Vintage Glider Treffen Enkhuizen wordt Zondag 25 september

Misschien dat Nico zijn Yakovlev 12-A deze klus kan klaren.
Het is wel een vintage sleepkist. :D

img1258qk.jpg




img1257m.jpg



Johannes

Wat een schitterende kist!! Lijkt me geen straf om daar achter te hangen.
Max
 
Iets voor je Reiher Max....en mijn Minimoa :-)

Ik hoor geen bezwaren tegen het voorstel dus ik denk dat ik dat bij deze maar democratisch in mijn eentje doorvoer hehe.
Jacob, mij leek het nou juist wel fijn om het jaartal 1970 voor langere tijd te laten staan. Rond die tijd ligt voor mijn gevoel de omslag van hout naar plastic "grotemensenzwevers".
Beginpost aangepast :-)

Vergeten jullie niet om je op het lijstje te zetten trouwens?

1. Arjan (PH_AJH) Ka-8b, SG38, Cirrus, Minimoa 2,4GHz, 3 verschillende elastieken
2. Jacob Bos (jacobbos), ASW 15, Graupner Mosquito, Multiplex Scirocco, 2,4 GHz, hoogstartlijn
3. DirkSchipper, Möwe, Falke (4m Horten), en Spirit. 2,4 GHz behalve de Spirit op 35 MHz.
4. Rick (Rick R) Riser, Wite, Mosquito, Cirrus75, Grp Cirrus. (kan. 77,66) Hoogstartlijn
5. Johannes (Ariel), DG-100, 35MHz, kanaal 65.
6. Louis (loeki) robbe varta fly, dalmation lady, 2,4 Ghz
 
Laatst bewerkt:
Als jullie daar FullHD air-to-air beelden van willen hebben dan hou ik mij aanbevolen, Enkhuizen is niet zo ver weg voor mij en het lijkt me leuk om die kisten eens op die manier vast te leggen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality
 
Jacob, mij leek het nou juist wel fijn om het jaartal 1970 voor langere tijd te laten staan. Rond die tijd ligt voor mijn gevoel de omslag van hout naar plastic "grotemensenzwevers".

Helemaal prima hoor! Is het weer duidelijk, een beetje 1-zijdige democratie zonder allerlei commissies heb ik geen enkel bezwaar tegen!

Als jullie daar FullHD air-to-air beelden van willen hebben dan hou ik mij aanbevolen, Enkhuizen is niet zo ver weg voor mij en het lijkt me leuk om die kisten eens op die manier vast te leggen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Lijkt me gaaf! Air-to-air is weer een nieuwe dimensie! En persoonlijk komt bij mij FPV steeds hoger op het verlanglijstje te staan. Definitieve besluit laat ik graag aan de organisatoren over.


Groet,

Jacob Bos
 
Nieuwe regel: prima! Ook 'nieuwe' modellen van oldtimers hebben wat mij betreft het juiste 'oude' gevoel. Kan ik mijn komende winter te bouwen Ka-7 volgend jaar ook meenemen :p.

Sander, ik denk dat veel mensen het gaaf vinden als je mooie beelden komt maken. Goede air-to-air beelden zijn meer dan welkom.

Ik kom, onder voorbehoud van vrij van de baas.

1. Arjan (PH_AJH) Ka-8b, SG38, Cirrus, Minimoa 2,4GHz, 3 verschillende elastieken
2. Jacob Bos (jacobbos), ASW 15, Graupner Mosquito, Multiplex Scirocco, 2,4 GHz, hoogstartlijn
3. DirkSchipper, Möwe, Falke (4m Horten), en Spirit. 2,4 GHz behalve de Spirit op 35 MHz.
4. Rick (Rick R) Riser, Wite, Mosquito, Cirrus75, Grp Cirrus. (kan. 77,66) Hoogstartlijn
5. Johannes (Ariel), DG-100, 35MHz, kanaal 65.
6. Louis (loeki) robbe varta fly, dalmation lady, 2,4 Ghz
7. Raymond (Fotor) Svensson Sunny, Austria Elefant, 2,4 GHz
 
Sander, ik denk dat veel mensen het gaaf vinden als je mooie beelden komt maken. Goede air-to-air beelden zijn meer dan welkom.

Dan kom ik graag langs, ik heb een zwak voor vintage kisten, vooral als ze op schaal zijn, alleen heb ik zelf geen tijd om zoiets te bouwen, maar kan het wel zeer waarderen. Ik heb al eerder een vintage model gefilmd, maar da's al weer even geleden. Die vloog helaas te langzaam, langzamer dan de stall speed van de FPV kist, om er echte goede beelden van te schieten


Even voor mijn perspectief, wat is ruwweg het snelheidsbereik van deze modellen?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Sander,
Ik zou graag even afwachten hoe de club waar we te gast zijn hier naar kijkt voordat we definitieve afspraken kunnen maken.

Ik moet er ook gelijk bij zeggen dat we in eerste instantie met zwevers, lieren en elastieken werken wat altijd een beetje listig is als er ook motorvliegtuigen zijn; wij kunnen zowel in de start als bij de landing veel moeilijker uitwijken dan motorvliegtuigen dus die moeten goed opletten. Ons uitgangspunt is steeds geweest (ook tav het slepen) dat het zweefbedrijf met lieren en elastieken de prioriteit heeft; de rest is mooi als het kan maar als het (veiligheids)problemen oplevert zal het moeten wijken.
Ik hoop dat je dat kunt invoelen :-)

Voor de snelheden; denk aan Easystar-achtige snelheidsbereiken.
 
Hoi Sander,
Ik zou graag even afwachten hoe de club waar we te gast zijn hier naar kijkt voordat we definitieve afspraken kunnen maken.

