen de V2 handleiding online, terwijl hier een zender bij zit, die andere benamingen bij de beide draaiknoppen bovenop heeft.
De linker heeft als bijschrift: hov. pit en de rechter: pit. trim.
De zender staat in modus 2 (gas en staartrotor links).
De vragen zijn:
1) wat is de uitgangs positie van de linker knuppel? (ik denk onderin).
2) welke links van welke servo('s) moet ik aanpassen zodat de heli van de grond komt?
Ik heb zelf een FP heli, welke verschillen kom ik tegen als ik een CP heli van de grond krijg?
Groeten, Jan.