Traxxas Micro Modellen petitie

Hallo,

er is al een tijdje een Traxxas Micro Modellen petitie (van iemand anders) bezig. Met 'Micro Modellen' wordt een Micro E-Revo, Micro Slash 4x4, Micro Rally (en replica's), Micro E-Maxx (met echte shocktowers) en een Micro Summit VXL bedoeld. De petitie is hier te vinden: http://www.PetitionOnline.com/Qwertyui/petition.html Teken voor de petitie (naam, email adres en eventueel commentaar) als je Traxxas Micro Modellen zou willen.:)

Mvg,
Rcforme.
 
Laatst bewerkt:
Nah, dat wordt niks. Kleiner dan 1/16 is echt te klein.
 
Ach, de één houdt meer van micro;s dan de ander. In ieder geval beginnen er steeds betere micro's te verschijnen. Ik zou het heerlijk vinden om met een Micro Summit op mijn (8x3 meter) balkon te bashen. :)
 
Hmja, ik zeg niet dat ik er niet van hou. Ik heb twee micro-t's en die bevallen prima, maar als je een 1/16 hebt van de modellen die je net noemt weet je dat ze heel veel concessies moeten doen naar nog kleiner toe.
De genoemde modellen zullen er dan alleen nog op lijken maar kwa eigenschappen zal het er niet veel op lijken.
 
Klopt, maar het is zo geweldig om tegen elkaar te racen in de huiskamer met serieuze modellen! Micro-T is goed, maar kwalitatief minder voor de huiskamer. Ik heb er nu 5 gehad met erg veel plezier, maar ik hoop echt dat er meer producenten deze hoe funfactor oppakken! Maar dan wel kwaliteit boven prijs! De kwaliteit van traxxas zou geweldig zijn voor de micro's.
Jakko
 
Helemaal mee eens! (Vooral het prijs boven kwaliteit gedeelte. Weet je, ik zou wel €350,- neer willen leggen voor een Micro Summit (wel brushless, lockers kunnen natuurlijk niet, maar Long Travel Rockers wel) Het voordeel van micro's is ook dat je tijdens een sneeuwstorm, een onweersbui of wat dan ook kan rijden.:D
 
ik zou wel €350,- neer willen leggen voor een Micro Summit

Dan ben je een van de weinigen. Er zijn niet eens veel mensen die dat bedrag willen neertellen voor de 1/16 versie, dus dat lijkt me geen waarschijnlijke prijsstelling.

Traxxas kwaliteit is oke, maar ook traxxas kent zijn achilles hiel en elk product heeft er wel eentje. Dat is niet erg, meestal speelt de aftermarket er goed op in en bedrijven als rpm verdienen daar goed aan.

Echter, ga je kleiner, dan verdien je minder en de wil om aftermarket te produceren voor een model is gelegen in de marges die ze kunnen krijgen.
 
Nouja.. als ik zo kijk zijn er voor de Losi Micro Crawler ook aardig wat hop ups te krijgen.
Wat mij wel leuk lijkt zijn een paar meer langzame micro klimdingen. (de micro crawler en trail auto's zijn al leuk. een micro summit er bij oid zou wel grappig zijn.
maar daar blijft het ook bij, een leuk/grappige gimmick, moet ook weer neit teveel kosten.
bij zo'n 150 euro zou ik dan ook echt de grens trekken. en dan meot die al wel erg goed zijn.
 
Bedoel je met €150,- brushed of brushless? Je moet ook bedenken dat deze dan veel beter zouden worden vergeleken met de Losi.

Micro-T €90,-. All in one unit, 5 draads servo, glitcherige 27mhz ontvanger en bediening, brushed motor en 15-18km/h

Traxxas Micro €??,- 2.4ghz, 4wd, brushless/brushed (Traxxas doet bijna altijd een brushed en een brushless versie), Revo ophanging, oliedempers en (brushed, waarschijnlijk) 15-20km/h of (brushless, waarschijnlijk) ±25km/h
 
Traxxas kwaliteit is oke, maar ook traxxas kent zijn achilles hiel en elk product heeft er wel eentje. Dat is niet erg, meestal speelt de aftermarket er goed op in en bedrijven als rpm verdienen daar goed aan.

Ik snap alleen niet dat RPM geen gear case maakt (heb ze daar lang geleden al over gemaild) of een schep om het zand uit de Traxxas case te scheppen na een keertje rijden.

Je koopt een Traxxas en dan blijkt:
- de stuurinrichting niet te voldoen
- de shocks niet te voldoen
- de aandrijfassen niet te voldoen, die binden door vuil
- het diff bagger te zijn
- er een 32p conversie nodig te zijn
- de top shaft te wobblen als een idioot
- je gewoon letterlijk op het tandwiel van het diff te kijken via een spleet aan de voorzijde van de gear case (duct tape erover) En dan nog zit de case na iedere keer rijden vol met zand, heb ik Traxxas ook al lang geleden over gemaild en je moet het ding volgens hen helemaal dichttapen met electrical tape !!!
- een afschermkapje op de gears met, jawel, een groot gat erin.
- de rear bumper mount te haken in tapijt en zo
- en ongetwijfeld nog meer

Verder is het een goede auto (ja deze is sarcastisch bedoeld), als je hem volhangt met RPM spul, MIP aandrijfassen en een ProLine armset.

Het enige goede aan Traxxas is de marketing, verder is het verspilling van grondstoffen. Traxxas auto's hebben zoveel achilleshielen dat een octopus nog jaloers zou worden op het aantal poten van zo'n auto :rolleyes:.

