RJX E-TREME .benzine versie omgebouwd naar elektro...

Hoi allemaal,
Ik heb mijn RJX 90 gas versie omgebouwd naar elektro ivm dat ik toch meer heb met elektro vliegen.
Als aandrijving heb ik er een HK5020/450 op zitten , lekker laag toerental maar veel koppel.
De regeling is een kontronik Jive 80 HV met koel-element.
De lipo's zijn 12 s 5000 Mah ,turnigy 20 c.
Hoofd bladen zijn van edge FBL en staart van CJ.
Als Fbl controler gebruik ik de Beastx 3.0.

Als stroom verzorging gebruik ik emcotec duobatt met 2 keer lipo 2s 1000.

Hier een filmpje er van:

Na een vlucht van 8 min. heb ik nog net geen 3000 Mah verbruikt en dat is wel lekker zo.
Hij vliegt super stabiel ,toch goed wendbaar voor dit formaat.

Zal ook nog wel een paar foto's er bij zetten over de opbouw er van.

Ik geniet er elke vlucht van, vliegt gewoon lekker.

gegroet :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heb je dan wel het rode draadje van de esc draad verwijdert?
Just checking.

Mooie van de Jive en groot deel van de prijs is de Bec dus vandaar dat ik het me afvroeg.
 
Super gedaan, een heli naar mijn hart.

Afgelopen weekend nog een 4-blad benzine heli zien vliegen, het ligt aan mij ik weet het, maar ik ben bij elke toerenvariatie bang dat de motor ermee stopt. En elektro klinkt IMHO veel beter.

Hou m heel! Groeten, Marco.
 
Hey Patrick, dus JIJ bent jij een vliegtuig????

Wauw, ik verbruik 4000mAh in 4:10 min.
Hij vlieg mooi zo, en zuinig !!!
 
Hey Patrick, dus JIJ bent jij een vliegtuig????

Wauw, ik verbruik 4000mAh in 4:10 min.
Hij vlieg mooi zo, en zuinig !!!

Hoi Walter ,je hebt de juiste voor je.
Ik ben geen 3D vlieger ,maar een beetje acro kan er nog wel vanaf.
Plus dat ik afgelopen jaar zeer veel aan het vliegen ben geslagen met heli, het is niet 100% perfect maar ik ben zeker tevreden.

De zuinigheid komt meer van de motor en toerental 1400/1500 omw.min.
En de motor is in doorsnede wat groter ,heb meer kracht (koppel) ,dan een gelijk verbruik als een kleinere motor.

gegroet :)
 
Super gedaan, een heli naar mijn hart.

Afgelopen weekend nog een 4-blad benzine heli zien vliegen, het ligt aan mij ik weet het, maar ik ben bij elke toerenvariatie bang dat de motor ermee stopt. En elektro klinkt IMHO veel beter.

Hou m heel! Groeten, Marco.

Hoi Marco,
Ik heb dan ook een x-cell met een benzine motor er op en ja ,je hebt soms het idee dat hij er mee stopt ,maar is mij nog niet overkomen.
Heb hem op 12 graaden pitch staan en gaat goed ,ruistig opbouwen en dan ruistig de acro uitvoeren er mee , loops ,rugvlucht enz. gaat allemaal.
De vliegtijd is zeker langer dan elektro ,maar het vermogen wat je van elektro hebt is gewoon niet te beschrijven ,zakt zeker niet zover in als benzine.

Heb hem na het filmpje nog 1 keer gevlogen en toen is mijn staart aansteuring gebroken , maar rustig de motor uitgeschakeld en een autorotatie landing er van gemaakt.
Hij lande alleen in de greppel (zal je altijd hebben) ,maar hij is er weer klaar voor.

Dus ga het proberen .

gegroet ;)
 
Back
Top