KDS450C, there we go!

Vanmiddag gevlogen, tenminste, een poging gedaan hahaha. Ik heb wel het e.e.a. advies weer nodig denk ik.

Als eerste liep ik tegen het probleem aan dat kennelijk na het bijregelen van de zender deze opnieuw gebind moest worden. Dit is prima gelukt maar ik keek toch even raar op. Wellicht hoort dit zo.

Hierna alles gecontroleerd, trainingskruis gemonteerd en voorzichtig wat spin-ups gedaan. Dit ging prima totdat...

Op het moment dat de heli wil stijgen wil deze ook meteen flink naar voren. Dit resulteert onmiddelijk naar een vooroverwaardse beweging. Ben ik even blij dat het trainingskruis eronder zat. Ik heb er een video van gemaakt en deze op youtube gezet. Ik dacht dit eerst te kunnen trimmen maar dat leek weinig tot geen effect te hebben. Dit alles als resultaat met uitsluitend de linker stick bediening tot iets over de midden-positie.

Hierna heb ik geprobeerd om de heli net niet te laten stijgen en daarna met rechts de pitch te beinvloeden. Dit had echter amper uitslag / resultaat. Zijwaards links en rechts heeft wel goed uitslag.

Hier is een flimpje te vinden van de vlucht. Na dit resultaat, hoe graag ik ook wat meer wilde proberen, ben ik toch maar gestop. Wie kan mij vertellen wat dit veroorzaakt?

Tevens viel het mij op dat als ik de rechter stick naar voren duwde, de heli achteruit wilde en vice versa. Lijkt mij ook niet helemaal goed. Ik ben wel bekend met mode 1 en 2 maar ik dacht dat dat enkel de linker en rechter stick omdraaide. Niet de richtingen....

VtB973nMJqA[/media] flight KDS 450C‬‏ - YouTube

Ben benieuwd....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zwaartepunt wel goed?, de originele accu is dik 40 tot 45 gram te licht voor een goed zwaartepunt. Hoewel dat prima weg te trimmen in...

Lijkt erop dat de swash niet helemaal recht staat bij midstick.

Servo revers aanzetten, maar pas op, alles moet dan weer uitgelijnd worden, qua servo's neutraal stand , etc etc.,

Maar wacht even op een expert, ik ben ook maar beginner....
 
Servo revers aanzetten, maar pas op, alles moet dan weer uitgelijnd worden, qua servo's neutraal stand , etc etc.,

NIET servo reverse gebruiken maar je moet in het swash menu de elevator van positief getal naar negatief zetten. Is bij de K6 zender het menu punt PE als ik me niet vergis.

Jimmy, als de swash al niet eens goed staat zou ik er iemand met ervaring naar laten kijken voordat je stukken hebt.
 
Ik wil er best naar laten kijken, is er iemand in de buurt van Amsterdam die dat zou willen?? Het gekke is alleen dat ik eigenlijk weinig heb gedaan. Hij stond in idle toen ik begin deze week wat ging proberen. Dat was veel te heftig maar hij ging prima op en neer...

Vervolgens heb ik mijn zender ingesteld volgens de volgende site;
KDS450_zender

Ik heb dus enkel wat mildere bediening ingesteld voor beginners. Maar dit is het resultaat. Opzich niets geks gedaan dus...

De zaak waar hij vandaan komt (uit Hoogeveen) zou hem hebben afgesteld, maar dit lijkt dus niet erg zo.... Ik krijg ook totaal geen reactie meer van ze op vragen (toen ik nog moest bestellen dagelijks wel ;-)) dus ik zit een klein beetje met een dubbel gevoel...
 
zoals hopelijk in dit topic al weleens aangegeven kun je instellingen absoluut niet zomaar overnemen van een ander.

Hoe dan ook, heb je dit stukje gemist op die website?
Een praktijk voorbeeld van een beginners settings voor de KDS450S en SV met de nickservo aan de linkerzijde tegen het frame gemonteerd.
Heb je een KDS450S of KDS450SV waarbij de nickservo aan de rechterzijde gemonteerd zit dan vervalt de "-" bij de PE waarde
Zit de nickservo bij deze aan de linkerzijde dan moet het -min teken wel aanwezig zijn anders werkt de nick aansturing verkeerd om
 
zoals hopelijk in dit topic al weleens aangegeven kun je instellingen absoluut niet zomaar overnemen van een ander.

Hoe dan ook, heb je dit stukje gemist op die website?

Holy moly!

Dat minnetje heb ik over het hoofd gezien... Meteen aangepast, besturing klopt nu. Ik heb ook nog even de swash gecontroleerd maar die staat recht. Zeg ik iets raars als ik nu zeg, hij zou met deze nieuwe instelling iets achterwaards komen maar door het gewicht van de accu nu in balans zijn?

Morgen ga ik weer proberen...

Wat betreft het overnemen van instellingen, ik heb enkel de instellingen overgenomen die de sterkte van de signalen wat afnemen, om hem iets minder aggresief te maken en wat rustiger om te starten. Dat zou opzich geen kwaad moeten kunnen toch...
 
Tipje: Hou de staart naar je toe als je nog oefent.. stuk makkelijker.

Over de richtingen van de swash. als je de elevatorstick trekt, moet de swash naar achteren kiepen, als je duwt, moet ie naar voor kiepen. duw je de aileronstick naar rechts, moet de swash ook naar rechts kiepen. stick naar links, swash naar links kiepen. Collective(de ratelstick) omhoog, en de swash moet ook omhoog gaan.
 
Laatst bewerkt:
Tipje: Hou de staart naar je toe als je nog oefent.. stuk makkelijker.

