Heren/dames,
Kort vraagje waar ik even snel geen antwoord op kan vinden: wanneer is een motorlager nu versleten, waar merk je dit aan?
Momenteel zoek ik me een ongeluk in mn 600
Hij start geweldig (1 tik en lopen), pluggen zijn prachtig glimmend als ze er uit komen en gaan een eeuwigheid mee
Optoeren gaat goed, vermogen is goed, hij geeft geen klap verkeerd
Geweldig zou je zeggen, alleen de laatste 2 vluchten doet hij raar
Eerste vlucht met problemen was tijdens een fast forward, en dan opeens achterover trekken, waardoor je met bijna vol negatief moet werken om 1 hoogte te houden
Er zat een rammel in, die alleen dan te horen is, en de motor stotterde
Voor de rest geen problemen, alles perfect
Ding uit elkaar gehaald, lager van de startpen zat bijna vast, dus dacht dat dat het was en spul vervangen
Vandaag weer opnieuw geprobeerd, maar nu gaat de motor nog eerder stotteren
Iedere keer als ik van flink hoog vol negatief naar beneden kom, geeft hij een geluid alsof hij lucht pakt..
Dus gestopt, net eens flink zitten blazen in de leiding, maar headertank en hoofdtank zijn gewoon dicht.
Dus geen luchtlekkage
Dus backplate eens van de motor gehaald, alles ziet er glimmend en mooi uit vanbinnen, behalve het lager (beetje bruine aanslag oid)
Kan mijn probleempje hier uit voortkomen?
Kan die aanslag op het lager zulke gedragingen geven?
En de hamvraag, hoe hou ik dit weg?
Ander type lagers of gewoon meer after run erin?
En hoe doen jullie de after run erin, momenteel laat ik hem drooglopen aan het eind van de vliegdag, en geef een spuit van die zooi in de brandstofslag
Kort vraagje waar ik even snel geen antwoord op kan vinden: wanneer is een motorlager nu versleten, waar merk je dit aan?
Momenteel zoek ik me een ongeluk in mn 600
Hij start geweldig (1 tik en lopen), pluggen zijn prachtig glimmend als ze er uit komen en gaan een eeuwigheid mee
Optoeren gaat goed, vermogen is goed, hij geeft geen klap verkeerd
Geweldig zou je zeggen, alleen de laatste 2 vluchten doet hij raar
Eerste vlucht met problemen was tijdens een fast forward, en dan opeens achterover trekken, waardoor je met bijna vol negatief moet werken om 1 hoogte te houden
Er zat een rammel in, die alleen dan te horen is, en de motor stotterde
Voor de rest geen problemen, alles perfect
Ding uit elkaar gehaald, lager van de startpen zat bijna vast, dus dacht dat dat het was en spul vervangen
Vandaag weer opnieuw geprobeerd, maar nu gaat de motor nog eerder stotteren
Iedere keer als ik van flink hoog vol negatief naar beneden kom, geeft hij een geluid alsof hij lucht pakt..
Dus gestopt, net eens flink zitten blazen in de leiding, maar headertank en hoofdtank zijn gewoon dicht.
Dus geen luchtlekkage
Dus backplate eens van de motor gehaald, alles ziet er glimmend en mooi uit vanbinnen, behalve het lager (beetje bruine aanslag oid)
Kan mijn probleempje hier uit voortkomen?
Kan die aanslag op het lager zulke gedragingen geven?
En de hamvraag, hoe hou ik dit weg?
Ander type lagers of gewoon meer after run erin?
En hoe doen jullie de after run erin, momenteel laat ik hem drooglopen aan het eind van de vliegdag, en geef een spuit van die zooi in de brandstofslag