bouw brommerkar

regels staan iets verder op in het draadje over verlichting enz.
er zit overigens ook verlichting op de kar


weet ik.... wil gewoon even zeggen dat het een leuk initiatief is en dat je best zo goed mogelijk ingelicht aan zoiets begint.
neem bvb de wijze waarop je dat karretje gaat aankoppelen....niet aan je bagagerek mag ik hopen?
steunpunten dienen te vertrekken vanaf je vaste bromfietskader, ideaal zijn de bovenste ophangingspunten van je achtervering bvb.
van daar uit kan je een afneembare konstruktie in elkaar steken met een kleine trekhaak of iets dergelijks.
hou er ook rekening mee dat jij stuurt en niet die achteraan meelopende kar, ook al gedacht dat je schuin hangt in een bocht en die kar horizontaal blijft lopen?
zorg dus voor voldoende spelingsruimte op de trekbol of je steekt binnen de kortste keren het decor in zonder het te beseffen.
dus denk even goed na, en begin dan pas te bouwen- dan hou je daar iets geweldig aan over.
met ervaring wijs geworden wou ik jullie dit toch even meegeven.
succes!
 
idd, de koppeling slijp ik van mijn oude fietskar af.
dat is een zeer mooie met een bocht en dan zit er een strakke veer tussen.
kan dus alle kanten opbuigen.
zwaar is de kar niet.
je kunt hem in principe in je eentje op tillen alleen omdat hij zo groot is moet het met 2 man.
mischien dat er andere wielen in moeten, maar dit zijn bijna dezelfde als ik op mijn fietskar had en die kwamen goed door het zand van de hei naar het clubveld.
brommer gaat het wel trekken denk ik.
meestal schakelde hij zelf (heb een automaat) naar de 2 soms naar zijn 1 met zware stukken met de oude fietskar.
als hij de hele rid in zn 1 trekt dan moet het wel lukken denk ik.
anders een stukkje lopen dan maar he.
 
kar is dus wel van carbon.
op een onopvallende plek een beetje gekrapt met een mes en de draden werden zichtbaar.
is niet goedkoop volgens mij van die carbon platen?

kar heeft me haast niet gekost.
 
hij kan in gebruik worden genomen.
de platen zitten niet helemaal goed tegen het metaal, ik zit er aan te denken hoeklijnen in de hoeken te zetten en dan met bouten door de kar.
woensdag avond eens gaan testen naar de club.

de platen heb ik omgedraait, het carbon was van binnen nog wel redelijk te noemen.

IMG_20110822_142310.jpg


IMG_20110822_142321.jpg


IMG_20110822_142333.jpg


IMG_20110822_142345.jpg



volgend jaar zomer gaat hij opnieuw in de verf.
 
ziet er goed uit. nog een keer een likje verf? kun je gewoon met primer doen, denk ik. even licht opschuren en dan de primer eroverheen en dan een verflaag.

denk je niet dat je dissel (trekstang) te zwak is? ik ken ze van de gewone fietskarren en daar zullen ze goed genoeg voor zijn, maar met je brommer rijd je een stuk harder! én je kunt harder remmen dan een fiets (met gelijkblijvend aanhang-gewicht)
 
idd, ik ga nog even wat testrondes maken en kijken hoe het reageerd (verbuigingen etc.
op de foto ziet het er wat dun uit maar in het echt voelt het geheel stevig aan.
 
idd, ik ga nog even wat testrondes maken en kijken hoe het reageerd (verbuigingen etc.
op de foto ziet het er wat dun uit maar in het echt voelt het geheel stevig aan.

Ik wil voor mijn zoon ook een kar voor achter zijn brommer maken. Deze zal geschikt moeten zijn voor zowel zijn vliegtuigen als voor zijn surfplank. Daar zal ik heus wel uitkomen. Waar ik echter nog geen oplossing voor heb is het koppelen aan zijn brommer/scooter. Kun je a.j.b. een detail foto maken van jouw methode en deze hier plaatsen.
Alvast bedankt
 
dit is de onderkant:

rode rondjes zijn bouten.

full


de rest zie je al een beetje op foto 3.

Bedankt voor je snelle reactie. Het gaat me dus inderdaad om foto 3. Ik kan de foto namelijk niet vergroten om de constructie/montage van de koppeling goed te kunnen bekijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top