KDS450C, there we go!

Beste allemaal,

Afgelopen weekend mijn 450c binnen gekregen en na heeeeel veel leeswerk vanavond voor het eerst wat geprobeerd. Uiterst voorzichtig uiteraard en dat bleek niet voor niets ;-).

Wat een ongelovelijk verschil in power als je van een kleintje komt zeg... Ik heb alleen al een paar minuten naar dat ding zitten staren met de motor aan maar verder niets haha. Even wennen en goed bezinnen wat hier de gevolgen van kunnen zijn :D.

Na wat kleine hopjes hou ik het voor vandaag voor gezien want er kwamen wat vragen omhoog waarvan ik dacht dat het beter was dat ik eerst het antwoord moest weten..

- Is het normaal bij de spin up dat deze meteen na een fors toerental gaat? Zo fors dat je met je pitch praktisch meteen op stijgt? Op veel video materiaal wat ik heb bestudeerd zie ik een echte spin-up waarin de toeren langzaam worden opgebouwd.

- Als ik 'hop' en ik twijffel dan wil ik het toestel meteen neerzetten. Echter lijkt het erop dat hij bij het allerminste stick movement meteen omlaag klapt. Alsof hij naar de grond word gedrukt in één keer. Het doet me een beetje denken aan mijn motorfiets met injectie, het aan-uit effect.

Maar oh oh oh wat heb ik al een plezier gehad haha. Speelgoed voor grote kinderen haha.

- Hoe lang kan ik nou ongeveer met een standaard lipo (2200) vliegen? Op mijn zender kan ik tijd instellen maar dit staat op 5 minuten. Is dat niet heel erg kort? Zo ja moet ik dus wat lipo's bij bestellen :p

Groeten!

Martijn
 
Vlieg je in idle up of normal mode?
Dat langzaam optoeren wat je bij andere ziet is de softstart. Weet niet of dit op de kds esc zit. Anders zul je zelf langzaam moeten optoeren in normal mode.

Vliegtijd steeds opschroeven tot je 80% van je lipo capaciteit teruglaad. Dacht dat een minuut of 6a7 wel haalbaar is afhankelijk van je headspeed en vliegstijl.
 
Ik vlieg nu met een Trex 450 dus zelfde model en ik vlieg 6 minuten. Mijn 3s accu heeft dan nog 11V over. Ik vlieg dan normaal dus niet 3d enzo.

Over het op toeren, kun je op je zender niet de trotthle curve instellen?
 
Nee een 450c met normale kds regelaar hoort soepel op te starten.
Tenminne als je niet in idle up zit.
Vliegtijd haal ik tussen de 7 en 8 minuten

Wbt pitch hetzelfde... Op half gas begint het hoveren...
 
Vlieg je in idle up of normal mode?
Dat langzaam optoeren wat je bij andere ziet is de softstart. Weet niet of dit op de kds esc zit. Anders zul je zelf langzaam moeten optoeren in normal mode.

Vliegtijd steeds opschroeven tot je 80% van je lipo capaciteit teruglaad. Dacht dat een minuut of 6a7 wel haalbaar is afhankelijk van je headspeed en vliegstijl.

Uuuhhh, geen idee.. het probleem is dus dat ik prima de control functies van de heli kan vinden maar al het andere wat met de zender kan, en dat is veel, is allemaal nog abacadabra voor mij... De handleiding is echt supertje slecht.. Alles word genoemd, maar wat het doet of inhoud word er niet bij verteld. Als ik hem nu start, en de throttle bedien dan gaat hij onmiddelijk naar een hoog toerental en dan kan ik dus met de pitch wat omhoog en naar beneden.. En naar beneden is dan ook meteen onwijs naar beneden....
 
Je kan ook, net als Psygho, voor een KDS les gaan. Super service, je hebt direct een pak meer kennis!
 
Haal de bladen er eens af... (ook van je staart)
Uiterst links onder, das op de rand / midden van de zender zit een schakelaar.
Das de idl/up schakelaar, deze zal ws bij jouw op idl up zitten.

Zonder idle up zou hij gewoon langzaam op toeren moeten komen, en tegelijk langzaam de swash omhoog moeten duwen.

Pas op de flybar draait wel, dus PAS OP!!!!!

Hoe staan de waardes van je th curve en pitch curve, in normal mode ?

Maar wart Aaalie al zegt,beter ga je evne langs iemand welke verstand heeft het is geen speelgoed!
 
Wij vliegen met KDS 450 SV, die zin uitgerust met een Align RCE 35 BLx regelaar. Die gebruiken we in governor mode, met een vlakke gascurve op 50~55% en een pitchcurve van -2 tot +10.

