RB speedline foam banden

Goeie vraag....ik wil ook wel weten hoe dat offset gebeuren werkt!
Kan iemand dat uitleggen?

Dus we laten het even aan de "ervaren" coureurs over.
 
Ik zie dat die capricorn banden een offset hebben. Zowel de voor als de achterbanden. Wat betekend dit? Passen deze dan nog op alle 1/10de 200mm auto's?

Uiteraard passen de Capricorn banden op alle 1/10 200mm auto's.

De offset voor is 0,65mm en achter 0,85mm. Voor wordt de auto dus 1,3mm breder tov gewone velgen en achter 1,7. Hier moet je dus even rekening mee houden wanneer je al aan de maximale breedte zit van 200mm.

De offset in de velg zorgt achter voor meer tractie en aan de voorzijde voor een scherper stuurgedrag. Het hart van de velg staat meer naar binnen toe.
 
Dank!,ik snapte er werkelijk helemaal niets van.
In feite zou je het kunnen zien als spoorverbreders op je 1:1 auto?
 
Uiteraard passen de Capricorn banden op alle 1/10 200mm auto's.

De offset voor is 0,65mm en achter 0,85mm. Voor wordt de auto dus 1,3mm breder tov gewone velgen en achter 1,7. Hier moet je dus even rekening mee houden wanneer je al aan de maximale breedte zit van 200mm.

Wat het is, is hierbij duidelijk.

De offset in de velg zorgt achter voor meer tractie en aan de voorzijde voor een scherper stuurgedrag. Het hart van de velg staat meer naar binnen toe.

Is dit dan met gewoon die capricorn banden en een auto die iets van 201 a 202 mm breed is? Of is dit met die offset wielen en de auto weer op 200mm afgesteld?
 
Kijk eens wat voor een draaicircel de wielen met het sturen maken met het groter maken van de offset. Het binnenste wiel in de bocht zal verder naar achter vallen en het buitenste wiel meer naar voren. Het meest extreme geval is te vinden in een zeepkist waar de voorwielen vast aan 1 balk draait on het middenpunt midden in de auto. Bij aangedreven wielen geeft dat meer stuur.
 
Back
Top