KDS 450S, eerste stappen 3d?

Net terug vd winkel met een BMI Spitz-6R 80 watt en een langer heveltje voor de tailservo :cool: Maar nu zit ik met het probleem dat het heveltje tegen de staartbuis aan komt .. Moet ik nu een stukje van het heveltje afzagen ofzo? Hulp graag :D

Edit: Oeps dubbelpost..
 
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even de servo recht zetten door de heli en zender even aan te zetten
Dan de hevel zo recht mogelijk erop
Evt 180 graden draaien wil ook wel eens helpen
Stuk wat je teveel hebt afknippen/zagen etc

Dan zou je 2 a 3 gaten of meer over moeten houden
 
Prachtig ! Heli begint te hunten bij te hoge gain en de heli draait niet meer bij volgas! Oh ja, straks komt die looping :cool:
 
Wooooow! Ik ging daarnet naar het veld voor men eerste looping te doen, alles nog eens gecheckt.. Riem spanning OK, alle vijsjes goed vast OK, ... Ik toer op.. Oeps de staart hunt nog wat, ok dat ok even afgesteld en uiteindelijk kwam ik op 60 gain uit. Daarna begin ik eerst wat stall turns te maken en dan begon ik snelheid te maken en FF een bochtje ondertussen goed hoogte winnen en daar ging iee! Hij kwam mooi op een 8 tal meter boven de grond terug uit.. Nog een keer! Opnieuw mooi uitgekomen :) Daarna dacht ik .. Zo'n flip.. dat moet ook lukken! Dus ik begin op 20 meter hoogte te hoveren en ik trek hem helemaal achterover, geef negatieve pitch, en woep hij staat weer met zen pootjes naar beneden :cool: Daarna nog een paar keer op 8m hoogte gedaan :D En dan was ik van plan om ZELFS een roll flip te doen, helaas ging dat minder goed en ik wist niet wat er gebeurde.. de heli werd nogal onbestuurbaar.... Maar gelukkig door men ervaring vd sim kreeg ik de heli terug mooi met zn pootjes naar beneden en NO CRASH :p Daarna nog wat flips en loopings gedaan en alles ging op rolletjes :p Toen ik aan een 4 min vliegen zat merkte ik dat ik nog maar amper power had.. Ik dus vollevaart naar de landingsplek en gelukkig heeft ie het lang genoeg volgehouden :oops: Gelukkig kan ik binnenkort men vliegtijd gaan bepalen zodat dat niet meer gebeurd.. Eerst moeten nog de stekkers vn men lader gesoldeert worden ;)

WAT EEN KICK!! Nu heb ik terug plezier in het vliegen :p

Zozo, hopelijk is het morgen nog zo'n goed dagje :)
 
Laatst bewerkt:
Wat ik wel merkte is dat als hij één keer in de looping zit de vaart er helemaal uit is.. Heb op men hardst gevlogen maar telkens bleef de vaart eruit.. En ik merkte wel dat ik boven in de loop hem te weinig naar achter trok waardoor het al meer op een flip leek ;)

Edit: Iedereen bedankt voor de hulp trouwens! ;)
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd!

Gaat vlot, bij mij zat er wel een paar weken tussen looping en flip :mrgreen:

Die looping
Probeer hem tegen de wind in te doen, je zal zien dat het dan beter gaat.

Verder, probeer te experimenteren met kleinere loopings, dan is de vaart er minder snel uit
En probeer met het achterover trekken rekening te houden met een ronde looping, niet met een netjes volgende staart, als je snapt wat ik bedoel
Soms heb je ff een beetje extra lift nodig om het figuur rond te krijgen, dan hou je hem even wat langer met de pootjes omlaag
Eventueel heb je dan bij het op de kop hangen zelfs negatief nodig om het goed te krijgen

Oefenen, ervaring krijgen
Een looping is leuk, een looping echt rond vliegen is nog best lastig

Ook een leuke: cuban eight
Naar de rachterkant van je vliegveld, maak een looping
Als hij net over de kop heen is, pitch op 0 en de skids naar beneden draaien
Schuin naar beneden vliegen, vaart maken voor de volgende
En links weer een looping, weer op de weg naar beneden de halve roll en weer beneden uitkomen

Een 8 met een twist :mrgreen:
 
Gefeliciteerd!

Gaat vlot, bij mij zat er wel een paar weken tussen looping en flip :mrgreen:

Die looping
Probeer hem tegen de wind in te doen, je zal zien dat het dan beter gaat.