Over de richtingen van de swash. als je de elevatorstick trekt, moet de swash naar achteren kiepen, als je duwt, moet ie naar voor kiepen. duw je de aileronstick naar rechts, moet de swash ook naar rechts kiepen. stick naar links, swash naar links kiepen. Collective(de ratelstick) omhoog, en de swash moet ook omhoog gaan.

Dat gaat allemaal goed..... Wat betreft de staart naar binnen dat klopt maar ik heb al heel wat gevlogen met FP's dus de oriëntatie is er wel...
 
Vanmiddag gevlogen, wat een verschil! Het was dus de -- instelling... Ik merk alleen dat de linkerstick nog verkeerd om staat, links en rechts zijn gewisseld. Stickmode 1? Na twee goede sessies hoveren helaas een iets te harde (wel verticale) landing gemaakt en de twee tail rotorbladen afgebroken. De tailvin werkt dus niet erg... Ik ga gelijk nieuwe bestellen en wat extra lipo's. Heeft iemand ervaring met goede en goedkopere lipo's voor deze heli? Of is dat een onmogelijke combi ;-).

Mijn lipo's zijn nu leeg maar als ik ze aan de lader hang dan geeft deze een continu groen licht. Alsof ze vol zijn dus... Is het aan te raden ook een andere lader te nemen? Ik heb nu een standaar KDS ladertje wat niet erg solide overkomt.

Is het beter om andere tail rotorbladen te bestellen dan de standaard? Bijvoorbeeld ander materiaal oid?

Wel enorm kicken die twee keer 5 minuten haha! Op naar de volgende!!!
 
2200mah 25c turnigy's, niet de nanotech....
Ben ik zeer tevree over... Ook bijna 30 gram zwaarder, ideaal voor zwaartepunt.
 
Ik gebruik gewoon een simpele Imax B6 en die bevalt mij prima!

Uiteraard is dat heel persoonlijk, maar ik vind dat dingetje gewoon prima werken.

Groet, Bert
 
Ik merk alleen dat de linkerstick nog verkeerd om staat, links en rechts zijn gewisseld. Stickmode 1?
Zit bij jou rudder of aileron links? Ik neem aan rudder. In dat geval zou het moeten volstaan om je rudder kanaal te reversen. Controleer wel goed of hij dan op de grond al de goede kant op stuurt en of hij nog steeds de goede kant op corrigeert.
Als je aileron verkeerd om beweegt (denk dat je er dan niet mee had kunnen vliegen) dan moet je PA van teken laten wisselen, net als bij de elevator dus.
 
Zit bij jou rudder of aileron links? Ik neem aan rudder. In dat geval zou het moeten volstaan om je rudder kanaal te reversen. Controleer wel goed of hij dan op de grond al de goede kant op stuurt en of hij nog steeds de goede kant op corrigeert.
Als je aileron verkeerd om beweegt (denk dat je er dan niet mee had kunnen vliegen) dan moet je PA van teken laten wisselen, net als bij de elevator dus.

Ik heb rudder links... ik vlieg in stickmode 1. Geen idee waarom, maar met mijn FP vloog ik altijd in mode 2 volgens mij maar dat is natuurlijk helemaal anders. Ik zal het kanaal eens reversen. Ik lees steeds meer over lipo-laders maar ook daar geld dat er veeeeeeeeels te veel keuze is zie ik haha. Ik overweeg een imax B6 maar die schijnt iets te overladen...Is dit erg schadelijk?
 
Even een tip!!! voor de B6, kijk wel uit waar je hem koopt (erg veel immitatie op de markt) en of de power adaptor er bij zit.

gr,
Dave
 
Even een tip!!! voor de B6, kijk wel uit waar je hem koopt (erg veel immitatie op de markt) en of de power adaptor er bij zit.

gr,
Dave

Hmmm ik zie veel prijsverschil idd, en bij hobbyking alleen vanuit de VS leverbaar...

Is dit overigens een goede lipo?
Turnigy 2200mAh 3S 25C Lipo Pack
[MOD]Graag relevante informatie plaatsen en niet alleen link. post moet leesbaar en begrijpelijk zijn zonder op de link te klikken.
[/MOD]

Is echt een kwart van wat ik voor een originele KDS lipo betaal...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb rudder links... ik vlieg in stickmode 1. Geen idee waarom, maar met mijn FP vloog ik altijd in mode 2 volgens mij maar dat is natuurlijk helemaal anders. Ik zal het kanaal eens reversen. Ik lees steeds meer over lipo-laders maar ook daar geld dat er veeeeeeeeels te veel keuze is zie ik haha. Ik overweeg een imax B6 maar die schijnt iets te overladen...Is dit erg schadelijk?


als je je rudder en trothle links heb vlieg je in mode 2 anders zou dit rechts zitten;)
 
als je je rudder en trothle links heb vlieg je in mode 2 anders zou dit rechts zitten;)

Hoe sluit jij deze lipos aan? Ik heb er vier besteld maar zie nu dat er een andere aansluiting op zit :rolleyes:

Ik begin te verwarren over de verschillende zender modus...

Met links bedien ik rudder (verkeerd om) en regel ik het aantal toeren.
Met rechts dus zijwaards en voor en achter.

De verwarring zit hem in het feit ik juist overal lees dat je toeren vast maakt en de op en neer beweging met de collective pitch doet (rechts?). Maar dit klopt niet. Ik mis een kanaal...

ik heb dus links;

- toeren
- roer

en rechts;

- voorwaards en achterwaards
- zijwaards

zou er niet ook nog een pitch control moeten zijn dan... of is deze per definitie aan de toeren verbonden?

en... als 80% in mode 2 vliegt, hoe doe je dat dan met het feit dat de rechter stick altijd in het midden wil staan... dan kun je toch nooit netjes op nul staan....?
 
Back
Top