Rijders/Vliegers omgeving Zaandam (Deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
@sleur beterschap lijkt me idd geen pretje zoals je t omschrijft

@ robert wil je voor mij t filmpje doormailen van mn vlucht met de raptor

@ joop ben t niet vergeten zal de strijkbout meenemen

@ iedereen werkse

Check.. Foon hangt nu aan de lader. Zal hem zo even aan de pc hangen en het filmpje uploaden.
 
(nOOb vraagje)

nu het toch over accu'tjes gaat:

kun je probleemloos 2 LiPo's in serie schakelen om een hogere spanning te verkrijgen?
Ik wil graag een LiPo hebben van 3s met een redelijk hoge spanning = 5000 mAh = redelijk kostbaar.
Dus ik dacht eraan om 2x een LiPo met 3s van 11.1 V 2500 mAh in serie te schakelen om zodoende op 5000 mAh uit te komen.;)
 
Zo,stelletje nietsnutten !

Waarom is een dagje veldhangen in a split of a second voorbij,en een dag buffelen eeuwig duurt? !!!
Het is niet eerlijk :(
 
@vinni:


@Rest van afgelopen zondag..

IMAG0697.jpg


IMAG0698.jpg


IMAG0699.jpg


IMAG0700.jpg


IMAG0701.jpg


IMAG0702.jpg


IMAG0703.jpg


IMAG0704.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
(nOOb vraagje)

nu het toch over accu'tjes gaat:

kun je probleemloos 2 LiPo's in serie schakelen om een hogere spanning te verkrijgen?
Ik wil graag een LiPo hebben van 3s met een redelijk hoge spanning = 5000 mAh = redelijk kostbaar.
Dus ik dacht eraan om 2x een LiPo met 3s van 11.1 V 2500 mAh in serie te schakelen om zodoende op 5000 mAh uit te komen.;)

Bart, als je een grotere capaciteit wilt dan moet je de LiPo's niet in serie zetten maar parallel. In serie geeft een hogere spanning, 6S wordt het dan met 24Volt ;)

Je kunt twee gelijke LiPo's best parallel schakelen maar zorg dan dat ze beide helemaal zijn opgeladen om grote vereffeningsstromen te voorkomen.
 
Bart, als je een grotere capaciteit wilt dan moet je de LiPo's niet in serie zetten maar parallel. In serie geeft een hogere spanning, 6S wordt het dan met 24Volt ;)

Je kunt twee gelijke LiPo's best parallel schakelen maar zorg dan dat ze beide helemaal zijn opgeladen om grote vereffeningsstromen te voorkomen.

Bart,

ik denk dat je het even niet alleen moet doen... Zoals de Burp al aangeeft haal je wat dingen in de theorie door elkaar.. stroom en spanning :-(

Wees aub zeer voorzichtig met die bommetjes !!!

Ga even bij sleur langs met een fruitmandje.. dan helpt ie je wel. Hij verveeld ze eige toch..
 
@Frank:

Ik realiseer me inderdaad, dat voor niet-electronica deskundigen zoals ik, het niet zo handig is om te gaan experimenteren met Lipo's. :oops:

Dan toch maar een LiPo uit 1 stuk met de gewenste capaciteit ;)

Heeft iemand nog een suggestie voor een betaalbare Lipo van 3s 11.1 Volt 40-50C discharge 5000 mAh?

Ik heb hier een Turnigy Lipo maar die zijn bij HK niet leverbaar (out of stock)
 
@Frank:

Ik realiseer me inderdaad, dat voor niet-electronica deskundigen zoals ik, het niet zo handig is om te gaan experimenteren met Lipo's. :oops:

Dan toch maar een LiPo uit 1 stuk met de gewenste capaciteit ;)

Heeft iemand nog een suggestie voor een betaalbare Lipo van 3s 11.1 Volt 40-50C discharge 5000 mAh?

Ik heb hier een Turnigy Lipo maar die zijn bij HK niet leverbaar (out of stock)

Bart , het kan wel , maar laat je voor de zekerheid even "deskundig" te woord staan.
En laat je uitleggen hoe het e.e.a. werkt... :-)
 
Gaat ie harder met 2200 ipv 1800 of gewoon langere rijtijd

Zijn ze daar goedkoper of hadden ze daar ook die andere spullen voor je auto en vliegding
Langere rijtijd bij meer capaciteit. Alleen als je accu's niet kunnen leveren wat je motor vraagt wordt het een ander verhaal.

En de accu's in Duitsersland zijn niet goedkoper. maar met 4 dagen in huis (als ze ze niet zoek maken) en geen gedoe met Douane en maximale capaciteit voor transport.

(nOOb vraagje)

nu het toch over accu'tjes gaat:

kun je probleemloos 2 LiPo's in serie schakelen om een hogere spanning te verkrijgen?
Ik wil graag een LiPo hebben van 3s met een redelijk hoge spanning = 5000 mAh = redelijk kostbaar.
Dus ik dacht eraan om 2x een LiPo met 3s van 11.1 V 2500 mAh in serie te schakelen om zodoende op 5000 mAh uit te komen.;)
Wat Burp zegt, parallel schakelen. Dus de rode dropveter aan de rode en de zwarte aan de zwarte. ;) Om een goede balans te krijgen is het aan te raden om accu's met dezelfde leeftijd te gebruiken en de balabceeraansluitingen ook parallel te zetten zodat per cel parallel geschakeld wordt.
 
En helaas moeten hullie langer op de erfenis wachten. Uit de echo bleek dat ik niet zwanger was. :D En ook geen galstenen. Gewoon een gevalletje oververmoeidheid als gevolg van pijn in de kaak door de ontsteking en het herstelproces na het verwijderen van de kies afgelopen vrijdag. Kan nog wel een week aanhouden dus even rustig aan en geen geclub deze week. Ook lekker op tijd naar bed. :yes:
 
Langere rijtijd bij meer capaciteit. Alleen als je accu's niet kunnen leveren wat je motor vraagt wordt het een ander verhaal.

En de accu's in Duitsersland zijn niet goedkoper. maar met 4 dagen in huis (als ze ze niet zoek maken) en geen gedoe met Douane en maximale capaciteit voor transport.
Had jij dezelfde als BemBemBijm
 
@vinni en @erik3d ik kom naar da club vanavond...

Zijn er nog liefhebbers voor een 4in1 vliegsimulator, inclusief kabeltjes (behalve futaba)
15 euro, neem ik vanavond mee...
 
@ robert bedankt voor t plaatsen van t filmpje

@ savage ben rond 20 uur op de club


zie jullie vanvond wie er komt en wie niet komt die zie ik niet
 
En helaas moeten hullie langer op de erfenis wachten. Uit de echo bleek dat ik niet zwanger was. :D En ook geen galstenen. Gewoon een gevalletje oververmoeidheid als gevolg van pijn in de kaak door de ontsteking en het herstelproces na het verwijderen van de kies afgelopen vrijdag. Kan nog wel een week aanhouden dus even rustig aan en geen geclub deze week. Ook lekker op tijd naar bed. :yes:

idem , ook een ontstoken gavel , stuk kies afgebroken , oververmoeidheid , gaar enz .
mede een nasleep van het gedoe na de dood van mijn pa , nu alles geregeld ,en hop de naklap dient zich aan als een soort burnout , sta vermoeid op en ga vermoeid naar bed , wat is het leven toch leuk :rolleyes:

maarja , gewoon maar blijven ademen :-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top