hoe lang doortrainen met trainingsgestel

Ik ben nu zover dat ik op kan stijgen, landen en een beetje vooruit, links en rechts hoveren, en heb inmiddels een lipo of 20 leeggevlogen.
Maar hoe lang moet ik met het trainingsgestel doorvliegen voor ik deze er af kan (moet)halen. en wordt het dan beter om te oefenen of maakt dat niets uit.
 
Zodra je zonder schuiven (zijdelings) kunt stijgen en landen is het mogelijk je trainingskruis weg te doen. Want dat is het deel van je vlucht dat je met een trainingskruis beschermt. Als je een hele lipo boven de 50 cm vliegt helpt het niet meer.
Let wel op dat je heli wiebeliger is zonder triningskruis omdat het zwaartepunt iets omhoog gaat. Ik adviseer altijd je expo iets omlaag de doen bij je eerste vluchten zonder trainingskruis.
 
Hoi,

Het is net als fietsen met zijwieltjes. Op een gegeven moment moet je over die drempel stappen om ze er af te halen. Zo te lezen heb je de heli wel in de macht dus ik zou zeggen, er af dat kruis en probeer het. Oh ja, het is uiteraard wel voor eigen risico.
 
bedankt voor jullie reacties, maar merk nog wel dat de 450 nijging heeft om soms bij het gas geven naar links te draaien of naar recht, moet dan eerst de tail tegensturen om hem stil te hebben, weet niet of dit normaal is.
moet wel zeggen dat ik eerst het gas langzaam opbouw tot hij uit het kruis omhoog komt en hem dan pas lostrek.
 
Dit ligt waarschijnlijk aan je gyro gain.
Deze staat te hoog ingesteld op je zender.

Ik weet niet wat voor een heli of zender je hebt maar waarschijnlijk kun je op je zender wel de gyro gain instellen. Deze moet je dan wat lager zetten.
Je komt er vanzelf wel achter hoe laag die moet.

Over het trainingskruis, toen ik begon had ik ook ongeveer 20 vluchten gemaakt voordat ik hem er pas afhaalden.
Toen die er eenmaal af was, dacht ik bij mezelf dat ik dit al veel eerder had moeten doen.
Gewoon er af halen en dan merk je wel dat het allemaal een stuk makkelijker zal gaan.

Succes!
 
als je je lipo's leeg kan vliegen op ooghoogte en zonder problemen rustig je heli neer kan zetten word het tijd dat je ze er af haald.

wat het wegtrekken van je staart betreft is dat toch iets wat je moet ondervinden ik zou zeggen dat je je gain iets op moet schroeven maar gewoon telkens iets omhoog en weer proberen

suc6
john
 
Je gaat merken dat zonder trainingskruis de heli veel stabieler is ;) :2gunfire:
Dat zou in princiepe niet uit moeten maken of er nu een op ziet of niet ,
mits je het training kruis compleet verkeerd gemonteerd heb....
 
Een trainingskruis heeft veel invloed op het vlieggedrag.
En kan ook invloed hebben op afstelling, pitchbereiken, gyro etc.
Kan dus best mogelijk zijn dat hij stabieler aanvoelt als je hem eronder uit haalt.
Zodra je zonder kan moet je dat gewoon doen.
 
Ik vind "veel" veel :p te overdreven, nee serieus ik merk echt geen mega verschil :confused:
 
Niet geheel waar, een trainingskruis kan heel wat gekke dingen veroorzaken...

Bij ons op de club hebben we een grasveld. De eerste persoon met een trainingskruis had meteen een leuk probleem. Bleek: De gyro heeft op de grond nog niet echt een referentie, wil wel eens een tikkie wegdraaien. dat gebeurde dus, maar de balletjes van het kruis hingen vast achter de graspollen, waardoor het kruis als een veer doorboog. Bij loskomen schoten ze los, waardoor de heli meteen een stevige zwiep kreeg..

Ook al iemand gehad met veel problemen op de staart, was niet netjes strak te krijgen. Kruis er van af, en alles was opeens goed. De trillingen die zo'n kruis genereert vind de gyro niet altijd fijn blijkbaar

Kortom: als je kunt landen en vliegen zonder dat je bijna op zijn kant land, kan dat ding eraf.
 
Ik vind "veel" veel :p te overdreven, nee serieus ik merk echt geen mega verschil :confused:

Iedere, echt iedere heli is anders, dus reageert ook anders.

JIJ hebt er niet zo'n problemen mee, maar er zijn vele gevallen bekend waar het wel veel verschil maakt
 
Iedere, echt iedere heli is anders, dus reageert ook anders.

JIJ hebt er niet zo'n problemen mee, maar er zijn vele gevallen bekend waar het wel veel verschil maakt
Oki doki , i will take the point !
had ook moeten zeggen (typen) in mijn geval ;)
 
bedankt voor jullie reacties, maar merk nog wel dat de 450 nijging heeft om soms bij het gas geven naar links te draaien of naar recht, moet dan eerst de tail tegensturen om hem stil te hebben, weet niet of dit normaal is.
moet wel zeggen dat ik eerst het gas langzaam opbouw tot hij uit het kruis omhoog komt en hem dan pas lostrek.

dit is normaal als de heli nog op de grond staat .
staart mag niet weg draaien als de heli van de grond af is(dus in lucht);)
 
in de lucht doet hij dit ook niet meer.
zal op een rustige avond eens een poging wagen zonder zijwieltjes.
bedankt voor de reacties, zal mijn bevindingen posten.
 
Oki doki , i will take the point !
had ook moeten zeggen (typen) in mijn geval ;)

Okidoki :mrgreen:
Als je dat er niet achter zet willen mensen het wel eens verwisselen voor "het is altijd zo" en dan beginnen de zoekpartijen en problemen

vandaar mn reactie :D
 
heb vanavond mijn eerste vliegpogingen zonder zijwieltjes gedaan en kan zeggen dat er en heel ander vlieggedrag is dan met.
Tijdens het hoveren is hij veel rustiger en hij reageert veel directer, alleen bij het opstijgen moet ik even aanvoelen wat de reacties zijn van de staart, vooral die moet ik eerst stabiliseren met de stick, (was met wieltjes hetzelfde) eenmaal los hangt hij rustig, misschien kan ik de gevoeligheid nog wat verhogen nu de wieltjes weg zijn.
 
Heb vandaag een aantal lipo's leeggevlogen en gemerkt dat de giro beter afgesteld kon worden, het enige dat me opvalt is dat wanneer ik de heli stilhang hij heel langzaam met de staart naar rechts wegdraait, is dit normaal? kan de trim wel verder zetten maar het resultaat blijft hetzelfde.
 
Back
Top