E-revo 1/8 problemen met aandrijfas

  • Topicstarter Topicstarter e-revo-gek
  • Startdatum Startdatum
E

e-revo-gek

Guest
ik heb nu sinds kort een traxxas e-revo 1/8 brushless

allen nu heb ik dus het probleem dat de aandrijf assen zeer snel kapot gaan

en vooral de achterste waar zal dat door komen
mijn rij stijl ?:cool:

k heb nu ook de metalen assen besteld maar is dat slim

rijd ik dan niks anders kapot ?

ben trouwens ook nieuw op de forum

nick uit veldhoven rij hpi baja 5b en traxxas e-revo en twee nitro auto,s :cool:


en sorry als er topic,s zijn met dit probleem maar ik kreeg ze niet gevonden
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@michael-broek

wat betekend 6s ik ben echt nieuw bij de electro auto,s :P

ik weet dat ik met lipo rij 6500 mah 7,4 volt
 
ik heb ze anders toch echt bij een modelbouw winkel gekocht

verspaget in eindhoven en die verkocht ze gewoon aan mij

en heb er sowieso al meer dan 10 keer mee gereden

dus wat is er dan zo slecht aan?
heb er nu dus 2 lipo,s in zitte of 6500 of 6000 mah (7,4volt)
 
ow ja sorry

ja ben nie gewend met twee accu,s te rijden wat bij e-revo juist allen maar kan

maar scheelt het veel tusse de 4s dan en de 6s is die dan een stuk sneller

of gaat die dan langer mee ?
 
maar heeft er iemand nog tip ,s voor mij ?

waar ik mee moet opletten

of wat ik het beste nog meer ken verstevigen dan allen de aandrijf assen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
sorry daar voor ben dislachties dus is het al moeilijk om het leesbaar temaken voor jullie

en in de plaats van commentaar te leveren ook wel leuk om een goeie tip te geven ?
 
om hier een deel van het puberaal gedrag te doen vergeten ;-)
nu rijd je dus op 4s (2 2s lipo's in serie), met een 6s lipo (of in dit geval dus 2 3s lipo's) zal hij inderdaad een héél pak sneller gaan, zo snel dat je moet opletten dat je banden niet imploderen ...
met de e-revo zelf heb ik nog geen ervaring maar bij men rustler vxl heb ik gemerkt dat de fusee's (of hubs) nogal makkelijk kapot gaan, deze heb ik intussen al vervangen door exemplaren uit aluminium en ook de bumper heb ik vervangen, maar hoe die bumper bij een revo zit weet ik dan weer niet...
ik zou zeggen rijd en u zal ondervinden... nu je aandrijfassen niet meer zullen breken zal er vast en zeker nog wel iets anders volgen, maar wat dit zal zijn hangt denk ik deels af van je rijstijl , het kan zijn dat nu een andere as of je pinion of je diff eraan gaat maar dat zou al uitzonderlijk zijn denk ik ...

grtz

kevin
 
Tip 1: Lezen: e-revo-topic

Tip 2: Blijf bij 4S, 6S zal zorgen voor meer slijtage al helemaal als je niet weet wat je precies aan het doen bent.

Wellicht breken je assen doordat je het gas erop hebt wanneer je land van een sprong?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@booster666

bedankt voor de info zal kijken wat ik ga doen

zal nu nog wel bij de 4s blijven rijden
 
@nard cox


ik weet wel hoe ik moet rijden heb nu onder tussen 8 jaar ervaring met de rc wereld

allen is de electro nieuw voor mij dus vooral de accu,s enz
 
Nja, assen zijn assen en die zullen ook op je andere wagens zitten. Dus dan snap ik het punt van je hele topic niet helemaal.

Daarnaast bedoel ik ook dat 6S vs 4S een hele verandering is. Als je niet weet wat je doet kan het wel eens slecht uitpakken.
 
@ nard

na het zit zo mijn andere assen gaan nooit zo snel kapot en als ik een jump maak.

dan laat ik ook altijd het gas los of hij moet kloten neer komen .

maar bij de e-revo is het tijdens het normalen rijden al

zelfs ooit twee assen in 1 uurtje dus dat is niet gezond.

dus mijn vraag was meer wat ik er aan kon doen of mijn rij styl veranderen .

of stalen assen erop doen en of dat slim zou zijn ?
 
Ongelofelijk, ik heb in twee jaar tijd misschien 3 keer mijn assen moeten vervangen, puur uit slijtage. En jij weet binnen één uur twee assen te slopen?
Dat kan niet aan de auto liggen.
 
Back
Top