R
RenédS
Guest
Had mijn Beetle al omgetoverd naar volledig aluminium 
Beetle ligt nu compleet uit elkaar maar zo was hij.
en ook het 26cc blokje laten tunen door RonW
:twisted:
Een RoteQ tuning met een Elcon teflon koppeling, een Speed tec Tuning Isolator.
RonW was bezig met het vernieuwen en verbeteren van de nieuwe XL draagarmen voor en achter.
Ik heb dus ook RonW benaderd dat ik zijn setje draagarmen wilden hebben
De voordelen van deze draagarmen zijn:
Het Design is op een aantal punten verbeterd.
Alle onderdelen passen op de gewone FG en Elcon delen.
Alle draaiende delen hebben meer vlees dan welk merk ook
Ze zijn gemaakt uit 12mm kwaliteits aluminium.
Zit een vast toespoor in van 3 graden.
Achterdraagarmen zijn gewijzigd bij de aansluiting op de draagarm houders aan de auto.
Voorheen was dit 1 stuk waar op den duur naast de slijtbussen veel zand in kwam waardoor bij onderhoud de pennen moeilijk te verwijderen waren.
Ook het design is gewijzigd voor meer stevigheid.
Bij de achterdraagarmen heb je nog wel draagarm bevestigers nodig ala Elcon 18504 of Zeller of MCF.
De koper mag zelf aangeven hoe hij de schokbreker bevesting wilt hebben, M4 of zoals elcon M5.
Ik ben voor M4 gegaan omdat ik de bevestiging van GPM dempers heb opgeboord naar M4.
De voor onderdraagarmen zijn kleiner geworden zodat ze minder last hebben van obstakels die op de grond liggen.
En bij het inveren geen problemen met de stuurstangen die de armen raken.
Schokbrekeraansluiting krijgt 3 aansluitpunten in de onderdraagarmen.
Waarvan er 2 te gebruiken zijn voor de monster uitvoering en 3 voor de buggy modellen.
De boven voordraagarmen zijn bijna net zo groot als de monster uitvoering.
Hiermee kun je dan met 2 schokbrekers, 1 grote schokbreker of buggy model schokbrekers rijden.
De schokbrekers kunnen bovendien erg plat liggen, hier is in de boven draagarmen veel ruimte voor gecreeerd.
De bovendraagarmen moeten voorzien worden van een kogelkop.
Hierbij kan een keuze worden gemaakt met een 6mm of 5mm aansluiting. (Elcon werkt met 5mm.).
En als er hobbyisten zijn die interesse hebben in de nieuwe draagarmen kunnen RonW benaderen voor verdere info.:teacher:
Omdat toch alles al uit elkaar ligt heb ik ook maar gelijk het differentieel uit elkaar gehaald en de shimringen vernieuwd en de tandwielen nagekeken en het vet natuurlijk vervangen.
Met een schroefdraad tapper de koperen messing ring eruit gehaald.
En met de juiste bout de naaldlager eruit geperst.
Heb alle lagers van de beetle vervangen voor nieuw.
Ook ben ik natuurlijk gegaan voor een XL bodemplaat en die heb ik ook via RonW besteld bij Alu Tec.
De bodemplaat heet inmiddels Alu-Tec 5mm Evo 1 Offroad Chassis 535
Deze bodemplaat kost normaal 129€ bij Alu-Tec zelf, alleen Ron mag ze hier in nederland verkopen voor 119 €
Dus de Alu-Tec producten hier in NL gaan allemaal via Ron.
Het verschil is goed te zien in de lengte
Maar let ook op de achterkant waar het differentieel komt, net iets breder en steviger.
Even netjes gepolijst en gepoetst
Eerst maar met de achterkant begonnen.
Hier het eerste setje draagarmen achter van RonW.
Diff geplaats met de verhoogde diff steunen.
Ondanks de verbreding van de Alu Tec plaat achter nog genoeg ruimte voor de draagarmen.
XL vlinder met XL draagarmen (even andere pennen gebruikt)
Blokje ook weer gemonteerd.
De Elcon XL kogelaandrijving.
De GPM LST LOSI Dempers komen uit Hong Kong en het rijgedrag met deze dempers is duidelijk verbeterd.
Heb in de tussentijd ook de Dominator even onder handen genomen.
Het bochtje even met de brander verhit voor het hitte effect.
Zal binnenkort weer verder gaan, eerst weer even verder hobbyen.:wink:

