Lifeliner 3 PH-ELP 500 size traumahelicopter

Pardoez,

Ben wil een tweede hughes 500E romp en die is inmiddels ook gearriveerd!!
Daarvoor wordt door de vaardige handen van John (neoman) een nieuwe cockpit gemaakt.
Indien er prijs op wordt gesteld wil ik wel een paar foto's plaatsen.
Groeten,
Ben
 
Jij hoeft de foto's niet te zien want je hebt de eerste al mogen aanschouwen in real life.
Deze wordt hetzelfde.
Alleen de romp wordt een andere kleur maar dat duurt nog even.
Met toch vriendelijke groeten,
Ben
 
Foto's

Foto's zijn inderdaad altijd wel leuk...
De tweede cockpit ...is in de maak :yes:

gr
 
Zo werd ik ff verrast vandaag toen ik wat aan het testvliegen was met mn traumaheli!

Komt John aanlopen en zegt kijk eens wat ik heb:
full


full


Heeft ie gewoon de originele ruitenwisser volledig nagemaakt!

Heel mooi gedaan!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ec 135

Ik heb je van de week zien vliegen met de Traumaheli...
Die het overigens weer perfect doet en keurig is afgesteld....
De ruitenwisser maakte de heli weer helemaal compleet..
we hebben er weer een complete schaalheli bij op de club...:D

gr John
 
@neoman die ruitenwissers moet ik eigelijk ook nog n paar hebben voor op mn airwolf 500 size die heeft er geloof ik wel 2:yes: meschien n klusje voor neoman???:wink:

@richart zeg dit weekend heeft mn airwolf zn maiden gehad:yes: na wat afstellen vliegt hij heel gemoedelijk en strak. nu mn vraag ik ben ongeveer na n minuut of 5/6 door mn lipo heen ik vlieg hem met n turnegy 5cel/5000 met n gewicht van 666gr wat ik wel kan gebruiken in mn airwolf. iets lichter kan ook nog :yes:wat is jou vliegtijd ongeveer en met welk pakket???? wat zou jij doen om de vliegtijd te verlengen in mijn situatie?? met n met n minuut of 8 vliegtijd zou ik helemaal gelukig zijn:yes:

mvgr johan snijders
 
Ruitenwissers

:pc: @ Snijders

:rolling:

Ruitenwisser....Ben nu druk of probeer druk te zijn met de Apache heli...
Richard zet druk op de ketel :rolleyes: 28 Aug roept ie steeds maar ?
Maar anders.... had ik wel tijd vrij gemaakt voor je ;)

gr john
 
@neoman die ruitenwissers moet ik eigelijk ook nog n paar hebben voor op mn airwolf 500 size die heeft er geloof ik wel 2:yes: meschien n klusje voor neoman???:wink:

@richart zeg dit weekend heeft mn airwolf zn maiden gehad:yes: na wat afstellen vliegt hij heel gemoedelijk en strak. nu mn vraag ik ben ongeveer na n minuut of 5/6 door mn lipo heen ik vlieg hem met n turnegy 5cel/5000 met n gewicht van 666gr wat ik wel kan gebruiken in mn airwolf. iets lichter kan ook nog :yes:wat is jou vliegtijd ongeveer en met welk pakket???? wat zou jij doen om de vliegtijd te verlengen in mijn situatie?? met n met n minuut of 8 vliegtijd zou ik helemaal gelukig zijn:yes:

mvgr johan snijders

5 of 6 minuten vind ik persoonlijk voldoende. Ik vlieg nu zo'n 6 minuten op 6 cellen 3000mah en houd dan iets van 35% over dus het zou nog een minuut langer kunnen.
Wat je zou kunnen proberen is om naar 6 cellen te gaan met 4000mah. Of je dan veel zwaarder gaat zal je ff moeten uitzoeken. Die je nu vliegt is ook zwaar dus ik denk dat dat wel mee zal vallen.
 
ok bedankt richart ik zal ns wat gaan vergelijken bij hk of ik er n 2 minuten bij kan krabbelen:wink:

