ASH 26 van CNC-Motec

Dat lijken mij geen HQ-profielen.
Hier kun je alle HQ-profielen zien (en de eigenschappen lezen).

HQ-Oldie-profielen hebben een nagenoeg vlakke bovenste achterste helft.
HQ/W's zijn achteraan de onderkant min of meer hol.
HQ/Acro zijn te modern.

Dirk.

Dirk,

de vleugelkernen zijn HQ profielen, welk het profiel op de romp is zal ik eens aan de verkoper vragen...
 
De vleugelkoorde op de romp is 30 cm. en de profieldikte ( dikste ) = 4,5 cm.
Ga seffens eens een mail sturen naar de verkoper om meer te weten te komen over het profiel op de romp.
 
Hier kun je profielen herkennen.
Het is mij niet gelukt omdat de applet op mijn werk-PC geblokkeerd wordt, en mogelijk ook omdat de afbeelding te klein is.

Dirk.
 
Inmiddels is de mail verstuurd, ben eens nieuwsgierig welk het profiel op de romp is ?
Hij moest mij ook de tekening nog doorsturen....
Hopelijk laat hij vandaag nog iets weten, zodat we eruit zijn :smile:
 
Ben het helemaal met Dirk Schipper eens, een HQ is het zeker niet, ik hou het op een SD6060 maar dit lijkt dan ook weer erg op 'Johannes' zijn E374.:p

Aan de andere kant kan ik mij niet voorstellen wat een SD6060 op zo'n toestel te zoeken heeft.

Harry
 
De vleugelkoorde op de romp is 30 cm. en de profieldikte ( dikste ) = 4,5 cm.
Ga seffens eens een mail sturen naar de verkoper om meer te weten te komen over het profiel op de romp.

HQ2.5/14 zou dus een max dikte van 42 mm betekenen .

Van duitse collega's heb ik gehoord dat er een fors aantal mallen in omloop is van deze 26 - achtige; veel rompmallen met heel veel verschillende aanvormingen .......... Uiteindelijk valt het aanvormen van de vleugels nog wel mee moet ik zeggen; met een bietje foetelen kom je een heel end;)
 
Laatst bewerkt:
Het profiel van de kern eens overgenomen op een A4-tje

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wedden voor een kratje Palm (mag ook Hoegaarden zijn) dat op de romp het NCEP aangevormd is :):)

Maakt in feite niets uit ...( kan aangepast worden )
De aanvorming van het Foka4 profiel is op de romp ook anders dan ons vleugelprofiel :yes:
Rosenthal gebruikte het Naca profiel en wij HQ-w profiel
 
Maakt in feite niets uit ...( kan aangepast worden )
De aanvorming van het Foka4 profiel is op de romp ook anders dan ons vleugelprofiel :yes:
Rosenthal gebruikte het Naca profiel en wij HQ-w profiel

Maakt zeker niets uit! maar hoe zit het met de aangeboden weddenschap :rolleyes:
 
@ Arno,

als ik zo de foto's van uw romp en de mijne bekijk, begin ik ervan overtuigd te geraken dat het om dezelfde romp gaat....
Bij de uwe zowel als bij mijn romp was er ook géén cockpitraam bij .
Moet ik ook zelf maken...
 
hoe zit het nou met die aangeboden weddenschap ?? :):) ik verhoog naar 2 kratjes ;) :)

En zoals ik al zei; de lengte gemeten over de langsas van de romp; dus van de aanvorming waar de stuurlijn van het kielvlak uitkomt tot het puntje van de neus is 2275 mm ........

maar ik weet (weer lekker eigenwijs) dat het dezelfde romp is als de mijne met een NECP aangevormd profiel :rolleyes::rolleyes:
 
hoe zit het nou met die aangeboden weddenschap ?? :):) ik verhoog naar 2 kratjes ;) :)

En zoals ik al zei; de lengte gemeten over de langsas van de romp; dus van de aanvorming waar de stuurlijn van het kielvlak uitkomt tot het puntje van de neus is 2275 mm ........

maar ik weet (weer lekker eigenwijs) dat het dezelfde romp is als de mijne met een NECP aangevormd profiel :rolleyes::rolleyes:

Weddenschappen zijn niets voor mij, maar als we elkaar nog eens treffen drinken we er wel een biertje ( Palm, Hoegaarden of wat dan ook ) op
Ben eigenlijk ook eens benieuwd om wel aangevormd profiel het gaat ( had ik gisteren nog niet bekeken omdat hij zowiezo nog niet direct gemaakt word )
Eerst eens bestuderen met de kameraadjes ;) wat we ermee gaan doen...
 