Beetle ligt nu compleet uit elkaar maar zo was hij.


en ook het 26cc blokje laten tunen door RonW




Een RoteQ tuning met een Elcon teflon koppeling, een Speed tec Tuning Isolator.
RonW was bezig met het vernieuwen en verbeteren van de nieuwe XL draagarmen voor en achter.
Ik heb dus ook RonW benaderd dat ik zijn setje draagarmen wilden hebben

De voordelen van deze draagarmen zijn:
Het Design is op een aantal punten verbeterd.
Alle onderdelen passen op de gewone FG en Elcon delen.
Alle draaiende delen hebben meer vlees dan welk merk ook
Ze zijn gemaakt uit 12mm kwaliteits aluminium.
Zit een vast toespoor in van 3 graden.
Achterdraagarmen zijn gewijzigd bij de aansluiting op de draagarm houders aan de auto.
Voorheen was dit 1 stuk waar op den duur naast de slijtbussen veel zand in kwam waardoor bij onderhoud de pennen moeilijk te verwijderen waren.
Ook het design is gewijzigd voor meer stevigheid.
Bij de achterdraagarmen heb je nog wel draagarm bevestigers nodig ala Elcon 18504 of Zeller of MCF.
De koper mag zelf aangeven hoe hij de schokbreker bevesting wilt hebben, M4 of zoals elcon M5.
Ik ben voor M4 gegaan omdat ik de bevestiging van GPM dempers heb opgeboord naar M4.
De voor onderdraagarmen zijn kleiner geworden zodat ze minder last hebben van obstakels die op de grond liggen.
En bij het inveren geen problemen met de stuurstangen die de armen raken.
Schokbrekeraansluiting krijgt 3 aansluitpunten in de onderdraagarmen.
Waarvan er 2 te gebruiken zijn voor de monster uitvoering en 3 voor de buggy modellen.
De boven voordraagarmen zijn bijna net zo groot als de monster uitvoering.
Hiermee kun je dan met 2 schokbrekers, 1 grote schokbreker of buggy model schokbrekers rijden.
De schokbrekers kunnen bovendien erg plat liggen, hier is in de boven draagarmen veel ruimte voor gecreeerd.
De bovendraagarmen moeten voorzien worden van een kogelkop.
Hierbij kan een keuze worden gemaakt met een 6mm of 5mm aansluiting. (Elcon werkt met 5mm.).
En als er hobbyisten zijn die interesse hebben in de nieuwe draagarmen kunnen RonW benaderen voor verdere info.:teacher:
Omdat toch alles al uit elkaar ligt heb ik ook maar gelijk het differentieel uit elkaar gehaald en de shimringen vernieuwd en de tandwielen nagekeken en het vet natuurlijk vervangen.



Met een schroefdraad tapper de koperen messing ring eruit gehaald.

En met de juiste bout de naaldlager eruit geperst.

Heb alle lagers van de beetle vervangen voor nieuw.
Ook ben ik natuurlijk gegaan voor een XL bodemplaat en die heb ik ook via RonW besteld bij Alu Tec.
De bodemplaat heet inmiddels Alu-Tec 5mm Evo 1 Offroad Chassis 535
Deze bodemplaat kost normaal 129€ bij Alu-Tec zelf, alleen Ron mag ze hier in nederland verkopen voor 119 €
Dus de Alu-Tec producten hier in NL gaan allemaal via Ron.
Het verschil is goed te zien in de lengte


Maar let ook op de achterkant waar het differentieel komt, net iets breder en steviger.

Even netjes gepolijst en gepoetst


Eerst maar met de achterkant begonnen.
Hier het eerste setje draagarmen achter van RonW.


Diff geplaats met de verhoogde diff steunen.


Ondanks de verbreding van de Alu Tec plaat achter nog genoeg ruimte voor de draagarmen.

XL vlinder met XL draagarmen (even andere pennen gebruikt)

Blokje ook weer gemonteerd.

De Elcon XL kogelaandrijving.


De GPM LST LOSI Dempers komen uit Hong Kong en het rijgedrag met deze dempers is duidelijk verbeterd.

Heb in de tussentijd ook de Dominator even onder handen genomen.
Het bochtje even met de brander verhit voor het hitte effect.


Zal binnenkort weer verder gaan, eerst weer even verder hobbyen.:wink:
Laatst bewerkt door een moderator: