Esky honeybee king 2

Hallo iedereen,

ik heb geprobeerd om mijn vragen op te zoeken in het forum maar tot zover nog niet echt gevonden wat ik wilde weten.

Ik wil graag beginnen met heli vliegen. Heb me al wat verdiept in welke heli's er allemaal zijn. Er is veel keuze:D. Mijn vraag is dan ook of ik de juiste keuze maak.

Ik wil graag buiten vliegen en heb het oog laten vallen op een Esky honeybee king 2. Om te beginnen heb ik een syma s107 besteld om de eerste vluchtjes binnen te maken. ik weet dat dit vliegen heel iets anders is dan met een CP maar om het gevoel een beetje te krijgen leek me dit wel en leuke (goedkope) oplossing. ik wil ook een sim kopen om hiermee veel te oefenen.

nu is mijn vraag: is een Esky Honeybee King 2 iets voor mij om mee te beginnen en verder te gaan of hebben jullie nog andere (betere) keuze's. Ik kan een King 2 inclusief barebone (voor onderdelen na crashes) kopen rond de 145 euro rtf.

alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Marcel
 
King 2 is een stuk beter dan de King 3 (naar het schijnt) maar ik vraag me af of je daar nog vlot parts voor gaat kunnen vinden. Esky heeft blijkbaar wat problemen daarmee de laatste maanden en er zijn betere opties te vinden dan een king 2. Denk dat je dan beter een Esky Belt CPX nieuw koopt.

Evt een KDS450c geen optie?

kleine opmerking, je onderwerp staat in het verkeerde gedeelte. FP = fixed pitch :)
Zeg het gewoon maar ;)
 
Hoi Marcel,

De King V2 is niet meer leverbaar (de meest recente is al de King V4).
De gehele "King-serie" is relatief klein en erg zenuwachtig, en zéker geen beginnershelikopter; waarbij de V2 ook nog een "brushed main motor" heeft welke erg zwaar wordt belast en derhalve een erg korte levensduur heeft. Een CP (collective pitch), zoals o.a. de King helikopter heeft bij de (onvermijdelijke) crashes nagenoeg zeker schade; en moet goed worden afgesteld (en na iedere crash of reparatie opnieuw) Ik zou hier niet mee beginnen....

Een aanrader zou de Esky Honey Bee FP V2 zijn, maar gezien (ook van deze) onderdelen érg slecht, zeg maar niet, leverbaar zijn...

Een mogelijkheid is de Walkera Ufly-S. Vliegt nagenoeg gelijk aan de Honey Bee FP V2, maar hiervoor zijn de onderdelen wél goed leverbaar. En onderdelen ga je nodig hebben !

Groet,
Robbie
 
De Esky honeybee king 2 ( Als ik het goed begrijp gaat het om de Hbk2?! ) is gewoon verkrijgbaar , onderdelen wordt inderdaad wel wat minder maar ze zijn de echt nog wel !
ik heb het prima geleerd met de HBk2 en je moet natuurlijk bij elke heli die een crash gehad heeft weer afstellen , beetje vreemd dat je dat aankaart ..

dus post boven me onschadelijk gemaakt :banana:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De Esky honeybee king 2 ( Als ik het goed begrijp gaat het om de Hbk2?! ) is gewoon verkrijgbaar , onderdelen wordt inderdaad wel wat minder maar ze zijn de echt nog wel !
ik heb het prima geleerd met de HBk2 en je moet natuurlijk bij elke heli die een crash gehad heeft weer afstellen , beetje vreemd dat je dat aankaart ..

dus post boven me onschadelijk gemaakt :banana:


Gelukkig toch nog een positieve post.

Onderdelen kan ik nog wel krijgen, dus dat is het probleem niet. De king 2 in de uitverkoop dus ik dacht dat een heli met extra barebone voor onderdelen voor 143 euro geen geld is. Ik wil in ieder geval een heli met uitdaging anders ben ik er denk ik snel op uitgekeken. Na een aantal youtube filmpjes te hebben gezien was ik wel overtuigd dat het een king ging worden, maar ik krijg ook graag advies van anderen. Een honeybee fp v2 is ook een optie alleen vraag ik mij af of dit een goede optie is voor buitenvliegen.


Marcel
 
Laatst bewerkt:
Ben het er tóch niet helemaal mee eens :D !

Dus bij deze nogmaals een poging ;) :

De Esky King V2 is opgevolgd door de V3 (en daarvan is de "schaalromp-uitvoering" de V4), derhalve zijn alle nog aangeboden V2's overjarig óf 2e hands; waar overigens helemaal niets mis mee is of hoeft te zijn.
Het verkrijgen van onderdelen voor Esky wordt jammer genoeg wél steeds meer een uitdaging :rolleyes::rolleyes::rolleyes: ...

Voor wat betreft het afstellen na een crash: door de veel hogere "headspeed" (rotorsnelheid) en de ingewikkelder rotorkopconstructie moet je bij een CP (Collective Pitch) na iedere reparatie alles weer goed nalopen en afstellen. Dit is bij een FP (Fixed Pitch) veel minder het geval, het is gewoon simpeler van opbouw.
De hogere rotorsnelheid bij een CP zorgt enerzijds (gyroscopisch effect) voor een stabieler vliegende helikopter, anderzijds door de veel hogere kinetische (bewegings) energie, breekt er als je ergens tegenaan komt vrijwel zeker iets af.

Nogmaals, ik ben geen tegenstander van CP helikopters (zo zijn de "echte" helikopters ook), maar om te beginnen (het kan heel frustrerend :2gunfire:zijn) lijkt mij een FP beter geschikt.

En als laatste opmerking: je kunt met een FP wel buiten vliegen, maar dan moet het bijna niet waaien.

Groet,
Robbie
 
  • Like
Reactions: Rob
Back
Top