Dan zijn mits mechanisch perfect afgesteld, en mits je normaal vliegt, hoovertijden van 10 minuten haalbaar met een 2200 mAh accu. Zit je wel tegen de uiterste grens aan hoor, maar met een beetje beleid en rustig aan van 7 naar 8 naar 9 minuten, zie je vanzelf wat er haalbaar is.
Heli's zijn wel voorzien van KDS Carbon bladen.

Maar dan heb je wél:
-bij inschakelen van je idle up een heel mooi rustige aanloop
-De gehele vlucht een constant toerental
-je heli word niet bij de geringste beweging van de pitchstick "tegen de grond gekwakt"....

Groet, Bert
 
Ik ga vanavond alles even checken. Ik hou jullie op de hoogte! Een les is mij iets te ver rijden en dan daarbij is het een leuke uitdaging om het zelf allemaal te ontdekken / leren... wellicht met crashen en opstaan ;)
 
De zender stond inderdaad in idle mode. De spin up gaat nu veel beter en gedoseerder. Wat mij ook opviel is dat er een trilling in de heli zit. Dit heb ik gisteren helemaal niet waargenomen... De tandwielen staan en draaien keurig maar de hoofdrotor lijkt wat te trillen. Je ziet het uiteindelijk het meest in zijn staart.

Dan de lipos. Toen ik deze gister oplaadde, knipperde er een groen lampje. Nu, nu ze nog niet helemaal leeg zijn, brand het groene lampje continu. Is hier een code voor en wanneer gaat het rode lampje branden? Toch stom dat dit niet eens beschreven staat in de bijgaande papieren terwijl er zo gewaarschuwd word om het laden altijd precies te doen...

Ik heb dus twee lipos, kostte elk rond de 28 euro. Is dit een goede prijs of.... En zo nee, wat zou een goed alternatief zijn?

Morgen weer verder met trainingskruis!
 
Blinkend groen led , is dat ie aan het opladen is.. continu betekent dat ie vol zou moeten zijn...

en groen en rood is FAIL accu , als ik het me goed herinner ?!
maar om wat voor een lader gaat het ?
want de standaard Esky laders hebben dit ook dat ze failen , omdat ze te zwak zijn.....
 
Ahhh ik kijk met mijn oren zie ik. Het is de standaard KDS lader die bij de heli kwam. Maar onderop de lader staat het netjes.. De verwarring kwam echter doordat als ik een lip uitlees met een tester deze aangeeft dat jij tussen de 40 en 70% zit. Stop ik hem aan de lader dan knippert deze niet maar brand groen continu. Hij laad dus niet bij. Of is dit normaal en word de lipo pas opgeladen als hij voldoende leeg is...

Een handig iets lijkt me een autolader... meestal ga ik met de auto weg als we vliegen en het zou mooi zijn als je tussendoor via de autoaccu of de 12v aansluiting zou kunnen laden.....
 
De zender stond inderdaad in idle mode. De spin up gaat nu veel beter en gedoseerder. Wat mij ook opviel is dat er een trilling in de heli zit. Dit heb ik gisteren helemaal niet waargenomen... De tandwielen staan en draaien keurig maar de hoofdrotor lijkt wat te trillen. Je ziet het uiteindelijk het meest in zijn staart.

Dan de lipos. Toen ik deze gister oplaadde, knipperde er een groen lampje. Nu, nu ze nog niet helemaal leeg zijn, brand het groene lampje continu. Is hier een code voor en wanneer gaat het rode lampje branden? Toch stom dat dit niet eens beschreven staat in de bijgaande papieren terwijl er zo gewaarschuwd word om het laden altijd precies te doen...

Ik heb dus twee lipos, kostte elk rond de 28 euro. Is dit een goede prijs of.... En zo nee, wat zou een goed alternatief zijn?

Morgen weer verder met trainingskruis!

hier een nederlandse handleiding van je zender.