Maar hij is toch bash proof? Misschien maar voor al die upgrades kun je zoooveel spares voor een SC10 kopen.

Ok, 1 positief puntje, je kunt er zelf wel makkelijk aan knutselen/verbouwen en dat is zo fijn gezien het bovenstaande.

IMHO.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ikzelf ben het niet eens met de bovenstaande post. Mijn broertje heeft een MERV en basht die hard en ook veel op zand. Hij heeft nog nooit zand in de diffcase gehad, nog nooit zand in de gear cover. De assen is ook niks mis mee, de shocks lekken niet en de stuurinrichting is ook niks mis mee. Het enige wat hij nodig heeft is een setje RPM armen, maar die zijn goedkoop. :)
 
Oh, btw: de aandrijfassen binden niet door vuil, ik heb uitgevonden dat ze maar op één manier in elkaar kunnen. Je ziet als het goed is in beide gedeeltes assen een inkeping. Zet die inkepingen tegen elkaar en duw het ene gedeelte in het andere.:)
 
Ik snap alleen niet dat RPM geen gear case maakt (heb ze daar lang geleden al over gemaild) of een schep om het zand uit de Traxxas case te scheppen na een keertje rijden.

Je koopt een Traxxas en dan blijkt:
- de stuurinrichting niet te voldoen
- de shocks niet te voldoen
- de aandrijfassen niet te voldoen, die binden door vuil
- het diff bagger te zijn
- er een 32p conversie nodig te zijn
- de top shaft te wobblen als een idioot
- je gewoon letterlijk op het tandwiel van het diff te kijken via een spleet aan de voorzijde van de gear case (duct tape erover) En dan nog zit de case na iedere keer rijden vol met zand, heb ik Traxxas ook al lang geleden over gemaild en je moet het ding volgens hen helemaal dichttapen met electrical tape !!!
- een afschermkapje op de gears met, jawel, een groot gat erin.
- de rear bumper mount te haken in tapijt en zo
- en ongetwijfeld nog meer

Verder is het een goede auto (ja deze is sarcastisch bedoeld), als je hem volhangt met RPM spul, MIP aandrijfassen en een ProLine armset.

Het enige goede aan Traxxas is de marketing, verder is het verspilling van grondstoffen. Traxxas auto's hebben zoveel achilleshielen dat een octopus nog jaloers zou worden op het aantal poten van zo'n auto :rolleyes:.

Maar hij is toch bash proof? Misschien maar voor al die upgrades kun je zoooveel spares voor een SC10 kopen.

Ok, 1 positief puntje, je kunt er zelf wel makkelijk aan knutselen/verbouwen en dat is zo fijn gezien het bovenstaande.

IMHO.

Gelukkig hebben we niet allemaal zulke slechte ervaringen met de Slash.
RPM gearcover, mee eens. de rest van de auto werkt gewoon goed. (misschien ook wel wat met de gebruiker te maken? )

Maargoed, dat is imho natuurlijk.
 
(misschien ook wel wat met de gebruiker te maken? )

Ja dat klopt, gekocht omdat er alleen maar positieve dingen over te vinden waren op het forum en YT.

Voortaan maar weer op mijn eigen gevoel af gaan.

Wat ik wel erg leuk vind aan de stock Slash is het hoge zwaartepunt. Dat hoort een beetje bij een sc vind ik. Jammer dat de andere merken dat niet overgenomen hebben. Hadden ze de gear case, diff en aandrijfassen beter gemaakt dan was ik Slash blijven rijden, de rest is zoals eerder gemeld oplosbaar.

(ik kan me vergissen maar had jij ooit niet een sc10 geruild tegen een Slash waar je later toch een beetje spijt van had? Dat kwam vast niet door alleen een gear cover)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb nu 2 jaar een slash en eens zien wat ik allemaal van die lijst heb vervangen (of er last van heb) omdat het stuk is gegaan :

- de stuurinrichting niet te voldoen
- de shocks niet te voldoen
- de aandrijfassen niet te voldoen, die binden door vuil
- het diff bagger te zijn
- er een 32p conversie nodig te zijn
- de top shaft te wobblen als een idioot
- je gewoon letterlijk op het tandwiel van het diff te kijken via een spleet aan de voorzijde van de gear case (duct tape erover) En dan nog zit de case na iedere keer rijden vol met zand, heb ik Traxxas ook al lang geleden over gemaild en je moet het ding volgens hen helemaal dichttapen met electrical tape !!!
- een afschermkapje op de gears met, jawel, een groot gat erin. [X] [als je dat beschermkapje er gewoon AFHAALT heb je nergens meer last van. (dit wist ik in het begin ook niet)]
- de rear bumper mount te haken in tapijt en zo [X] [dat ding wil idd nog wel eens loskomen maar met een beetje lijm of een andere fix is dit zo gefixt.]

verder heb ik alleen de rear shocktower vervangen omdat die na een val van 2 meter hoogte was gebroken , na een jaar.

owja , ook de motor-combo (ik had een brushed) omdat die gewoon versleten was en ik sneller wilde.
 
Ik pak liever een Matchbox/Majorette/Siku/Hot Wheels dan zo'n mini Losi/Traxxas! Die kunnen net zo hard en ze verbruiken geen stroom en je kunt er ook mee rijden als het regent. Nee, geen mini's voor mij!
 
Back
Top