Ik moet er ook gelijk bij zeggen dat we in eerste instantie met zwevers, lieren en elastieken werken wat altijd een beetje listig is als er ook motorvliegtuigen zijn; wij kunnen zowel in de start als bij de landing veel moeilijker uitwijken dan motorvliegtuigen dus die moeten goed opletten. Ons uitgangspunt is steeds geweest (ook tav het slepen) dat het zweefbedrijf met lieren en elastieken de prioriteit heeft; de rest is mooi als het kan maar als het (veiligheids)problemen oplevert zal het moeten wijken.
Ik hoop dat je dat kunt invoelen :-)

Voor de snelheden; denk aan Easystar-achtige snelheidsbereiken.

Alle begrip voor, ik pas me geheel aan aan jullie wensen!

Ik kan natuurlijk heel snel hoogte winnen dus kan simpelweg na lancering via de lier/elastiek er vlot achteraan klimmen. Of gewoon vooraf al op hoogte gaan cirkelen en dan meteen op de staart van de zwever gaan zitten zodra deze los is van de lier/elastiek.

Maar nogmaals, ik pas me geheel aan aan jullie wensen, ik hoor 't wel, verwacht geen cowboy praktijken, ik kan heel voorbeeldig vliegen als ik wil, het laatste wat ik wil is zo'n vintage kist beschadigen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality
 
Na overleg achter de schermen hebben we besloten om niet op het aanbod van Sander in te gaan.
Het is natuurlijk prachtig maar gezien de drukte waar we mee te maken hebben willen we zo min mogelijk afleiding van waar het eigenlijk om gaat; zweven met oude zwevers.
Ik denk dat het maken van dit soort opnames in een rustigere omgeving voor iedereen veiliger en prettiger is.

(maar Sander, je hebt nog een paar weken om een leuke zwever in elkaar te zetten en lekker mee te komen doen - zie je de wereld ook eens in het echt in plaats van door een bril :p )
 
Ik doe mee!!


1. Arjan (PH_AJH) Ka-8b, SG38, Cirrus, Minimoa 2,4GHz, 3 verschillende elastieken
2. Jacob Bos (jacobbos), ASW 15, Graupner Mosquito, Multiplex Scirocco, 2,4 GHz, hoogstartlijn
3. DirkSchipper, Möwe, Falke (4m Horten), en Spirit. 2,4 GHz behalve de Spirit op 35 MHz.
4. Rick (Rick R) Riser, Wite, Mosquito, Cirrus75, Grp Cirrus. (kan. 77,66) Hoogstartlijn
5. Johannes (Ariel), DG-100, 35MHz, kanaal 65.
6. Louis (loeki) robbe varta fly, dalmation lady, 2,4 Ghz
7. Raymond (Fotor) Svensson Sunny, Austria Elefant, 2,4 GHz
8. Maarten (MaartenX) Grunau Baby, DFS Habicht, Salto, kanaal 62
 
erg leuk jongens ook ik ben er zeker weer bij samen met onze terence gezelig:yes:mijn ls 33 solo van simprop is krap 20 jaar:yes:er zijn 2 verzies van een met een landings wieltje (jongste verzie!!)ik heb de eerste verzie van begin de 90er jaren!! kan deze ook nog meedoen aan het vgt programa?? ben hem aan het opknappen ,t word weer n plaatje :grin:
 
Laatst bewerkt:
Geen probleem, alleen een zwever in elkaar knutselen voor die datum gaat mij helaas niet lukken. Veel plezier gewenst en ik zie de foto's wel verschijnen in dit topic.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality
 
Na overleg achter de schermen hebben we besloten om niet op het aanbod van Sander in te gaan.
Hmm, dat vind ik eigenlijk wel jammer. Zoiets moet je zeker niet elke keer doen, maar het lijkt mij juist wel gaaf om een keer echt supermooie beelden te hebben van een van onze meetings. Dan film ik wel vanaf de grond, troggel ik Sanders beelden af en maak ik een mooie Fotor Production ;).
 
Het lijkt mij ook gaaf maar het is naar ons idee lastig op een druk treffen. Zelf heb ik eens air-to-air beelden laten maken van mijn Ka-8b en die zijn echt heel fraai. Als er daarnaast echter nog 10 mensen rond hadden gevlogen was het erg moeilijk te realiseren geweest.
Wij kiezen er voor de veiligheid en het ongedwongen vliegplezier van velen voorrang te geven. Ik weet zeker dat als je Sander een keer uitnodigt op je eigen veld hij prachtige beelden kan en wil maken (zie zijn filmpjes op Vimeo!)

Wellicht kunnen we een keer met een kleiner clubje samen met Sander wat afspreken.....
 
[offtopic]

Ik ben ook zeer geinteresseerd om eens wat spullen van Sander te zien! Lijkt me echt kicken!

[ontopic]

Zodra ik weet of ik mijn dienst kwijt kan zet ik mezelf op de lijst :-D


----------------------
Sent from iPhone.
Een typevautju is daarom snel gemaakt. Bij voorbaat excuses daarvoor :-)
 
Is het geen idee om sander z'n equipment in één van de aanwezige zwevers te proppen?

Ik kan wel even een camera en videozender op een plankje balsa monteren, compleet met een kleine accu. Die kan dan gewoon op iedere kist mee naar boven? Je hebt wat extra luchtweerstand, maar dat mag de pret niet drukken. Met wat elastieken, of desnoods wat dubbelzijdige tape, maak je zoiets simpelweg vast aan iedere zwever. Da's dus zeker een optie.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality
 
Back
Top