KDS450_zender


het meeste zul je gaan spelen met je
gas curve CN1 op zender = voor toerental
pitch curve PN1 op je zender = voor bladhoek
gain G1 op zender = gevoelig heid gyro

ik gebruik als gas curve 0-75-85-85-85
pitch curve 23-60-80-90-100

toerental zo constant mogelijk heeft de gyro de minste problemen;)

de gain is verschilend hier moet je na de staart kijken slaat hij snel na links en rechts een paar % gain omlaag steeds 3-5% verstellen
grote uitslag staart gain omlaag
rond de 65-70% is een start waarde

je komt in de menu's door de UP en DN tegelijk in te duwen
aanpasingen met de INC en de DEC knoppen

let wel op dat je in het begin de gascurve en pitch curve hetzelfde heb in norm mode als in de idle up mode
om verrassingen te voorkomen;)

later kun je hiermee gaan spelen
heb zelf ook 2 KDS450c zijn fijne heli's:mrgreen:

m.v.g Nick
 
Blinkend groen led , is dat ie aan het opladen is.. continu betekent dat ie vol zou moeten zijn...

en groen en rood is FAIL accu , als ik het me goed herinner ?!
maar om wat voor een lader gaat het ?
want de standaard Esky laders hebben dit ook dat ze failen , omdat ze te zwak zijn.....


right;)
 
De zender stond inderdaad in idle mode. De spin up gaat nu veel beter en gedoseerder. Wat mij ook opviel is dat er een trilling in de heli zit. Dit heb ik gisteren helemaal niet waargenomen... De tandwielen staan en draaien keurig maar de hoofdrotor lijkt wat te trillen. Je ziet het uiteindelijk het meest in zijn staart.

Dan de lipos. Toen ik deze gister oplaadde, knipperde er een groen lampje. Nu, nu ze nog niet helemaal leeg zijn, brand het groene lampje continu. Is hier een code voor en wanneer gaat het rode lampje branden? Toch stom dat dit niet eens beschreven staat in de bijgaande papieren terwijl er zo gewaarschuwd word om het laden altijd precies te doen...

Ik heb dus twee lipos, kostte elk rond de 28 euro. Is dit een goede prijs of.... En zo nee, wat zou een goed alternatief zijn?

Morgen weer verder met trainingskruis!

de zender zou ook AAN moeten geven bij het aanzetten van de zender dat deze in IDLE UP staat hier altijd op letten zorg ook ALTIJD dat bij het aansluiten van de heli dat je zender AAN staat en deze OP TROTHLE HOLD staat deze heli's kunnen veel schade aan richten dus ALTIJD dubbel check voor je stroom op de heli zet;)
 
Vandaag weer een hoop gelezen maar eerlijk gebied te zeggen, hoe meer ik over de zender lees, hoe onduidelijker het geheel word.. Ik begrijp dat de ene heli de andere niet is maar is voor de 450c niet een 'aan te raden' lijst setting van waaruit ik kan gaan experimenteren? Zo niet dan zit er niets anders op dan het hele verhaal uit te werken ;-).
 
Vandaag weer een hoop gelezen maar eerlijk gebied te zeggen, hoe meer ik over de zender lees, hoe onduidelijker het geheel word.. Ik begrijp dat de ene heli de andere niet is maar is voor de 450c niet een 'aan te raden' lijst setting van waaruit ik kan gaan experimenteren? Zo niet dan zit er niets anders op dan het hele verhaal uit te werken ;-).

zoals de KDS geleverd word staat alles op een goede instelling voor te leren.
ik zou ook niet gelijk met alles gaan spelen maar eerst gewoon eens de heli onder controle te krijgen,de standaard servo's zijn niet van de perfecte kwaliteit deze zou ik als eerste vervangen maar eerst maar eens ervaring op doen de rest komt vanzelf;)
een beginners setting staat beschreven in de link die ik je gegeven heb, deze is voor een KDS 450s maar dat is nagenoeg hetzelfde.

1 tip schrijf alles op hoe je settings nu staan , dan kan je wat proberen dan weet je wat het met je heli doet bevalt het je niet kun je het altijd weer terug zetten
let echter wel goed op wat je gaat verstellen

al lijkt het nu allemaal abracadabara je komt er dadelijk echt wel uit.:p
 
Laatst bewerkt:
Na heeeeeeeeeeeel veel instelmogelijkheden te hebben doorgenomen heb ik de zender volgens een beginner set-up geprogrammeerd. Voor de zekerheid de idle mode aangepast zodat ook hier geen gekke dingen kunnen gebeuren. Nou ik ben benieuwd, dit weekend de lucht eens in ;-).
 
Straks eindelijk de lucht in!! Maar ik heb nu al het gevoel dat ik met twee lipo's snel ben uitgevlogen. Ik wil dus een paar lipo's extra gaan bestellen maar wat is er een keuze.

Ik zit te denken aan kwaliteit en de prijs natuurlijk, het liefst bestel ik er een stuk of vijf maar de originele zijn 30 euro p.s. dus dat moet anders kunnen denk ik. Wie heeft er goede ervaringen met andere lipo's in deze heli?
 
Back
Top