Dat verhaal in het begin van het ASH 31 draadje over Richard Georg zou ook eens kunnen kloppen.
Jij zei dat hij een CNC snijtafel had ? Welnu de persoon waar ik de romp gekocht heb had vroeger ook een snijtafel ( is normaal gezien machinebouwer van beroep ) en heeft die daarna verkocht. Hij laat zijn kernen ook nog bij deze persoon snijden bij gebrek aan een nieuwe snijtafel. Hij heeft ook een paar jaar pauze gehad op modelbouwgebied...
Zal het hem eens vragen.
 
Dat verhaal in het begin van het ASH 31 draadje over Richard Georg zou ook eens kunnen kloppen.
Jij zei dat hij een CNC snijtafel had ? Welnu de persoon waar ik de romp gekocht heb had vroeger ook een snijtafel ( is normaal gezien machinebouwer van beroep ) en heeft die daarna verkocht. Hij laat zijn kernen ook nog bij deze persoon snijden bij gebrek aan een nieuwe snijtafel. Hij heeft ook een paar jaar pauze gehad op modelbouwgebied...
Zal het hem eens vragen.

Nou ben je ff het een ene ander door mekaar aan het halen. Richard Georg heeft hier niets mee te maken verder.
Die gast waar jij de spullen vandaan hebt snijdt zelf zijn kernen voor zover ik weet. Misschien dat hij soms wat uitbesteed bij ene Peter Freisinger maar dat weet ik niet zeker. Diezelfde gast heeft ook de originele rompmal overgenomen (waar zoveel clonen van in omloop zijn) Daarom weet ik dan ook behoorlijk zeker welke romp met welke profielaanvorming jij hebt. (NCEP)

Maar dat is verder helemaal niet belangrijk. De 26 gebouwd met de kernen die jij hebt levert een hele mooie kist op.
Houdt echter rekening met één ding! De gemiddelde duitser die deze kist bouwt zal het ding van een helling af gooien ..............
een beetje gewicht om dan wat extra "durchzug" te hebben is dan meer als welkom.
Jij zult het ding vermoedelijk veel vaker op het "vlakke land" vliegen. Bouw daarom zo licht mogelijk om optimaal te kunnen thermieken.
Mocht het een keer wat ruiger weer zijn kun je ballast toe voegen; dat doen de echte ook.
Zolang er niemand is die een slimme/effektieve manier om te "ontballasten" heeft ontdekt is lichtbouwen de beste optie.......
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, de ASH26 heb ik speciaal gekocht om lekker te thermieken en om ook eens een grotere zwever te hebben.
Zijn kleinere broer ( 4,7 meter ) doet het prima....
De Foka4 ( 5 meter ) is meer een speeltje, om eens lekker figuren te vliegen zoals in onderstaand filmpje:yes:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
DE OPLOSSING VAN HET RAADSEL ....


Hallo, Dirk!

Ja, das Profil am Rumpf ist ein NECP und muss angepasst werden. Ist aber nicht viel Arbeit. Die Zeichnung von der ASH muss ich mal einscannen und dann schicke ich sie dir.

Gruß
Frank


Arno, we drinken er een biertje op als we elkaar treffen...
 
DE OPLOSSING VAN HET RAADSEL ....


Hallo, Dirk!

Ja, das Profil am Rumpf ist ein NECP und muss angepasst werden. Ist aber nicht viel Arbeit. Die Zeichnung von der ASH muss ich mal einscannen und dann schicke ich sie dir.

Gruß
Frank


Arno, we drinken er een biertje op als we elkaar treffen...

LOL
 
:proost: ;)

Wat Richard Georg betreft ....

Hallo,
ja, ich kenne den Richard, hat eine Schneidemaschine, kann damit aber nicht umgehen. Seine kerne passen nicht zusammen, er hat mir mal 6 Kerne falsch geschnitten :-(

Gruß
Frank


>>> dus ze kennen elkaar , dan zal de romp ook wel dezelfde zijn :yes:
 
Laatst bewerkt:
Back
Top