@neoman jammer:sad: maar als je evt wat tijd over hebt houd ik me aanbevolen :mrgreen:

mvgr johan snijders
 
Hoi Richard,

Een klein reken sommentje laat zien dat dit niet helemaal klopt.
In een 5 cell 5000mAh zit totaal:
  • (5 * 3,7V) * 5Ah =>
  • 18,5V * 5Ah = 92,5 Wh
In een 6 cell 4000mAh zit totaal:
  • (6 * 3,7V) * 4Ah =>
  • 22,2V * 4Ah = 88,8 Wh

Een 6 cell 4000mAh heeft mider opgeslagen energie dan een 5 cell 5000mAh.
Sorry, maar de cijfers liegen niet. En om te vliegen heb je toch een bepaald vermogen nodig, of dit nu door middel van hoog spaning lage amperage of anders om is maak niet uit.

Groetjes Rob.
 
Afgelopen zaterdag was de open dag van de politie Haaglanden.
Gevraagd was of we daar wat demo's konden vliegen en uiteraard kwam de echte heli ook nog langs:

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi plaatje mannen! Leuk dat jullie gevraagd waren voor de open dag :-)
Die KLPD 135 alvast in alle hoeken en gaten gefotografeerd voor een toekomstig schaalproject? ;-)

Gr, Roy
 
Zoals Rob zei heb ik deze heli in levende lijven mogen aanschouwen op AB Volkel. Ik was daar met het werk voor de tigermeet 2010

Hier de foto's.

file.php


file.php


file.php


file.php


file.php


grtz

Volunteer
 
Mooi plaatje mannen! Leuk dat jullie gevraagd waren voor de open dag :-)
Die KLPD 135 alvast in alle hoeken en gaten gefotografeerd voor een toekomstig schaalproject? ;-)

Gr, Roy

Was zeker leuk! Zo kom je ook eens echt dichtbij!
Met die foto's vanuit alle hoeken zit het wel goed...




Zoals Rob zei heb ik deze heli in levende lijven mogen aanschouwen op AB Volkel. Ik was daar met het werk voor de tigermeet 2010

grtz

Volunteer

Woow gaaf man!
Zo wil ik mijn model ernaast op de foto hebben!!!!
 
Met deze kap is de heli van Richard weer tip top in orde dit is het eind resultaat geworden.

De kleuren aanbrengen en het landings licht


full

En dit is het eind resultaat

Prachtig mooi gemaakt. Welke kleur geel gebruik je? De "ambulance" kleur is RAL 1016 "Sulfur yellow" maar dan heb ik nog geen flauw idee welke airbrush verf dat is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kleur verf

Hallo,
Sorry dat ik wat laat reageer..
Ik heb bij het herstellen van de kap van de heli van Richard
standaard airbrush verf gebruikt van Schmincke wel eerst in de witte grond primer gezet daarna met dunne laagjes de eerder genoemde schminke Basis geel de 28 202 gebruikt.
Deze kwam aardig overeen met de gele kleur van de romp.

Daarna een dunne laag blanke lak als afwerking.

vr gr John
 
@ snijders ruitenwissers

@ Snijders
Als je mij de ruit maat kan geven en een foto van de wisserbladen
dan wil ik wel een poging wagen :-)

gr john
 
Hallo,
Sorry dat ik wat laat reageer..
Ik heb bij het herstellen van de kap van de heli van Richard
standaard airbrush verf gebruikt van Schmincke wel eerst in de witte grond primer gezet daarna met dunne laagjes de eerder genoemde schminke Basis geel de 28 202 gebruikt.
Deze kwam aardig overeen met de gele kleur van de romp.

Daarna een dunne laag blanke lak als afwerking.

vr gr John
Dankje voor de info. Ik heb begrepen dat de originele kleur voor de ambulances in nl RAL 1016 is. Ik was nieuwsgierig of je die gebruikt had (ik weet niet of dit kan, een ral kleur airbrushen?). Goed om te weten dat de Schminke geel lijkt op die van de body.

grt, Arthur
 
Back
Top