Cockpit MAL
Allereerst een bakje opgezocht waar de cockpit romp inpaste.
Vervolgens mijn kap veilig in getaped

anders hebben we 2 Heli's met het zelfde trauma

in de bak geplaatst om te zien hoeveel gips we nodig hebben.
Hierna modelgips aangemaakt in de bak gedaan en vervolgens de orginele romp in het gips geduwd...tijdens het uitharden kan het gips behoorlijk warm worden door de chemische reactie :evil: snel mijn kap er uitgehaald en vervolgens de gipsmal 3 dagen laten drogen.
Daarna uit de plastic bak gedrukt en dit was het resultaat.
Na de landings lichten in de mal te hebben weg gewerkt kan de eerste een componentenlaag worden aangebracht die er voor moet zorgen dat de epoxie hars zich niet kan hechten aan het gips.Dit moet zeker 5 keer gedaan worden met een nieuwe mal.
Daarna de Gipsmal weer een dag laten drogen. Weer bijwerken en licht schuren en dan een laatste laag aanbrengen. Als deze droog is
Moet er een was laag worden aangebracht kort na het aanbrengen met een zachtedoek uitwrijven. De Gipsmal wordt echt spiegelglad ik heb dit 8 keer gedaan.De mal is als een ijsbaan zo glad. Hierna kan de epoxie hars worden aangebracht die ik gelijk opkleur heb gemaakt in dit geval zwart.
De Epoxie hars verhouding 2 hars op 1 verharder begint na 2 uur hard te worden en kleverig...tijd voor de volgende laag bij de 3 laag dunne polyester doek aangebracht ..
Deze goed doordrenkt met epoxiehars aangebracht en de bovenrand extra doek aangebracht die straks handig zijn om daarmee de romp uit de gipsmal te trekken.
Dan de laatste laag aanbrengen laten drogen en dan met veel kunst en alweer "vliegwerk" de romp los peuteren

met een beetje lucht van de airbrush compressor gaat dit geweldig goed.
De romp is uit de gipsmal en is klaar voor de afwerking..
Hier is de cockpit romp vers van de pers de samen met Richard opmaat geknipt en zoals de foto hier onderlaat zien deze met waterproef geschuurd.
Na ontvet te hebben is de cockpit romp klaar om gespoten te worden..
Wordt vervolgt..