KDS 450S, eerste stappen 3d?

De riem is los gekomen doordat het koud buiten is..

Volgens mij moet het probleem vd staart opgelost zijn als ik een snellere servo koop, zodat de gain lager gezet kan worden.

Ik zal dan eens kijken voor de DS520 !
 
Je moet wel een uitslag hebben op kanaal 5, anders komt het nooit goed
probeer eerst met allerlei knoppen te rommelen, kijk of die servo in kanaal 5 van uiterste positie veranderd

er MOET gewoon een verschil te merken zijn tussen veel en bijna geen gain

De snaar gaat inderdaad losser staan als de heli uit een warme auto/kamer in de kou gedropt wordt.
Maar niet 2 keer.
en niet zoveel dat je meteen 2 keer alle controle op de staart erdoor verliest
Dus waarschijnlijk schiet de staart het boomblock in
 
Ik heb al vanalles geprobeert met de dualrates om meer uitslag te krijgen op kanaal 5 maar het lukt me niet echt..

Kunnen de endpoints verzetten hierbij helpen? Maar ik kan wel maar van 100 tot 120 gaan om hem hoger te zetten dus denk niet dat dat veel verschil maakt..

Ik zal zoals je eerder zei, wat tape rond de buis doen zodat ie beter knijpt.
 
Laatst bewerkt:
Dual rate werkt alleen op de Aileron Elevator en Rudder (zie ik net in de manual) dus daar ligt het probleem niet.

Zet G1 op -100 en G2 op +100 en switch dan van normal naar idle up met een servo in kanaal5 (wel motor LOS) of alleen spanning op de electronica en niet via ESC.

En ik hoop/verwacht nog steeds dat dit de uiteindelijke oplossing is (servo hevel)
Anderzijds, als je staart zoveel mechanische kuren heeft kan het best zijn dat hij mechanisch niet eens in staat is om in een hunt te komen.
servo4.JPG
 
Ik heb al vanalles geprobeert met de dualrates om meer uitslag te krijgen op kanaal 5 maar het lukt me niet echt..

Kunnen de endpoints verzetten hierbij helpen? Maar ik kan wel maar van 100 tot 120 gaan om hem hoger te zetten dus denk niet dat dat veel verschil maakt..

Ik zal zoals je eerder zei, wat tape rond de buis doen zodat ie beter knijpt.

met de end points te verzetten wordt je servo allen maar sneller of trager heeft niks met uitslag te maken.
je uitslag van je staart servo stel je af op je gyro (limit)
maar denk niet dat je dit bedoeld.
als de staart weg slaat bij vol pitch lijkt mij dat je de gain hoger moet zetten.
gr Nick
 
Laatst bewerkt:
het ging om de range van het gyro kanaal omdat 100% gain nog steeds niet genoeg is.
Maar dit kan ook een mechanische oorzaak hebben of servo of hevel.
 
als dit nog steeds de orginele staart servo is zou ik deze zoiezo vervangen en zou ik inderdaad de DS520 nemen perfecte servo:D
 
Ik ga dit weekend eens langs de modelbouwwinkel in mechelen voor een ander heveltje. En als het probleem daarna nog niet opgelost is koop ik een nieuwe servo..
 
Wat geks..
Bij alle servo's die ik tot nu toe gekocht heb, zaten een aantal heveltjes, zodat je zelf kunt bepalen wat er op gaat

Zat er bij jou niets anders bij?
 
En als je een schijfje gebruikt kan je gewoon een gaatje boren op een andere hart afstand.
Stijver ook als een hevel.
Op mijn 450 had ik altijd een schijfje zitten.
 
De aligns hebben servo's in de set zitten, met alle normaal bijbehorende heveltjes etc

Kun je tijdens het bouwen erop zetten wat jij het prettigs vind

En in die set met hevels, zit normaal een grote schijf. Jij hebt een mini schijf erop zitten, daarmee kun je eigenlijk niet veel.
Met die grote schijf kun je zelf op de gewenste afstand een gaatje boren.
 
Ok maar ga morgen of overmorgen even langs de winkel voor een heveltje. En dan lijkt het probleem opgelost te moeten zijn.. Want dan kan ik de gain eindelijk goed zetten en dus geen uitslagende staart meer hebben.. Zou het erg zijn als ik men looping zou doen met een bladspoor van 1,5cm bladspoor? Want ik vrees dat er teveel speling of iets krom is in de rotorkop waardoor er bladspoor optreed, en de metalen rotorkop zal ik nog niet direct in huis hebben..

En trouwens, wat is dat voor een werk om dat schroefje onder het hoofdtandwiel (dat er voor zorg dat de rotorkop, hoofdtandiel en staarttandwiel op zen plek blijft) erin te krijgen pfff. Heb er misschien wel 2 uur aan gezeten om dat vijsje erin te krijgen :onweer:
 
Hier het zelfde probleem met dat #$@$ schroefde voor het maingear:D
Telkens draait die binnenkant weg en dan kun je hem weer helemaal los halen en hem weer terug draaien:(

Ik heb ook een keer de moed opgegeven en ik heb er de hele dag niet meer naar omgekeken:) Gelukkig heb ik hier niet meer mee te maken
 
Ik heb gewoon er een naald doorgestoken met op het einde een dik bolletje. Het ergste is dat die 3 gaatjes allemaal mooi boven elkaar moeten vallen en geen mm verschil of de vijs gaat er niet in :(
 
Ik had laatst iets gelezen dat er bladspoor kan worden gevormt door een kromme spindle ofzo.. Is dat waar? En waar zit dat stukje dan in de rotorkop?
 
Net vd winkel en heb een langer heveltje. Ik begrijp alleen niet goed hoe ik hem nu moet monteren .. De hevel komt tegen de staartbuis aan :mad: Hoe moet ik dat oplossen? Begrijp er even niet veel meer van..
 
Back
Top