Afbouw verslag Extra 230 (hype) 2.4m (22-07 maiden + filmpje)

hier mijn tank constructie nog een proef later netter gemaakt maar op de zelfde manier
full



full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@jerkev,

is die kist zo van de fabriek gekomen?

of heeft hij ooit een fikse rep gehad?


ik doel niet op de inbouw, maar op het aanzicht van de romp..
 
@jerkev,

is die kist zo van de fabriek gekomen?

of heeft hij ooit een fikse rep gehad?


ik doel niet op de inbouw, maar op het aanzicht van de romp..

de romp is geheel nieuw gespoten.

de landings bevestiging plaaten waren een keer gerepareerd met epoxy maar alles is inmiddels vervangen door triplex met koolstof indekking.

heb ik geen foto's van.
 
Afgelopen dagen een paar dingen aan de Extra gedaan de servo's zijn binnen Dymond 9900 voor 1 op richting en 2 op hoogte, ailerons weet ik nog niet ga ik morgen op de club overleggen er zijn in elke vleugel 2 uitsparingen maar 1 moet ook wel voldoende zijn denk ik.

Brandstoftank plaats bepaald:
full


Resopijp vast gezet en geplaatst:
full


Servo Richting geplaatst:
full


Resobocht gepast:
full


Plaats onsteking hier komen ook nog de gas en de choke servo te zitten:
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hey wiert , hoveel inhoud heeft die tank ?

en op foto nummer 4 zie ik dat het stuk flexibel strak door het schot heen gaat , ik zou hier meer ruimte omheen maken zodat de uitlaat geen contact maakt met het hout .
de header wordt echt goed heet en je zal niet de eerste zijn waarvan een kist uitfikt omdat het hout te warm wordt .
en ik zou als ik jou was een plaatje aluminium maken wat de twee losse landingsgestel poten met elkaar verbind .
dit zorgt ervoor dat het geheel wat steviger wordt en minder snel zal uitbreken .
vooralsnog , dit zijn tips hoe ik het zou doen dus je bent niks verplicht .
dat van die uitlaat door het schot zou ik in ieder geval wel aannemen , als dit fout gaat dan wordt je er niet blij van en het is niet veel extra werk om dit even te doen .

mvg eric
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zal dat gat groter gaan maken heb geen zin in een fikkie...
De tank inhoud is 0,5l ik weet niet of dat groot genoeg is, ik heb anders nog 1 van een liter liggen maar ik wou et eerst hier mee proberen.

Over et landingsgestel, moeilijk.. ik probeer 'm zo licht mogelijk te houden dit is al behoorlijk stevig en volgens mij moet je een aardige duik maken wil je et er onderuit rammen, te stevig maken moet ook weer niet..
 
hoi , ik vlieg zelf met de 3w 75 en hier zit een liter tank in .
ik vlieg hier met 10 minuten vliegen ong 1 derde uit .
dus de 500 cc zal wel voldoende zijn dan , inderdaad gewoon effe proberen dan .

wat betreft het landings gestel , ik kan op de foto`s niet echt goed zien hoe het verder is ingebouwd , dit was echter een suggestei .
als je denkt en voelt dat het gestel stevig genoeg is en je hebt er vertrouwen in , dan gewoon zo laten uiteraard .

vandaag trouwens wezen vliegen , bij de 4è landing bleek dat ik een wiel verloren was in volle vlucht .
gelukkig mijn kist niet kapot .

mvg eric
 
Ik denk dat et wel stevig genoeg is. Mooi dat je geen schade had. Ik had ook zoiets met mijn funtana daar zat een wiel vast waardoor ie haaks linksaf ging bij de landing.
 
Zo net een uur aan de motor lopen slingeren.. Hij loopt 5sec en gaat dan weer uit krijg 'm dus niet echt lekker aan de gang.. Membramen zien er goed uit en zijn niet hard. Iemand die weet wat de naald instellingen zijn voor een 3w 60 heindel??

Moeten nog een paar dingen gebeuren voor we de maiden gaan doen.
Kabels vastzetten en een Powersafe inbouwen.
 
Weer met de motor bezig geweest net. Motor loopt maar niet echt lekker hij pikt niet echt goed op et lijkt erop dat de timing ook niet helemaal goed staat, hij knalt soms uit de uitlaat bij het aanslaan en bij vol gas loopt ie onregelmatig (pingelen) het verstellen van de naalden leverde in ieder geval niets op en nu ben ik weer terug waar ik gisteren gestopt ben.... Zal nog wel even duren voordat ik 'm lekker lopend heb.
 
Weer met de motor bezig geweest net. Motor loopt maar niet echt lekker hij pikt niet echt goed op et lijkt erop dat de timing ook niet helemaal goed staat, hij knalt soms uit de uitlaat bij het aanslaan en bij vol gas loopt ie onregelmatig (pingelen) het verstellen van de naalden leverde in ieder geval niets op en nu ben ik weer terug waar ik gisteren gestopt ben.... Zal nog wel even duren voordat ik 'm lekker lopend heb.

ELECTRO
De ideale oplossing,
nooit geklier met motor en is na verloop van tijd ook nog goedkoper:thumbsup:
ziet er mooi uit, ben benieuwd wanneer en hoe die vliegt:cool:
Groeten,
Niek
 
ELECTRO
De ideale oplossing,
nooit geklier met motor en is na verloop van tijd ook nog goedkoper:thumbsup:
ziet er mooi uit, ben benieuwd wanneer en hoe die vliegt:cool:
Groeten,
Niek

Electro is in mijn ogen beter dan brandstof, maar ga jij wiert zijn setup betalen ?
Op dit model hoort gewoon een mooi pruttelmotortje
Electro is bijna niet betaalbaar op deze grootte (voor mij allesinds niet ;) )
 
Laatst bewerkt:
als je je moter kunt afstellen zal je er veel meer mee kunnen vliegen dan elektro daar kun je 5 a7 min vliegen en met benzine kan langer vliegen ;)
 
als je je moter kunt afstellen zal je er veel meer mee kunnen vliegen dan elektro daar kun je 5 a7 min vliegen en met benzine kan langer vliegen ;)

:offtopic:idd, vlieg zelf ook brandstof, maar tegenwoordig heb je hele lichte en grote lipo's waarmee je ook heel lang kunt vliegen:teacher:.
mijn langste vlucht met brandstof calmato is ook 35 min:yes:.
Groeten, Niek

:ontopic:
 
Afgelopen weekend weer met de extra bezig het einde komt nu in zicht:

Cockpit sluitingen ingelijmd en cockpit kap gelijmd
full


full


Verstevigingen tbv cockpit bouten gelijmd

full


Hoogteroer bevestiging vast gezet en servo kabels gelegd:

full


Handig zo'n eiland in de keuken :) :
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gaat dit niet onzettend wringen:

full


Ik dacht dat de lengte van aangrijpingspunt naar het draaipunt gelijk moest zijn bij roerhoorn en onderdeel dat de draden aanstuurt. Of ben ik abuis?

Hugo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het loopt lekker soepel en voel geen weerstand op de servo van de stangen. ik zal d'r nog eens even naar kijken heb niet een langere roerbevestiging die zal ik dan inelkaar moeten knutselen maar dat lukt vast wel.
 
Back
Top