Verder, probeer te experimenteren met kleinere loopings, dan is de vaart er minder snel uit
En probeer met het achterover trekken rekening te houden met een ronde looping, niet met een netjes volgende staart, als je snapt wat ik bedoel
Soms heb je ff een beetje extra lift nodig om het figuur rond te krijgen, dan hou je hem even wat langer met de pootjes omlaag
Eventueel heb je dan bij het op de kop hangen zelfs negatief nodig om het goed te krijgen

Oefenen, ervaring krijgen
Een looping is leuk, een looping echt rond vliegen is nog best lastig

Ook een leuke: cuban eight
Naar de rachterkant van je vliegveld, maak een looping
Als hij net over de kop heen is, pitch op 0 en de skids naar beneden draaien
Schuin naar beneden vliegen, vaart maken voor de volgende
En links weer een looping, weer op de weg naar beneden de halve roll en weer beneden uitkomen

Een 8 met een twist :mrgreen:

Bedankt :D

Tegen de wind invliegen zal moeilijk gaan als er geen wind is :lol:

Wat er vandaag op de planning staat is leren inverted hoveren op een grote hoogte. Flips en loopings natuurlijk ook, zal proberen men flips nog beter op dezelfde plaats te houden maar ik merk dat ik niet zo veel power heb door het bladspoor. De loopings zal ik eens proberen rond te krijgen :cool:

Helaas kan ik vandaag maar een 3tal lipo's vliegen :( Men nieuwe lader moet nog gesoldeert worden en men oude lader doet er 2u en half over voor 1 lipo te laden......
 
Zojuist weer even 3 packjes opgevlogen. Heb deze keer geoefent op inverted hoveren en het gaat goed! Alleen begint het bladspoor erg te irriteren: 1) amper power 2) amper vliegtijd. Dus ik ga zo snel mogelijk die metalen kop bestellen!
 
Mooi dat het gelukt is Jelle!

Ik heb vandaag voor het eerst met m'n trex 600 gevlogen en heb er voor het eerst een echt looping mee kunnen maken! Heb er maar meteen een flip achteraan gedaan!

Ik stond ook goed te trillen! M'n eerste vlucht met een Trex 600:)

Ik ben voorlopig nog niet toe aan inverted. Ik ben nu op het punt aangekomen dat ik zover ben als op de sim. In het echt ga ik nu dus even verder met het rond vliegen en loopings en flips en op de sim ga ik beginnen met een roll oefenen en ook langzaam aan inverted.


Kijken wie er van ons als eerste echt 3D kan vliegen:)
 
En wat bedoel je dan met echt 3D ? :mrgreen:
Piroflips en tic tocs? ;)

Op de sim kan ik al tic tocs, etc etc en bijna piroflips ;)

Binnen een weekje zal ik er eindelijk in kunnen 'vliegen' (als het weer het tenminste toelaat..), want dan hoop ik dat men nieuwe lader is gesoldeert en dat ik men metalen kop binnenheb want nu heb ik veel te veel bladspoor..​
 
Laatst bewerkt:
Met het echte 3D komt inderdaad in de richting van tic tocs maar het kan nog extremer:)

Maar ga vooral niet te snel! Het is natuurlijk mooi dat je alles heel snel onder de knie heb maar je kan ook te snel gaan.
Als je te snel naar de volgende stap doorgaat en je maakt sommige figuren niet mooi dan zul je uiteindelijk heel slordig vliegen!

Probeer de figuren gewoon een paar dagen te doen totdat je het bijna met je ogen dicht kan doen. Dan zul je uiteindelijk sneller 3D kunnen vliegen als dat je alles maar een paar keer oefent.
 
Tuurlijk maar men heli kan geen echt 3D aan :mrgreen:

Ik ga stoppen met vliegen voor vandaag denk ik.. Ook al is het zo'n mooi weer.. Dat bladspoor is gewoon zo ambetant.. Heb amper power dus speel ik het op safe en stop ik met vliegen tot ik men nieuwe kop heb.. En hopelijk is er dan nog is zo'n weekend als deze.. ;)
 
Laatst bewerkt:
Je kan het bladspoor toch oplossen met de pitch guage. Een nieuwe kop helpt je niet van bladspoor af. Sterker nog, die nieuwe kop moet je toch ook afstellen. :D
 
Huh? Men kop is helemaal goed afgesteld alleen vrees ik dat de feathering shaft krom is.. daarom dus..

Dan ben je, eerlijk gezegd, behoorlijk onbenullig bezig als je weet dat er wat krom is en toch gaat vliegen.

Een gewoon slecht afgestelde kop met bladspoor stuurt minder goed en belast de servo's een beetje zwaarder. Niet veel, want de bladen draaien gewoon om de zelfde as, alleen de pitch van het ene blad is ietsjes kleiner als het andere. Is verder niet een al te groot probleem al moet je er ook weer niet te lang mee doorvliegen.

Een kop met kromme feathering shaft belast niet alleen de servo's veel zwaarder (bladen draaien niet om dezelfde as, en dat levert heftige terugmeldkrachten op), maar veroorzaakt ook veel meer trillingen. En vroeg of laat gaat er dan wat anders kapot....

Kromme assen (waar dan ook in de heli) = NIET vliegen tot het gerepareerd/vervangen is....

Groet, Bert
 
De meeste cp's kunnen echt 3d vliegen aan...

De kunst van een goede 3d vlieger is om het toch voor elkaar te krijgen met die ene heli
Meestal is power het probleem, en het is juist de kunst om het dan toch goed te doen
De uitdaging is dan des te groter
 
Back
Top