hobbyking t-50 vervanger gezocht

ik stel de maiden even uit tot morgen zodat ik even rustig het zwaartepunt goed kan krijgen.
moet wel lukken heb ik gezien, even het 1 en ander wegsnijden en de stuurservo op een andere plek en dan moet het goed komen.

komt volgens mij ook door de vrij zware motor die er in zit.
 
zo, het zwaartepunt ligt goed.
hij is klaar voor de maiden, ik zit even te kijken hoeveel uitslag ik moet instellen.
op internet kan ik er niets over vinden.

ik heb het 1 en ander aangepast en het richtingsroer vastgezet, (niet meer bruikbaar).
de draad was niet lang genoeg om de nieuwe servo plaats te rijken.
ik had zo niets om het in orde te maken maar volgens mij maakt het niet uit ik gebruik zelf het richting nauwelijks.

helaas steekt de servo wel buiten de romp maar ach het is maar een schuimpje he ;).


de aanpassingen

servo naar voren:

IMG_20110802_162254.jpg



nu met metaaldraad aansturing


IMG_20110802_162301.jpg



IMG_20110802_162248.jpg



hij heeft net de neiging om achterover te gaan zonder accu.

IMG_20110802_162211.jpg


IMG_20110802_162222.jpg
 
servo,s van het hoogteroer draaien verkeerde kant op.
zit een y kabel tussen, ik moet dus morgen eerst servo kabel verlengen dat hij goed draait.
het weer moet eerst beter worden voor de maiden die vanavond dus niet door kon gaan.
 
servo,s van het hoogteroer draaien verkeerde kant op.
zit een y kabel tussen, ik moet dus morgen eerst servo kabel verlengen dat hij goed draait.
het weer moet eerst beter worden voor de maiden die vanavond dus niet door kon gaan.

Kun je niet veel simpeler de polirisatie omdraaien in je zender?
 
met een y-kabel kan dat volgensmij tog niet?
ik had van 1 servo plus en min omgedraait maar dan kreeg je nogal rare effecten.

het makkelijkste lijkt me de kabels verlengen naar de ontvanger en dan inprogrameren.
 
Laatst bewerkt:
Je moet dan ook de draadjes van de potmeter in de servo omdraaien, dan werkt dat wel. Heb ik voor de flaps van mijn Funcub ook gedaan.

Als allebei je servo's verkeerd om draaien kun je het in je zender omdraaien. Waarschijnlijk heb je dan 1 van de servo's die de verkeerde kant op gaat? En nu wil je de y-kabel eruit halen en beide servo's op je ontvanger aansluiten?
 
Je moet dan ook

dus + en - potmeter en + en - voeding van de kabel.
heb ik gedaan en de servo is zojuist vertrokken richting de eeuwige jachtvelden :mad:.

was een nieuwe precies dezelfde omdat de oude waar ik alleen + en - van de kabel veranderd heb door gebrand was.
nu deze splinter nieuwe ook.
 
Je moet niet de + en - voeding naar het printje omdraaien, maar de + en - naar het motortje. Dan draait het motortje de andere kant op.
En dan dus ook de potmeter omdraaien, anders blijft het motortje doordraaien omdat de gewenste stand nooit wordt bereikt.
Servodraadjes verlengen was waarschijnlijk makkelijker geweest, alleen wel een extra kanaal nodig dan.
 
ok, + en - motortje en + en - potmeter.
ik zal aan het eind v/d middag eens een belletje naar jan doen.
die heeft nog wel wat servotjes liggen, 2 hxt 900,s ik heb namelijk er nu 2 nodig omdat ik niets aan de ander meer heb omdat deze een andere omslagtijd heeft.
zal bij 1 van deze servo,s even de aanpassing doen zoals je het zegt.
 
en het werkt eindelijk naar behoren.
maar nu gaat het weer regenen na 7 uur.....

is kijken of er morgen nog een tijd is dat de maiden kan gebeuren.
 
en hij vliegt GEWELDIG!!!!
3 en een halve minuut vliegtijd vind ik zelf wel netjes met deze accu,s.
mischien een 3000,s bestellen of nog meer.
zwaartepunt was perfect en mijn uitslagen die ik zelf maar zo op het oog had ingesteld ook.
een flink vermogen, eindeloos vertikaal en een rap tempo erin houden.
hij kan erg zach vliegen erg mooie low passes op lage snelheid gaat hij mooi achterover hangen.
na een gegeven moment zie je hem dan zo langzaam zakken en dan weer vol gas, prachtig.

het gear was niet zo super gelijmd, alle retracts zaten los, even wat epoxy en het is denk ik weer verholpen.
de 1e keer veraste hij me ontzettend met de accu duur dus ineens was het vermogen weg dus ben ik met half uitgeklapt landinggestel gaan landen.
gevolg 1 kleppje kapot en mischien zijn daarom de retracts ook los.
2e landing ging al iets beter alleen stuiterd hij 1x dat vind het gear mischien ook niet zo leuk, dus nog even flink oefenen om strakke landingen te maken.

kortom een super toestel!
 
Hey, ziet er mooi uit.

Dit is toch een F-16-model of zie ik het nou verkeerd? Alleen de canopy ziet er een beetje anders uit, meer zoals een versie die de Israeli's hebben toegepast op de F-16.
 
Laatst bewerkt:
heeft wat trekjes van de F-16 ,maar hij heeft andere intake aan de zijkant en mischien isie iets puntiger maar dat komt ook door de 2 zitters.

en nogmaals echt een superding mischien morgen tussen de buien door nog eens vliegen.
 
Leuk dat ie goed bevallen is...

Accu's: Hyperion toevallig?

Daarvan merk ik altijd dat de power direct wegvalt, als ze leeg raken.. Wel een teken dat je direct moet landen overigens ;)
 
Back
Top