Afbouw verslag Extra 230 (hype) 2.4m (22-07 maiden + filmpje)

Nu de motor goed loopt heb ik de sparing uit de cowl gehaald en gepast:

full


full


full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Extra

Wiert,

ik ben zeer benieuwd naar de vluchten hiermee.

Neem hem eens mee naar het veld?

Peter
 
Binnenkort Peter, de elektronica ff goed inbouwen dan gaat ie mee. Daar ga ik de komende dagen mee bezig als et zondag een beetje weer is invliegen.
 
schiet lekker op zo , ik wou dat mijn yak zo snel vorderde ;) .

gelukkig schietik ook al op , alleen omdat ik heel erg kritisch ben op mijn eigen werk duurt het allemaal wat langer .
ik bedoel `` er hoeft geen carbon folie op de delen waar de servo`s en powerbox komen `` maar ja het oog wil ook wat .
ik ben niet iemand die de rc erin `` donderd`` met het idee dat het morgen meteen moet vliegen .
hierdoor doe je vaak dingen verkeerd en dan ligt hij als je effe pech hebt bij de maiden al in puin .
tis ook een beetje te kostbaar om makkelijk over te denken , nietwaar ?

suc6 en ik hoor wel wanneer je de maiden hebt gedaan .

mvg eric
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag had ie kunnen vliegen als me accu niet stuk was. Gelukkig kwam ik er thuis al achter.. Nieuwe is besteld dus ff wachten nog.
 
Vanmiddag heeft ie gevlogen ging super goed geen probleem met wat dan ook zwaartepunt goed domping en sidethrust goed, filmpje volgt wat later moet ik eerst nog even aan elkaar plakken en uploaden.

Heb zelf niet ingevlogen en tijdens de maiden viel er wat af we dachten eerst aan een graspluk o.i.d. maar het bleek het eindbochtje te zijn van de uitlaat... nu zit er allemaal smeer in me kist!?! en kon ik helaas zelf even niet meer :(
 
Vandaag de Extra weer uitgelaten en dat ging met de nodige moeite en absoluut niet zoals ik had gehoopt ik had een aantal dingetjes verandert waardoor het CG wat verder naar achteren was komen te liggen. Ter plekke me gashevel aangepast want dat ging ook niet echt lekker.

Tijdens het vliegen 1 van de meest ervaren piloten van de club gevraagd me bij te staan en dat was maar goed ook, na het opstijgen was ik volledig de weg kwijt en nadat ik genoeg hoogte had snel de zender over gedragen aan mijn clubgenoot die 'm vervolgens veilig op de grond kon zetten. Ik kan maar 1 ding stellen, namelijk ik ben voor deze grote dus nog niet ervaren genoeg al zou ik dat wel willen en moet dan ook zeggen dat de Extra een tijdje de stalling ingaat, ik zou het zonde vinden dat ik 'm door onervarenheid de grond inboor.

Omdat ik dingen niet echt snel los kan laten nog wel het CG direct aangepast en dus ter plekke een verbetering aangebracht op mijn gashevel en daarna weer laten vliegen door de betreffende clubgenoot de Extra vliegt nu goed er zijn nog een aantal dingen die ik moet gaan aanpassen dat zal ik dan ook doen voordat ik 'm in de stalling zet. Er moeten meer luchtsleuven in de motorkap, romp en brandschot om de uitlaat te kunnen koelen in de romp het word niet heet maar we nemen het zekere voor het onzekere. Verder moet er een slangetje op de carb de romp in voor de referentiedruk.

Word vervolgd dus........
 
Lucky me

Nou het vervolg.... Wat een ontzettende mazzel had ik vandaag na de aanpassingen de Extra vandaag toch maar weer meegenomen na 10 min vliegen ging de motor uit vanaf dat moment ging het helemaal mis...

Ik had de zender snel overgedragen aan m'n instructeur die een duik probeerde te maken om 'm op et veld te krijgen ik had 'm gelukkig zelf al goed voor de wind gedraaid... ongeveer 10 meter boven de grond probeerde hij 'm wat af te vangen wat gigantisch mis ging.. wat was nou de mazzel dan??? hij snapte boven een maisveld wat +- 2.5m hoog was ondertussen, wat de klap dusdanig reduceerde dat er weinig tot geen schade was, alleen een deuk in de cowl die ik zo weer terug kon drukken de prop was zelfs nog heel, 5 meter verder en dan had ik een brok puin gehad.

En waarom ging de motor uit? De tank was leeg en dan ook helemaal leeg 0,5ltr in 9 min.. wel een beetje veel vind ikzelf.

Ik zal vanavond nog even een staatslot ophalen geluk duurt nooit lang natuurlijk
 
zo dan had je inderdaad mazzel meneertje :D

soms is het schrikken in deze hobby hoor !

toch fijn dat er in ieder geval een meer ervaren piloot bij je in de buurt stond !

als je er geen vertrouwen inn hebt kun je het betse nog even wat meer ervaring opdoen met andere meer vertrouwde kistjes.

ben in ieder geval blij voor je dat alles nog heel is gebleven .

mvg eric
 
Waarom vind je hem moeilijk vliegen dan? want in je onderschrift zie ik 2 meter futana etc.
Zijn het niet de zenuwen of meer expo nodig?
 
Idd zenuwen speelt een rol mee, et zal wel tussen me oren zitten... Wat ook meespeelt is te vroeg zo'n grote kist aangeschaft ik vlieg pas sinds maart. Met de funtana red ik mij overigens prima...
 
kerel, als het te vroeg is, zet hem dan op de zolder, als je hem weg doet heb je binnen een half jaar spijt.

later wil je wel een grote kist, en moet je weer duur betalen.. en eerlijk gezegd, zo'n ding vliegt als een watje...zorg dat je er vertrouwd mee raakt, en je krijgt echt geen spijt, formaat is minder belangrijk dan vlieg kwaliteit van een kist, een electro ding van een meter kan veel moeilijker vliegen dan een airobatic kist..van 2.5 mtr
 
idd razor ik sluit mij hier bij aan .

straks ben je wel zover en dan moet je weer alles opnieuw aanschaffen en inbouwen
beter zet je hem even in de ``hangar`` en vlieg je met je andere kisten lekker door om meer zelfvertrouwen te krijgen .
dan pak je hem volgend seizoen van zolder en kun je er lekker mee gaan vliegen .

bezind voor men begint !!! :teacher:
 
Alle moed vandaag bijeen en vliegen met de extra, eerste vlucht ging goed en idd ding vliegt als een eitje landen ging ook wel lekker wel een neusstand maar dat kwam omdat ik in wat hoger gras lande. 2e vlucht ging wat minder motor werd warm en begon beroerd te lopen, dus ik draai naar et veld en duik aan tijdens het afvangen 3 meter boven et veld tip stall en krak, motorschot kapot hier en daar een scheurtje en gas en choke servo stuk.. Schade valt gelukkig mee moet even met epoxy aan de slag. Wel balen en ook wel eigennaardig weer bij et afvangen.
 
je probeert hem waarschijnlijk te langzaam te landen, en dan krijg je inderdaad stall verschijnselen, probeer hem een met iets meer snelheid aan de grond te zetten...
 
Ik had de gang er nog behoorlijk inzitten maar op et moment dat ik up trok (25% uitslag) stallde ie direkt over de linker vleugel..
 
Back
Top